Aviseringar
Rensa alla

hej isola, så här ser den ut.


penja
Ämnesstartare

tänkte att det vore bättre om jag inte postar massa bilder på min säng i hur ser ni ut-tråden. 

jag utgick helt från grunden. dvs, tog nån slags plankor/reglar/träbitar och sågade till rätt längd. limmade och fäste dessa på min skiva. skruvade eller spikade eller nått, minns inte. jag var inte så noga med vad för material jag använde, utan pysslade av det jag fick tag i. och det ser ut att ha funkat. 

såhär ser det ut när den är helt fristående från sängen (den står i gästrummet numera):

1060718_3213376509300_790728830_n.jpg'

baksida:

1059188_3213376749306_1666742784_n.jpg

framsida:

992354_3213376869309_1681259268_n.jpg

du skulle eventuellt kunna använda dig av din gamla sänggavel som reglar till den nya. dvs fästa en skiva på framsidan av den nuvarande. bygga på den på nått sätt, tror det skulle kunna funka. då slipper du såga av den och greja. 


   
Citera
Ämnesetiketter
penja
Ämnesstartare

ni andra får nu inte kritisera min halvdana beskrivning, vet att den ej är komplett men isola har redan fått info


   
SvaraCitera

Åh snälle som skapade tråd!

Vad satte du upp på väggen, eller skruvade du inte alls i den? *trög*

Det verkar smart att använda nuvarande gavel som regel.


   
SvaraCitera
penja
Ämnesstartare

isola:
Åh snälle som skapade tråd!

Vad satte du upp på väggen, eller skruvade du inte alls i den? *trög*

Det verkar smart att använda nuvarande gavel som regel.

jag behövde inte sätta fast min, det stod stadigt ändå. men man kan ju sätta fast bokhyllor så det borde ju inte vara några större problem att få fast en sänggavel 🙂
men om du bygger på din nuvarande säng så borde du inte behöva sätta fast den i väggen? 
menar alltså att du inte separerar gaveln från sängen över huvud taget, utan istället bygger på den som den är. blir inte enda nerifrån då, men från madrassen. men krävs kanske nån slags kompletterande reglar längs sidorna också beroende på hur den ser ut. svårt att se det. 
eller så bygger du en fristående gavel som saknar en nedre regel och som är i så pass rätt storlek att det går att "trä på den" på den gamla gaveln.


   
SvaraCitera

penja:

jag behövde inte sätta fast min, det stod stadigt ändå. men man kan ju sätta fast bokhyllor så det borde ju inte vara några större problem att få fast en sänggavel 🙂
men om du bygger på din nuvarande säng så borde du inte behöva sätta fast den i väggen? 
menar alltså att du inte separerar gaveln från sängen över huvud taget, utan istället bygger på den som den är. blir inte enda nerifrån då, men från madrassen. men krävs kanske nån slags kompletterande reglar längs sidorna också beroende på hur den ser ut. svårt att se det. 
eller så bygger du en fristående gavel som saknar en nedre regel och som är i så pass rätt storlek att det går att "trä på den" på den gamla gaveln.

Ska verkligen fundera på detta! fanks!


   
SvaraCitera
penja
Ämnesstartare

isola:

Ska verkligen fundera på detta! fanks!

inga problem! 
blev sugen på att pyssla ihop nått. hm. 


   
SvaraCitera

penja:

inga problem! 
blev sugen på att pyssla ihop nått. hm. 

Ja det är så mysigt. Gillar att köpa gamla fula möbler och fixa till dem.


   
SvaraCitera
penja
Ämnesstartare

isola:

Ja det är så mysigt. Gillar att köpa gamla fula möbler och fixa till dem.

ska flytta snart! om några veckor! kommer få planera massa hur jag ska ha det då. montera hyllor. köpa grejer. försöka få plats på liten yta. ska bli spännande! 


   
SvaraCitera

penja:

ska flytta snart! om några veckor! kommer få planera massa hur jag ska ha det då. montera hyllor. köpa grejer. försöka få plats på liten yta. ska bli spännande! 

spännande! ska du köpa mycket på second hand?


   
SvaraCitera
penja
Ämnesstartare

isola:

spännande! ska du köpa mycket på second hand?

nja, tror jag har det mesta jag behöver i möbelväg och lite mer. kommer inte få plats med massa mer grejer. 


   
SvaraCitera

penja:

nja, tror jag har det mesta jag behöver i möbelväg och lite mer. kommer inte få plats med massa mer grejer. 

tänkte om du behövde byta ut dem för att få till smarta lösningar för att spara plats


   
SvaraCitera
penja
Ämnesstartare

isola:

tänkte om du behövde byta ut dem för att få till smarta lösningar för att spara plats

vi får se lite, vet inte riktigt än 🙂


   
SvaraCitera

penja:

vi får se lite, vet inte riktigt än 🙂

spännande med flytt hursom!

har skrivit "spännande" typ tjugo ggr på um den senaste tiden.
måste finna ngt spännande jag kan skriva på um om snart.


   
SvaraCitera