Aviseringar
Rensa alla

Hej, gör en aktion för klimatet


Ämnesstartare

Filmen The Age of Stupid/Dumskallarnas sammansvärjning är asbra och kan torrentas på alla sätt och vis. Men det jag vill är att medelsvensken ska kunna få se filmen på svt när den visas. Därför behöver jag Eder hjälp.

Maila: http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=81964

och säg "Hej, jag vill att den här filmen visas, gärna i samband med klimatmötet i köpenhamn."

Beskrivning av filmen:
The Age of Stupid is the new movie from Director Franny Armstrong (McLibel) and producer John Battsek (One Day In September). Pete Postlethwaite stars as a man living alone in the devastated future world of 2055, looking at old footage from 2008 and asking: why didn’t we stop climate change when we had the chance? It was released in UK cinemas on 20 March 2009, and will be followed by other countries.

Tack. [love]


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

jag maila o sa att jag inte vill se den. hahaha, 1-0 djurgårn!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vill inte se


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lacostekrokodilen:

jag maila o sa att jag inte vill se den. hahaha, 1-0 djurgårn!


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

http://en.wikipedia.org/wiki/Climategate

Har diskuterat det på ett annat forum, och det verkar inte finnas belägg för att det faktiskt skulle vara något konstigt. Det är troligtvis forskare som talar på sitt internspråk.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stringburka:

Har diskuterat det på ett annat forum, och det verkar inte finnas belägg för att det faktiskt skulle vara något konstigt. Det är troligtvis forskare som talar på sitt internspråk.

har inte läst så mycket om det, faktiskt, tänkte bara retas lite med Anarkandi.

Skulle dock vara intressant att se det från en annan källa.

Men, du ffår gärna utveckla, hur menar du?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

Men, du ffår gärna utveckla, hur menar du?

De flesta exempel på "avslöjanden" i breven är av den här typen:
"I've just completed Mike's Nature trick of adding in the real temps to each series for the last 20 years (ie from 1981 onwards) and from 1961 for Keith's to hide the decline."
(taget ur ett av breven)
Detta kan ju givetvis tolkas som att man använder ett trick för att gömma data för läsarna, men det kan också tolkas på ett helt annat sätt. Ett "trick" kan innebära bara "ett smart sätt" eller dylikt, och "gömma" behöver inte vara för att luras - det har visat sig att det bland forskare av den här typen så är träringsmätningar av värme från början av 60-talet felaktiga, på grund av andra störande faktorer. Det handlar alltså i det här fallet om att man har tagit bort felaktig data ur en kalkyl.
Nu ska det ju sägas att jag bara är en lekman på området, men de huvudsakliga debattörerna i tråden ifråga är vetenskapsmän av olika slag (inom helt andra grenar dock) och känner till den här typen av internspråk. Hela tråden kan du hitta här om du vill läsa, och jag tyckte iaf att Elfer och Pox lade fram bra mycket bättre argument än Memorize och AI.


   
SvaraCitera

Ruggigt dålig trailer. Hade förväntat mig något slagkraftigt från ett sådant namn och ämne men blev besviken. Verkar skitdåligt! [n]


   
SvaraCitera

Nej, tack. Räcker med att läsa Miljöflummarnas partiprogram för att jag ska vilja hugga ner ett par tusen hektar regnskog.


   
SvaraCitera

Anarkandi:

klimatmötet i köpenhamn

hihi jag åker nästa fredag! PEPP


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Postlapsaria:

hihi jag åker nästa fredag! PEPP

hihi, jag åker på måndag 😀 PEPP!
Vilka åker du med? [smile][cool]


   
SvaraCitera

Anarkandi:

hihi, jag åker på måndag 😀 PEPP!
Vilka åker du med? [smile][cool]

På fredag ska jag bara stanna till söndag tyvärr, har sån förjävlig skola nu innan jul
Men nu åker jag nog bara med kompisar, ska nog gå i svarta blocket på den stora demon

Sedan åker jag 18e-22a med Grenpeace 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Postlapsaria:

Men nu åker jag nog bara med kompisar, ska nog gå i svarta blocket på den stora demon

Sedan åker jag 18e-22a med Grenpeace 🙂

Hm, du är sådan 😛 jag är mer mesig. 🙂 Greenpeace är bra, dock!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera