Aviseringar
Rensa alla

Hej alla knarkare


Ämnesstartare

kosjka:

importerar ens några andra droger än möjligtvis kokain och knasindianpsykadelia från latinamerika?

typ inte, men vi knarkare är onda hur som helst. väldigt onda.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vissarionovitj:

typ inte, men vi knarkare är onda hur som helst. väldigt onda.

Crack Killed Applejack osv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kosjka:

Crack Killed Applejack osv.

haru kul i sthlm???


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vissarionovitj:

haru kul i sthlm???

inte så hysteriskt förutom att jag blivit mer och mer förälskad i staden och kommit underfund med att människor är mycket vackrare här.

det mest extravaganta jag gjort är att handla knasiga "långkalsonger" som jag retrospektivt har lite tant/etnovarning men har dock ej bestämt mig för om det sistnämnda stämmer.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kosjka:

inte så hysteriskt förutom att jag blivit mer och mer förälskad i staden och kommit underfund med att människor är mycket vackrare här.

ok

de flesta ser bättre ut, men verkar samtidigt vara stöpta i samma form. det är trist, då gillar jag fula, men galna, människor mer.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kosjka:

det mest extravaganta jag gjort är att handla knasiga "långkalsonger" som jag retrospektivt har lite tant/etnovarning men har dock ej bestämt mig för om det sistnämnda stämmer.

tant är mode


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vissarionovitj:

de flesta ser bättre ut, men verkar samtidigt vara stöpta i samma form. det är trist, då gillar jag fula, men galna, människor mer.

har träffat galna människor också blev t.ex. anfallen av en cool, knasig gubbe som ville prata kafka med mig.

denne verkade dock ej vara innerstadsbo och därför inte nödvändigtvis tryckts i samma fabrik.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

seniL:

Men tycker du inte personligen att man "ger upp" kampen mot drogerna genom att legalisera drogerna?..

grejen är att drogbruk eller missbruk inte ökar med en legalisering, enligt den statistik i de fåtal länder man gjort så. Harm reduction fullt ut är den enda narkotikapolitik som är human för missbrukarna. Den leder till minskat missbruk, minskad misär, minskad kriminalitet pga drogbehovet, minskad smittspridning av sjukdomar och en ökad livskvalitet för missbrukare vilket i slutändan leder till att chansen att de ska slutar missbruka ökar.
Dessutom stryper vi isf den grova brottslighetens största marknad.

Det finns inte direkt någonting negativt med harm reduction utöver att man bryter mot en moralisk ståndpunkt. Men jag tycker inte lagar ska vara moraliserande, de ska fylla en funktion.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mickem:

har btw VG+ på stort sett alla ämmnen

Nej, det har du inte.


   
SvaraCitera

Mickem:

rökt både brunt och grönt (cannabis) i över 1 år och jag har bara blitt mer accepterande mot grejer än innan och har btw VG+ på stort sett alla ämmnen

Vadå? Började du när du var 14?

Dina betyg har inget med ditt missbruk att göra, men om du fastnar (vilket du kommer göra om börjar röka regelbundet) så kommer ditt liv bli jobbigt.


   
SvaraCitera

Asså jag tycker man ska legalisera(stavning?) droger. jag menar om man nu är vill knarka kan man väl göra det? alla fattar vad som händer om man knarkar. man får ta konsekvenserna själv. man får inte folk att sluta genom att förbjuda något. vem fan fattar inte det?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

FreeWay89:

Även fall jag vet att USA inte skulle göra

Jo jag förstår dig. Det är en lösning, men en lösning som nog " aldrig" kommer att ske. Jag är som sagt lite skeptiskt mot att legalisera. Marijuana är ju relativ vanligt i usa och jag tror det kommer leda till mer tillgänglighet vilket resulterar i generationer av oaktiva ungdomar. Men det är bara min teori. Sen vet jag inte vad forskning osv skulle påstå..

FreeWay89:

Sorry det hade inte funkat. Det är omöjligt att stänga av gränserna totalt.

Jag tror detta kan vara en av lösningarna faktist, att ha stränga gränskontroller. Miltals staket och övervaknig från ovan dagligen.. i alla fall i något år.. men aa låter som en jättestor process..

FreeWay89:

De vapnen som de har har ju deras regering sålt till mexiko.

I filmen tolkade jag det som att dem smugglades över från USA till Mexico.. det var något avsnitt precis 35 minuter in i filmen som beskrev detta.. eller så har jag tolkat fel.. spola fram och kolla sen när du får tid.


   
SvaraCitera

Macktorsken:

Vadå? Började du när du var 14?

Dina betyg har inget med ditt missbruk att göra, men om du fastnar (vilket du kommer göra om börjar röka regelbundet) så kommer ditt liv bli jobbigt.

Ja, ju vet men dom flesta som snackar om att förbjuda det tror man blir dum i huvet och kommer bli luffare när dom blir vuxna [smile] och hur skulle mitt liv bli jobbigt menar du? [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mickem:

Och du tror det hade vart så här om tex cannabis var lagligt!?

Nej självklart inte på detta vis.. det hade väl varit mer problematik kring missbruk då skulle jag ana..

Mickem:

nej, och dricker du alkohol? tjena din knarkare..

Ja jag dricker alkohol.. och jaa jag vet att det är en drog..
Jag menar absolut inte att nervärdera ordet knarkare.. utan ville bara få uppmärksamhet från er som är intresserade av droger.

Mickem:

cannabis per år?

Jag vet precis vad du menar .. men jag pratar inte om cannabis här i den här tråden.. jag pratar om Mexico och dess situation..

Mickem:

endå så e alkohol mer accepterat än Cannbis,

Även här pratar jag inte om alkohol och cannabis utan jag pratar om Mexicos situation.. dess styre och korruption.

Mickem:

jag har rökt både brunt och grönt (cannabis) i över 1 år och jag har bara blitt mer accepterande mot grejer än innan och har btw VG+ på stort sett alla ämmnen

Ja och om jag inte misstar mig så syns det tydligt i dig att du är en "cb" fan eftersom du varken förstår min tråd eller dess innehåll, utan du hoppar direkt på att cb är bra och alkhol är dåligt, legalisera legalisera legalisera.. ett typsiskt tecken på en som dyrkar drogen..

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

kosjka:

importerar svenska knarkare ens några andra droger än möjligtvis kokain och knasindianpsykadelia från latinamerika?

Det tror jag säkert.. finns nog någon förbindelse.. det är nog otroligt svårt att se vägarna som det exporteras, men jag tror säkert man har stött på röka från Mexico. Dem verkar ju styra hela kontinenten där såå säkert har dem "händer" här med..


   
SvaraCitera

seniL:

Ja och om jag inte misstar mig så syns det tydligt i dig att du är en "cb" fan eftersom du varken förstår min tråd eller dess innehåll, utan du hoppar direkt på att cb är bra och alkhol är dåligt, legalisera legalisera legalisera.. ett typsiskt tecken på en som dyrkar drogen..

hahah [bigsmile] ju fatta det med rubriken men du verkade va den som ba vill förbjuda det, kolla på hur det e i mexico liksom! och jag drog betygen som ett exempel på att jag inte blir dum i huvet som vissa tror man blir [wink] e inte sån som tjatar om legalisera, men hatar såna som e anti och tjatar om det även om dom inte vet nånting om drogen, typ som nazister [wink]


   
SvaraCitera