Aviseringar
Rensa alla

hejdå


Ämnesstartare

patrick bateman:

haha inte en chans

Hur kommer det sig att du har den uppfattningen?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

cuzIcan:

var e du annars då? göteborgare eller?

ha det bra i stockholm

är från uddevalla [n][n][cry][cry] sämsta staden på jorden. dock nära till gbg

haha är redan hemma. hade det dock bra där borta [y]

Zapetta:

Hur kommer det sig att du har den uppfattningen?

tyckte stockholm var soft. enda staden där det finns liute grejer i i sverige. flesta städerna är bara ruttna hål. i stockholm finns det iaf liv


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

patrick bateman:

tyckte stockholm var soft. enda staden där det finns liute grejer i i sverige. flesta städerna är bara ruttna hål. i stockholm finns det iaf liv

Stockholm är vad jag definierar som ett ruttet hål men okej [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

patrick bateman:

är från uddevalla sämsta staden på jorden. dock nära till gbg

haha är redan hemma. hade det dock bra där borta

såg det efter att jag hade skrivit [blush]
men uddevalla e ju inte så hemskt, det e inte värre än Ödsmål och Stenungsund som jag kmr ifrån [shake] men nu bor jag i gamlestan 5 minuter från nordstan så jag e nöjd [y] men jag ryser fortfarnde när jag tänker på Ödsmål... men hör ju hur hemskt det är på namnet, öde liksom [sad] kul att du hade det bra i stockholm, saknar staden... sist gng jag var där var med klassen i sexan[cry]

jag ksk borde skriva en roman ist [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zapetta:

Stockholm är vad jag definierar som ett ruttet hål men okej

du måste väl föredrar stockholm över ett litet hål med 5000 pers där alla känner alla och där det inte finns liv

berätta vad du har emot stockholm

cuzIcan:

såg det efter att jag hade skrivit

lugnt

cuzIcan:

men uddevalla e ju inte så hemskt, det e inte värre än Ödsmål och Stenungsund som jag kmr ifrån

jodu uddevalla är hemskt. kan bero på att jag bott här hela livet och kan varje gata utantill och känner varje människa här. känner igen varenda människa i varje affär osv som finns. HATAR uddevalla och människorna här. haha dock aldrig hört talas om Ödsmål. låter som ett ruttet ställe [n]

cuzIcan:

men nu bor jag i gamlestan 5 minuter från nordstan så jag e nöjd

gott det [smile]

cuzIcan:

kul att du hade det bra i stockholm, saknar staden... sist gng jag var där var med klassen i sexan

åk dit igen [bigcheers]

cuzIcan:

jag ksk borde skriva en roman ist

hehe


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

patrick bateman:

du måste väl föredrar stockholm över ett litet hål med 5000 pers där alla känner alla och där det inte finns liv

berätta vad du har emot stockholm

Nja, om man kan ta sig till någon större ort eller stad på ett smidigt sätt så ser jag inga problem med att bo så.

Har bott i Sthlm hela mitt liv, börjar bli lite smått "rastlös". Tycker inte staden har någon som helst charm, det är bara fult och trist. Känns som att man försöker få det till en "häftig" stad men failar big time. Finns absolut inget häftigt med Sthlm. Jag vill bort härifrån, upptäcka nytt. Människorna här är dessutom bara dryga och tillbakadragna, ger mig ingenting.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zapetta:

Nja, om man kan ta sig till någon större ort eller stad på ett smidigt sätt så ser jag inga problem med att bo så.

jo 15 min gåavstånd från ett större ställe är ok. jag bor 1 timem från gbg med bil. det är dyrt och sällan man kan ta sig dit så jag är fast i mitt hål

Zapetta:

Har bott i Sthlm hela mitt liv, börjar bli lite smått "rastlös". Tycker inte staden har någon som helst charm, det är bara fult och trist. Känns som att man försöker få det till en "häftig" stad men failar big time. Finns absolut inget häftigt med Sthlm. Jag vill bort härifrån, upptäcka nytt.

jo har man bott där hela livet kanske det blir lite jobbigt. dock tycker jag det var fint där. mycket vatten osv. dock är stockholm inte särkslit häftigt men det är iaf det bästa som finns i sverige.

Zapetta:

Människorna här är dessutom bara dryga och tillbakadragna, ger mig ingenting.

