Aviseringar
Rensa alla

Hej kära vänner.


Ämnesstartare

Jag var så otroligt inställd på att komma in på Politices i Uppsala, men då jag saknar Matte C så vet jag inte alls hur det skulle kunna lösa sig. Det är ju för sent att läsa in Matte C nu, mig veterligen finns inga sommarkurser eller något heller, och även om man går dem kanske man inte hinner komplettera till hösten?

I övrigt har jag faktiskt inte sökt några kurser i Uppsala, har sökt en statsvetarlinje i Göteborg och sociologi/samhälls i LTU. Men jag är relativt körd på det mesta, jag vill verkligen inte plugga på LTU eller bo kvar i Luleå, jag vill bo någon annanstans, och Uppsala lockar mest då jag känner så många bra människor däromkring. Göteborg känns svårt och är inte vad jag vill, jag skulle dock säkert trivas där, känner bra människor även där och skulle säkert lära känna andra, men uppsala drar mer.

Mitt andra alternativ är att söka till våren och börja plugga då. Frågan är dock om jag gör rätt eller fel ifall jag inte pluggar något alls i höst. Jag vill ändå plugga, annars blir det nästan omöjligt att få något i ekonomisk väg, och så blir jag bara en parasit som lever på min far. Jag har möjlighet att söka några valanställningar via GU/MP men det skulle bara gälla någon månad om jag fick jobbet. Hur tycker ni jag borde göra?


   
Citera

hoppa på en båt och åk till danmark[y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

du skulle kunna söka fristående kurser till hösten, bara för att ha något att plugga och sen söka det du vill till våren


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enni:

du skulle kunna söka fristående kurser till hösten, bara för att ha något att plugga och sen söka det du vill till våren

Tror det är försent att söka fristående kurser? Annars vore det ett toppenalternativ.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jobba istället


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anarkandi:

Tror det är försent att söka fristående kurser? Annars vore det ett toppenalternativ.

jag, vissa går söka fortfarande. vet inte om det är så stor chans att du kommer in men du kan ju försöka.

läs här


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

jobba istället

Vill inte. [cute]

enni:

jag, vissa går söka fortfarande. vet inte om det är så stor chans att du kommer in men du kan ju försöka.

läs här

tack! will do.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anarkandi:

Vill inte. [cute]

[sad]


   
SvaraCitera

Det brukar oftast gå att göra senanmälan till kurser. Att läsa fristående kurser brukar inte heller vara så svårt att komma in på. Det brukar oftast finnas en massa lediga platser när det är fristående så det bör nog inte vara speciellt svårt att ordna.. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

youmademe:

Det brukar oftast gå att göra senanmälan till kurser. Att läsa fristående kurser brukar inte heller vara så svårt att komma in på. Det brukar oftast finnas en massa lediga platser när det är fristående så det bör nog inte vara speciellt svårt att ordna..

Ja, jag är intresserad av det mesta, så jag sökte till några tusen stycken. 😛


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anarkandi:

Ja, jag är intresserad av det mesta, så jag sökte till några tusen stycken. 😛

haha, det är bra. jag gjorde samma sak ^^


   
SvaraCitera