Aviseringar
Rensa alla

Hehe woups


Ämnesstartare

leiz:
Alltså om du bleker det. Inte om du undviker frissan :p hehe kvällshumor.

Haha fattade det 😉 frisören kommer dock hata mig när jag säger att jag inte vill fixa det för typ 2000 spänn 😛 fattig student här 


   
SvaraCitera

Alltså du borde nog vänta i typ 2 veckor eller mer innan du bleker det igen för hårets egna skull (• ◡•)


   
SvaraCitera

Jag hade lagt i en mörk färg lr toning eller avfärgat med cvitamin och schampo. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:
Jag hade lagt i en mörk färg lr toning eller avfärgat med cvitamin och schampo.

Kan man avfärga en blekning? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

LisaAllyAnna:
Alltså du borde nog vänta i typ 2 veckor eller mer innan du bleker det igen för hårets egna skull (• ◡•)

aa jag insåg det, vill inte ha stålull i håret liksom ^^ men ska gå och fråga en frisör också..och förhoppningsvis kunna fixa det


   
SvaraCitera

Skulle bleka håret  hemma och råkade ha sönder håret, jag tappade typ hälften av håret och resten frätte sönder eller något, det var mer som svinto. Så slutade med att jag fick klippa av allt =) Jag hade tidigare blekt utan problem. Hoppas inte det händer samma för dig för det var verkligen inte roligt 

blekmedel är ganska elakt mot håret så rekommenderar dig till att gå till frisör för att rädda håret


   
SvaraCitera

Zatzumaz:

Kan man avfärga en blekning? 

Jag tänkte på det precis när jag skulle somna sedan och det var ju lite fel men det kan nog ta bort skiftningar så jag hade testat iaf


   
SvaraCitera

Askblond har jag hört är en bra lösning


   
SvaraCitera

vilken färg utgick du från?
det blir aldrig särskilt bra när en bleker håret själv om en inte har frisörkunskaper och bra produkter eller utgår från redan blont hår.
det är så pass stor skillnad mellan det blekta tonade håret och den blekta utväxten att jag har svårt att se hur du skulle kunna fixa det själv.
du kan vänta 1-2 veckor och bleka den mörkare delen en gång till, med risk för att det blir pannkaka och sedan lägga i en askblond nyans.
eller så kan du lägga i en färg som går i samma nyans som det mörkare och hoppas att toningen kan täcka de gula/röda tonerna. (då blir du förstås inte så blond som du önskat)
eller så går du till en frisör, som kanske kan rädda det.

jag har själv blekt mitt hår från exempelvis rött många gånger om, och skitit ganska mycket i hur resultatet blivit.
så är du lika obrydd som jag kan jag rekommendera MOODs blekningar. det är deras starkaste som fungerat bäst på mitt hår.


   
SvaraCitera

Skylll dig själv


   
SvaraCitera