ärligt talat tycker jag de flesta svenskar är rätt dryga och tillbakadragna, inte bara i stockholm


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

patrick bateman:

jo 15 min gåavstånd från ett större ställe är ok. jag bor 1 timem från gbg med bil. det är dyrt och sällan man kan ta sig dit så jag är fast i mitt hål

Du verkar vara storstadstypen så Stockholm passar dig perfekt. Fast sen kanske 1 timme med bil även är lite extremt för även mig..

patrick bateman:

jo har man bott där hela livet kanske det blir lite jobbigt. dock tycker jag det var fint där. mycket vatten osv. dock är stockholm inte särkslit häftigt men det är iaf det bästa som finns i sverige.

Själv tycker jag inte att det är tillräckligt fint. Endast ena sidan av Sthlm anser jag vara fin och det är där Djurgården och det ligger. Resten är ju bara skit. Västerås är sååå mycket finare mitt i stan.

patrick bateman:

ärligt talat tycker jag de flesta svenskar är rätt dryga och tillbakadragna, inte bara i stockholm

Det har du iofs rätt i, dock så har jag inte träffat på så mycket dryga människor i Småland och där har jag ändå varit en hel del.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zapetta:

Du verkar vara storstadstypen så Stockholm passar dig perfekt. Fast sen kanske 1 timme med bil även är lite extremt för även mig..

haha storstadstypen vet jag inte. måste nog bo i en storstad i nått år innan jag vet det. mm 1 timme är mycket faktiskt. men kanske du hade hade gillat stockholm mer om du hade bott i en håla hela livet?

Zapetta:

Själv tycker jag inte att det är tillräckligt fint. Endast ena sidan av Sthlm anser jag vara fin och det är där Djurgården och det ligger. Resten är ju bara skit. Västerås är sååå mycket finare mitt i stan.

haha svårt för mig att säga. jag var aldrig i den ofina delen. aldrig varit i västerås heller. men de flesta svenska städer är väl ändå rätt fina. mcyket skog och mycket vatten. de är tråk

Zapetta:

Det har du iofs rätt i, dock så har jag inte träffat på så mycket dryga människor i Småland och där har jag ändå varit en hel del.

aldrig varit i småland heller så det kan jag inte säga. kanske de är snällare där då? men jag har faktiskt ändå hört att stockholmare ska vara rätt dryga. jag var bara där i 3 dar så hann ju inte se det


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

patrick bateman:

haha storstadstypen vet jag inte. måste nog bo i en storstad i nått år innan jag vet det. mm 1 timme är mycket faktiskt. men kanske du hade hade gillat stockholm mer om du hade bott i en håla hela livet?

Kanske det, mycket möjligt. Ändå så bor jag ju inte mitt inne i stan utan några tågstationer utanför. Men det är för mycket förort för min smak. Samtidigt som jag inte vill bo heeeelt öde, även om det kan låta så.

patrick bateman:

mcyket skog och mycket vatten. de är tråk

Jag älskar skog och vatten så det är därför jag inte trivs i Sthlm. Betong är inte min grej haha. Men du borde helt klart åka till Västerås, en toppen stad!

patrick bateman:

aldrig varit i småland heller så det kan jag inte säga. kanske de är snällare där då? men jag har faktiskt ändå hört att stockholmare ska vara rätt dryga. jag var bara där i 3 dar så hann ju inte se det

Ja jag tycker det känns så. Så himla gulliga och trevliga, inte alls särskilt tillbakadragna heller. Jo, Stockholmare är kända för sin dryghet, det vet nog alla. Du hade turen att inte råka på någon odåga. Jag håller mig borta från storstan så mycket som möjligt för blir bara på dåligt humör där inne. Folk ber inte om ursäkt om de råkar trampa på en eller gå in i en utan beteer sig som bufflar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zapetta:

Kanske det, mycket möjligt. Ändå så bor jag ju inte mitt inne i stan utan några tågstationer utanför. Men det är för mycket förort för min smak. Samtidigt som jag inte vill bo heeeelt öde, även om det kan låta så.

usch då, det lät inte så mysigt. nej förorter är inte så mysiga. haha jo lät lite så från början faktiskt

Zapetta:

Jag älskar skog och vatten så det är därför jag inte trivs i Sthlm. Betong är inte min grej haha. Men du borde helt klart åka till Västerås, en toppen stad!

haha betong kan allt vara coolt, folk är bra på att bygga grejer faktiskt. jo skog och vatten är också nice. jag gillar nog båda tror jag. haha coolt, enda jag vet om västerås är att skogsturken kommer därifrån. vart ligger det förresten?

