Aviseringar
Rensa alla

Hej, hur mår du, vad görs?


Ämnesstartare

Varför är det nödvändigt att skriva det när man inleder en konversation via exempelvis msn, det är ju inte direkt så att någon faktiskt bryr sig om svaren.
Ännu värre är det när konversationen dör efter dessa artighetsfrågor, då känns det riktigt, riktigt meningslöst att tilltala/bli tilltalad överhuvudtaget.

Jag vet inte riktigt vart jag vill komma, men gnäll på.


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

mhm, såna personer är tråkiga. jag tycker att man kan öppna konversationen med dom frågorna men den ska liksom inte dö efter det lilla snacket.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

"Vad görs?" Brukar jag dock tolka/använda som vad gjorde du senast, när du väl gjorde något, ifall personen då har gjort något.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag tycker också att det är jävligt drygt. När någon frågar "hur är läget?" brukar jag istället för, som alla andra svara "bra" följt av "sj?"
faktiskt svara just så som jag känner. beskriva väldigt utförligt varför jag mår så som jag gör. Jag mår bra för att blabla och vice versa. Oftast brukar personen man då snackar med även ge ett utförligare svar. Eller om man är helt jävla trött på det här kan man, efter att ha ställt frågan "hur är läget" och personen ifråga har svarat "bra" fråga, "hur är det egentligen, varför är det bra/dåligt" osv


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Haha - jag skiter i att snacka med människor som inte har något mer att säga efter att man är klar med "hur mår du", "vad gör du" [bigcheers] Snackar oftast med såna som har lust att fortsätta konversationen och ger längre svar [zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ja eftersom vi vill vara socialla komma ihop med andra människor


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Öh ofta man säger så? :s
Börjar väl med "tka" eller nåt påstående


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Om någon börjar så på msn är det väldigt stor risk att jag ignorerar den. Eller ja, "hej" är okej. [smile]


   
SvaraCitera

Brukar inte inleda konversationer om jag inte har något som jag vill säga, och då hoppar jag direkt på det. [zzz]
Såvida jag inte är uttråkad förstås, men det räknas ju inte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gör ej så, utan;

Tickstart:

Börjar väl med "tka" eller nåt påstående


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Avskyr alla som gör så utav hela mitt iskalla hjärta.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera