Aviseringar
Rensa alla

HEJ ÅNGEST, TREVLIGT ATT RÅKAS


Ämnesstartare

Vet fan inte vart jag ska ta vägen. Skolan, den där helvetes jävla skolan med det mest idiotiska betygssystemet genom tiderna. Jag har en sån ångest över mina betyg, att jag inte ska kunna bli det jag vill när jag går ut gymnasiet och får sitta där på nå skitjobb för typ lägsta lönen ever. Okej, sanningen är att min stora dröm är att bli polis (ingen annan som haft den va?) och som ni säkert redan vet är konkurrensen hård. Jag är så rädd, så himla rädd, att mina betyg sätter stopp för att ta mig in på utbildningen. Dom går mycket på psyket, om man är lämplig som person och så vidare, jag vet. Jag är så rädd att inte få uppfylla den drömmen för att jag kämpade för lite på gymnasiet.. Har mest B, några C, men inte ens det kommer väl räcka till eftersom ALLA ANDRA ÄR SÅ JÄVLA MYCKET BÄTTRE. Orkar inte, blir mer och mer besviken över vad jag (inte) åstadkommer i skolan.. vad ska jag göra!?!?


   
Citera
Ämnesstartare

Du har ju bra betyg av vad du beskriver...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

MarcusKing:
Du har ju bra betyg av vad du beskriver...

Håller med, tror inte att betygen kommer att sätta stop för dig


   
SvaraCitera
Kudhos

lovar att de flesta överdriver sitt betyg. B och C är väl bra...


   
SvaraCitera
time
 time

För att bli polis måste du ha grundläggande högskolebehörighet. Eftersom du säger att dux har mest B och några C är det absolut ingen fara på den fronten. 

Däremot är fystesterna rätt hårda. Kraven på de psykiska är att du inte har några psykiska sjukdomar eller beteendestörningar, och att du ska vara drogfri. Det går nog bra ska du se! 


   
SvaraCitera

Betygen ät absolut inga problem. Var istället glad över att du kan bli polis, så att du inte har det som vissa andra som har liknande drömmar, men sedan inser att de inte kan bli polis pga sin epilepsi.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är bra att du har drömmar och mål. Det hade inte jag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

time:
För att bli polis måste du ha grundläggande högskolebehörighet. Eftersom du säger att dux har mest B och några C är det absolut ingen fara på den fronten. 

Däremot är fystesterna rätt hårda. Kraven på de psykiska är att du inte har några psykiska sjukdomar eller beteendestörningar, och att du ska vara drogfri. Det går nog bra ska du se! 

Vad skönt att höra att dom inte är alltför dåliga.. Just fysiken känns ju som något man kan träna upp, bara man bestämmer sig, men betyg och sånt är ju svårt att påverka efteråt :/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dina betyg räcker nog fint!

acab


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

extra mile high club:
dina betyg räcker nog fint!

acab

Jag blir ingen bastard 😉


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fystesterna är inte jättehårda, de kräver ej att du är en elitidrottare direkt. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Om det fortfarande bedrivs kvotering till polishögskolan så är kvinna eller invandrare väldigt fördelaktigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:
fystesterna är inte jättehårda, de kräver ej att du är en elitidrottare direkt. 

Det jobbiga numera är att konditionstesterna görs på en ergometercykel där alla värden mäts osv, styrkan görs i en så kallad ISOKAI-maskin, så det är på ett sätt svårt att träna till testerna eftersom det inte längre är något konkret att öva på, t.ex. löpa 2 km på högst 10:15 minuter osv. :/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NiklasW:
Om det fortfarande bedrivs kvotering till polishögskolan så är kvinna eller invandrare väldigt fördelaktigt.

Tur att man är brud då ;)))))


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

pojkarutansmink1:

Det jobbiga numera är att konditionstesterna görs på en ergometercykel där alla värden mäts osv, styrkan görs i en så kallad ISOKAI-maskin, så det är på ett sätt svårt att träna till testerna eftersom det inte längre är något konkret att öva på, t.ex. löpa 2 km på högst 10:15 minuter osv. :/

Du fixar det! Träna vanligt bara.


   
SvaraCitera