Zapetta:

Ja jag tycker det känns så. Så himla gulliga och trevliga, inte alls särskilt tillbakadragna heller.

nice

Zapetta:

Stockholmare är kända för sin dryghet, det vet nog alla. Du hade turen att inte råka på någon odåga. Jag håller mig borta från storstan så mycket som möjligt för blir bara på dåligt humör där inne. Folk ber inte om ursäkt om de råkar trampa på en eller gå in i en utan beteer sig som bufflar.

mm tror jag hade tur men folk går ganska dåligt, det märkte jag. inte direkt så att folk aktade på sig. sånt gillar jag inte. sen hängde jag väl inte så mycket på stureplan heller bland alla stekare och så, jag var väl mest där turisterna fanns.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

patrick bateman:

haha betong kan allt vara coolt, folk är bra på att bygga grejer faktiskt. jo skog och vatten är också nice. jag gillar nog båda tror jag. haha coolt, enda jag vet om västerås är att skogsturken kommer därifrån. vart ligger det förresten?

Haha nja, inte här i Sthlm. Det ser ju mest bara ut som en enda röra. Det som kan se bra ut är alla gamla byggnader i Gamla stan osv. Men allt nytt är ganska fail.
Hahahaha! Är det sant? Ja det gör ju staden bara ännu härligare ju. Det ligger väster om Sthlm, förbi Enköping om du vet var det ligger?

patrick bateman:

mm tror jag hade tur men folk går ganska dåligt, det märkte jag. inte direkt så att folk aktade på sig. sånt gillar jag inte. sen hängde jag väl inte så mycket på stureplan heller bland alla stekare och så, jag var väl mest där turisterna fanns.

Ja, det är svårt att inte märka det. Du missade inget kan jag säga! Håll dig borta därifrån.. usch! Jag tycker det är den delen av Sthlm som är mest pinsam. De tror att det har åstadkommit med något fränt men det är bara misslyckat. Särskilt den där stora skärmen som sitter på någon byggnad. Blir bara irriterad...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zapetta:

Haha nja, inte här i Sthlm. Det ser ju mest bara ut som en enda röra. Det som kan se bra ut är alla gamla byggnader i Gamla stan osv. Men allt nytt är ganska fail.

jo det nya ser oftast värre ut. gamla byggnader är dock fina, tycke rjag om att kolla på.

Zapetta:

Hahahaha! Är det sant? Ja det gör ju staden bara ännu härligare ju. Det ligger väster om Sthlm, förbi Enköping om du vet var det ligger?

haha ja det är faktiskt sant. dock gjort mig lite rädd för staden, skogsturken är farlig. haha nää vet jag inte men nu har jag en aning om det iaf, var bara det jag undrade så jag inte trodde att det låg nere i skåne eller så

Zapetta:

Du missade inget kan jag säga! Håll dig borta därifrån.. usch! Jag tycker det är den delen av Sthlm som är mest pinsam. De tror att det har åstadkommit med något fränt men det är bara misslyckat. Särskilt den där stora skärmen som sitter på någon byggnad. Blir bara irriterad...

haha ja det verkar uschigt där, nu har jag ju aldrig varit där så kanske bord ejag inte döma ut stället men jag litar på dig om det. jobbigt med folk som springer runt och tror sig. haha random med en stor skärm på en byggnad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

patrick bateman:

haha ja det är faktiskt sant. dock gjort mig lite rädd för staden, skogsturken är farlig. haha nää vet jag inte men nu har jag en aning om det iaf, var bara det jag undrade så jag inte trodde att det låg nere i skåne eller så

Hahaha! Jag tycker han bara är underhållande, det är alla de där turkarna. Haha, nja Skåne var liiite fel

patrick bateman:

haha ja det verkar uschigt där, nu har jag ju aldrig varit där så kanske bord ejag inte döma ut stället men jag litar på dig om det. jobbigt med folk som springer runt och tror sig. haha random med en stor skärm på en byggnad

Bra, lita på mig! Haha ja jag säger ju det. Dom har väl försökt efterlikna amerikanska storstäder bara det att de satte upp en ensam skärm. Hur fånigt ser inte det ut? Förstår verkligen inte den skärmens funktion hahaha.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zapetta:

Hahaha! Jag tycker han bara är underhållande, det är alla de där turkarna. Haha, nja Skåne var liiite fel

haha jo skåne var lite fel, menade det dock mer som skämt. haha nej skogsturken är nog inte så farlig, han ser bara asrolig ut. haha jo de flesta är rätt underhållande och rätt lika

Zapetta:

Bra, lita på mig! Haha ja jag säger ju det. Dom har väl försökt efterlikna amerikanska storstäder bara det att de satte upp en ensam skärm. Hur fånigt ser inte det ut? Förstår verkligen inte den skärmens funktion hahaha.

[smile]

haha nej är lite väl mycket när folk ska kopiera USa med allt. det blir lätt störande. haha nej det känns pinsamt med en random skärm. haha de kanske vill få det att likna times square i new york?


   
SvaraCitera