Aviseringar
Rensa alla

hej jag har 1 stort dilemma hej!!!(obs viktigt)


Ämnesstartare

okey. i morse hade jag en relativt stor tenta, vilket ledde till att jag inte sov alls i natt. och är det så att jag även har en tenta imorgon, kl 16(iof ganska liteb, men ändock) och jag känner att jag skulle behöva plugga en del till den. [blush]

så till dilemmat: jag är inte trött alls konstigt nog, och om jag skulle försöka sova nu skulle jag säkert somna typ, tolv, tidigast. och efter att ha varit sömnlös i ca 36 timmar så kommer jag säker sova till typ 13, minst, vilket ger mig typ 2 timmars plugg.

om jag däremot går och köper 3*1.5 liter cola zero och försöker hålla mig vaken en dag till, så får jag ju å ena sidan typ 16 timmars plugg istället för två, men å andra sidan finns det ju en överhängande risk att jag somnar klockan tio på morgonen och missar hela tentan(har hänt innan[blush])

så,sammanfattning:

sova= garanterat ta mig till tentan, men antagligen hamna typ i undre kanten av E.

inte sova= ca 50% risk att jag missar tentan helt och ca 50% att jag tar mig dit och skriver typ B kanske :3

[blush]


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

+ ica stänger om 17 min så ni har typ 5 min på er att bestämma åt mig!!!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

VET EJ !!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

farbror gugge:

inte sova

enda sättet man somnar är om man "jag ska bara vila liiiiiiite.......ZZZZZZZZZZZZ" så lägg dig inte ner OCH LÄGG DIG INTE ENS FRAMFÖR TVn!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

farbror gugge:

sova= garanterat ta mig till tentan, men antagligen hamna typ i undre kanten av E.

Detta!!!!!!!! sover du ej dör du.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Angeleyes:

enda sättet man somnar är om man "jag ska bara vila liiiiiiite.......ZZZZZZZZZZZZ" så lägg dig inte ner OCH LÄGG DIG INTE ENS FRAMFÖR TVn!

nä okej ska inte!!!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dock, det är en ganska logisk och matematisk tenta, så det är ju ingen fördel att ha en död zombiehjärna[sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

men måste till ica nu! kompromissar och köper 2 cola zero eftersom jag ej bestämt mig[blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sov


   
SvaraCitera

Kommer du verkligen lyckas göra några bra resultat om du inte sovit på två dygn? Vet inte hur du fungerar men själv skulle jag nog tappa lusten rätt fort och bara se till och få det gjort snabbt så jag får gå hem och sova.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sov. Att vara utsövd är mycket viktigare än att plugga ordentligt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

blir jättearg om du inte sover [mad]


   
SvaraCitera

bög [cool]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

El Guaje:

Vet inte hur du fungerar men själv skulle jag nog tappa lusten rätt fort och bara se till och få det gjort snabbt så jag får gå hem och sova.

jälvdiciplin och koffein[wink]

Nachac:

Sov. Att vara utsövd är mycket viktigare än att plugga ordentligt.

mnja, beror väl på, skriver ju garanterat ett bättre resultat om jag har pluggat ordentligt men är trött, än om jag kommer helt oförberedd men utvilad.

Idoufe:

blir jättearg om du inte sover [mad]

*kram*[sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

farbror gugge:

mnja, beror väl på, skriver ju garanterat ett bättre resultat om jag har pluggat ordentligt men är trött, än om jag kommer helt oförberedd men utvilad.

Inte garanterat. Man presterar mycket sämre utan sömn.


   
SvaraCitera