Aviseringar
Rensa alla

hej um jag har reker!!1 såna man INTE eter!


Ämnesstartare

... Och en Albino-fisk! De lever tillsammans i en, med deras mått mätt, asstor skål och de verkar ha det rätt gött ihop. Men eftersom att tjejen i djuraffären verkade vara zoologiskt efterbliven har jag lite frågor till er med kunskap i ämnet:

- Hur ofta bör jag byta vatten i deras crib?
- Förser vattenväxter vattnet med tillräckligt mycket syre eller bör jag tillsätta fler komplement?
- Kan verkligen Albino-Abbe äta samma mat (räkpellets) som Kenta och Stoffe (räkorna)? Tjejen i djuraffären ba: "Aah, det kan han", men jag är tveksam.

Bifogar en bild på gänget ifall att någon djurpsykolog känner för att göra en analys av deras habitus. *hoppas på för mycket*

ps. Abbe är lite blyg och syns inte så bra, men det är nog bara för att han är albino. obs.

SDC11644.jpg


   
Citera
Ämnesstartare

Sara Har Kiwi:

skål

De ska ej bo i skålar väl? Eller räkor kanske får.

Geigerzähler:


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

räkor... HAHAHHAHAHAA[love] e de mysiga..

kan inget om det såry


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

De ska ej bo i skålar väl? Eller räkor kanske får.

Jag vet inte???? Tror att räkorna kan det, men fisken är jag osäker på. Den zoologiskt efterblivna tjejen i djuraffären sa det men jag törs inte lita på henne. vill inte att Abbe dör!!1 [cry]

Lounge fact:

räkor... HAHAHHAHAHAA[love] e de mysiga..

säljer räkor på jobbet men de här är mkt sötare [love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sara Har Kiwi:

Jag vet inte???? Tror att räkorna kan det, men fisken är jag osäker på. Den zoologiskt efterblivna tjejen i djuraffären sa det men jag törs inte lita på henne. vill inte att Abbe dör!!1 [cry]

Skaffa ett litet akvarium, finns ju sådana där som är små men ändå fyller sin funktion. Min syster hade ett sådant, det fick plats på en byrå, så den tog ej mkt plats.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Skaffa ett litet akvarium, finns ju sådana där som är små men ändå fyller sin funktion. Min syster hade ett sådant, det fick plats på en byrå, så den tog ej mkt plats.

Åhh. Men jag har ju inte råd med ett sånt. :((( Kanske finns på second hand eller blocket eller något iofs, men akvarium är ju så fula. :c


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

skrattade [love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sara Har Kiwi:

Åhh. Men jag har ju inte råd med ett sånt. :((( Kanske finns på second hand eller blocket eller något iofs, men akvarium är ju så fula. :c

Ah det finns det säkert. Det finns lite fina, men visst är skålar finare. [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sara Har Kiwi:

- Förser vattenväxter vattnet med tillräckligt mycket syre eller bör jag tillsätta fler komplement?

Nej, det behövs även ytrörelse medelst pump

Och om det inte är en mycket liten fisk så vill den inte bo i en skål.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Liebestraum:

Och om det inte är en mycket liten fisk så vill den inte bo i en skål.

Men åhhh!!1 det sa jag också till zoomongot, men hon försäkrade att han nog skulle trivas. och när jag frågade om vattenpump så var inte heller det nödvändigt. hon gav inte ens förslag om vattenväxter. det fick jag komma fram till själv. :c


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Ah det finns det säkert. Det finns lite fina, men visst är skålar finare. [sad]

[sad][sad][sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sara Har Kiwi:

det sa jag också till zoomongot, men hon försäkrade att han nog skulle trivas. och när jag frågade om vattenpump så var inte heller det nödvändigt. hon gav inte ens förslag om vattenväxter. det fick jag komma fram till själv.

Butiksbiträden på zooaffärer vet aldrig någonting, lita inte på dem.

Delvis relevant information:
http://www.zoopet.com/index.php?option=com_kb&task=article&article=70

Albino-Abbe:
http://www.zoopet.com/fiskar/fisk.php?NR=1252


   
SvaraCitera

Albino-Abbe[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Liebestraum:

http://www.zoopet.com/fiskar/fisk.php?NR=1252

Åh. Det här känns inte okej alls. Jag kan inte ens hålla en krukväxt vid liv i mer än tre veckor (dum idé att bli med fisk, jag vet) och jag vill inte att Abbe dör. :((:(:((

Tack för länkarna!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det där är en corydoras aeneus, de är stimfiskar och ska vara minst 6st, samt ha ett akvarium på minst 40L. (har själv fött upp sådana) De är substratlekare och vill ha finkornig sand i botten, det är väl inget måste men ett +.


   
SvaraCitera