Aviseringar
Rensa alla

Heeey


OF 5:

gå till en läkare/ psykolog

[y]

Det kanske låter konstigt, men att säga "wooh, vad bra jag är" en gång per dag i några månader faktsikt kan hjälpa. Själv satte jag upp en griffeltavla i mitt rum där jag skulle skriva en sak som jag tyckte var bra hos mig själv just den dagen, eller någonting jag var stolt över att jag hade uträttat. Till en bärjan är det hur töntigt som helst, men du ska se att det hjälper 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ladysmurf:

Do it then.

Kommer ej.

timeisrunningout:

har börjat sätta upp små mål

Vad för sorts mål?

Nuuuskamuikkunen:

skriva en sak som jag tyckte var bra hos mig själv just den dagen,

Får kanske testa det.

köttfärssås:

lång text

ah får testa med att intala mig själv att jag är bäst osv osv fast jag tycker det känns fake, kanske lönar sig till slut. Tycker det är svårt att ignorera vissa dåliga sidor, speciellt när andra påperkar dem, det blir liksom mer obvious och man tänker typ ohhh crap jag är säämst.


   
SvaraCitera

Nirr:

Kommer ej.

Varför?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ladysmurf:

Varför?

pratar inte med andra om mina problem irl liksom. snackar med lills, hon är typ min psykolog, hon är ju halvt utbildad etc.


   
SvaraCitera

Nirr:

snackar med lills, hon är typ min psykolog, hon är ju halvt utbildad etc.

Men då gör du ju det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ladysmurf:

Men då gör du ju det.

snackar med ngn? typ ah kanske.


   
SvaraCitera

Nirr:

snackar med ngn? typ ah kanske.

Ja, om du säger att du pratar med Lills som nästan är psykolog så gör du ju det.


   
SvaraCitera

Tycker inte heller att hålla på att försöka intala sig själv om att man är bra och så fungerar något vidare. Men det är väl olika från person till person antar jag.

Men jag har upptäckt att jag blir stärkt utav att ta tag i saker jag ofta skjuter upp. En sak jag brukar göra ibland är att skriva upp alla jobbiga saker jag ska göra och sen stryka dem allt eftersom. När jag ser listan bli allt kortare mår jag allt bättre och när den är helt avklarad känner jag mig riktigt bra och stark.

Det kan väl vara en grej att testa om du inte redan gjort det.


   
SvaraCitera
time
 time

Nirr:

Vad för sorts mål?

T ex så är jag väldigt dålig på läxläsning och såna grejer, så då kan jag ha pluggande en kväll som mål och har jag lyckats med det så är det helt helt helt okej att känna sig nöjd med mig själv.


   
SvaraCitera

Det gäller inte att säga att man är bra, utan att märka att man är bra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

timeisrunningout:

T ex så är jag väldigt dålig på läxläsning och såna grejer, så då kan jag ha pluggande en kväll som mål och har jag lyckats med det så är det helt helt helt okej att känna sig nöjd med mig själv.

borde prova med ngt sånt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

El Guaje:

En sak jag brukar göra ibland är att skriva upp alla jobbiga saker jag ska göra och sen stryka dem allt eftersom. När jag ser listan bli allt kortare mår jag allt bättre och när den är helt avklarad känner jag mig riktigt bra och stark.

får testa[smile]


   
SvaraCitera

dazed_and_confused:

tänk så här: det mest sedda tvprogrammet i Sverige är melodifestivalen, folk är alltså i regel dumma i huvudet, skit i vad dom tycker.


   
SvaraCitera

Nirr:

ah får testa med att intala mig själv att jag är bäst osv osv fast jag tycker det känns fake, kanske lönar sig till slut. Tycker det är svårt att ignorera vissa dåliga sidor, speciellt när andra påperkar dem, det blir liksom mer obvious och man tänker typ ohhh crap jag är säämst.

Problemet är att andra är ignoranta as och gillar att påpeka andras dåliga sidor före deras bra. Samt att de dåliga kommentarerna känns mer. Man får försöka ignorera de dåliga kommentarerna och framhäva de bra. Problemet är att det är jättesvårt. Det är svårt när det inte är lätt[sad]


   
SvaraCitera

Nirr:

ah får testa med att intala mig själv att jag är bäst osv osv fast jag tycker det känns fake

Varför?


   
SvaraCitera