Forumet - Hejdå.

Hejdå.

455 0 112

Spana också in:

Det är för att UM har generellt har skitlöjliga moderatorer som värnar om nån slags inbillad "yttrandefrihet" (vilket tydligen betyder att man ska försvara folk som är allmänt hatade på sidan och låta de ta oproportionerligt stort utrymme trots att övriga användare inte vill ha dem här från första början) istället för om att att folk ska trivas på sidan. [smile]
Complicated:

Intressant att jag blir straffad mer än rasisterna jag förolämpar, som hetsar mot folkgrupp vilket faktiskt är förbjudet enligt svensk lag

Med andra ord så blir du straffad för att du förolämpar någon/några som bryter mot svensk lag. Fan vad felfritt systemet känns ibland[bigsmile][confused]

m3lon:

dom har la inte hennes kontouppgifter

Tror inte hon menar böta som i böta med en summa pengar, utan det var nog mest ett uttryck. Enda gången man riskerar att punga ut med stora pengar på internet är typ... om man laddar ner mycket.

Rödingajävel:

värnar om nån slags inbillad "yttrandefrihet"

Tror inte att det är det som är problemet. Problemet är att påhopp samt hets mot folkgrupp krockar med varandra. Det är så det känns iafl.
Storchen84:

Tror inte att det är det som är problemet. Problemet är att påhopp samt hets mot folkgrupp krockar med varandra. Det är så det känns iafl.

Jag tycker problemet är att moderatorerna skiter i vad användarna på forumet tycker. Finns enstaka vettiga, särskilt många av de nya, men generellt är det ju fortfarande helt värdelöst prioriterat att varna folk som tröttnat på Smings rasistiska skitsnack och kallar honom idiot. Har också börjat fundera på att avregga för man blir fan ledsen när han kan säga rent rasistiska saker till folk och så blir de varnade när de hugger tillbaka.
m3lon:

Är ju en text om det.

Ahahah det var det dummaste jag läst. Detta kommer aldrig att funka i teorin. Om leverantörer ställer sig på tvären mot ipred-lagen är jag ganska säker på att dom inte ger ut kundinfo till nån i deras ögon skitsida. Annars är det ju ett bra sätt att bli av med kunder.

Det där är en fin och avskräckande text, men den kommer aldrig hålla i verkligheten. Det förstår nog dom flesta som läser den.

Sen är jag inte så jätteinsatt i PUL, men den hindrar väl också möjligheten att använda det som står i den texten...