Aviseringar
Rensa alla

Hej UM, har 1 fråga mvh klant


Ämnesstartare

Såatteh i fredags blev jag full och insåg precis att jag tappat både bankkort, kårleg och vanligt leg. Har spärrat bankkortet och det är inget strul där pga har ett annat, men hur är det med mitt leg? Är det farligt om någon annan själ har det i sina händer?

Tänker bara på hur en sitter och skrattar åt min fula bild. [sad]


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Tror ingen kan använda ditt leg eftersom det nog skulle bli svårt att se ut precis som du för någon annan.

Vad jobbigt att ha tappat så många kort.. förhoppningsvis löser du det där med legget genom att skaffa ett nytt med en helt ny bild.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hjärtlös:

Vad jobbigt att ha tappat så många kort.. förhoppningsvis löser du det där med legget genom att skaffa ett nytt med en helt ny bild.

Ja men precis. Haft det väldigt länge, skulle gå ut i år och jag såg ut som ett litet barn på fotot. Var på tiden att jag skaffade nytt.

Kårlegget vet jag inte riktigt hur det blir med, får höra av mig till nationen som jag är medlem i. Om det är någon snällis som hittat det kanske dom lämnat in det där!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kan vara bra att förlustanmäla leg, vet att man kan göra det hos UC tex men gör du det blir det besvärligare om du vill handla saker på kredit etc för dom gör nogranare kontroller eftersom du tappat ett id-kort som kan vara i orätta händer.

Edit: man kan tydligen förlustanmäla id-kort hos utfärdaren, tex banken om det var där du ansökte om id-kortet en gång så spärrar dom nummret på det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

STORM:

Ja men precis. Haft det väldigt länge, skulle gå ut i år och jag såg ut som ett litet barn på fotot. Var på tiden att jag skaffade nytt.

Perfekt timing då. Ja, hör av dig till dem. Hoppas också någon hittat! Kram.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rekommenderar att du förlustanmäler och spärrar dit leg, det måste du ändå för att få nytt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mrman:

Kan vara bra att förlustanmäla leg, vet att man kan göra det hos UC tex men gör du det blir det besvärligare om du vill handla saker på kredit etc för dom gör nogranare kontroller eftersom du tappat ett id-kort som kan vara i orätta händer.

Ja okej, men kontrollerna borde väl sluta vara så noggranna när mitt tidigare id-kort gått ut va? Som det gör i år, som sagt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

Rekommenderar att du förlustanmäler och spärrar dit leg, det måste du ändå för att få nytt.

Ja okej. Vart? UC som mrman sa?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

STORM:

Ja okej. Vart? UC som mrman sa?

UC eller den som du fått ditt leg genom, banken posten eler vad du haft.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

STORM:

Ja okej. Vart? UC som mrman sa?

Men förlustanmäl det hos banken eller där du fått kortet. Kostar tydligen pengar att köra det via UC.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

UC eller den som du fått ditt leg genom, banken posten eler vad du haft.

Men gu, kommer inte ihåg vart jag fått det ens.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

STORM:

Men gu, kommer inte ihåg vart jag fått det ens.

haha, läser du ej vad det står på [crazy]

aja shit happens


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

haha, läser du ej vad det står på aja shit happens

Men kortet gäller i fem år, och det har gått mer än fyra seda jag skaffade det, som att jag kollar på det nuförtiden liksom [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

STORM:

Men kortet gäller i fem år, och det har gått mer än fyra seda jag skaffade det, som att jag kollar på det nuförtiden liksom

En tänkbar utfärdare av det är den banken du har/hade för 4år sedan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mrman:

En tänkbar utfärdare av det är den banken du har/hade för 4år sedan.

Ja, okej. Får väl titta förbi där imorgon och samtidigt skaffa nytt på något vis.
Det här var ju kuuuul!


   
SvaraCitera