Aviseringar
Rensa alla

Hejdå sojamjölk och allt därtill


Ämnesstartare

fcklucy:

Det är inte så nyttigt för en, man ska inte alltid tro på vad man hör barn, det är något jag lärt mig!

För just hälsans skull har jag faktiskt aldrig hört att det skulle vara negativt. Uppskattar en förklaring. [cute]


   
SvaraCitera

Pakanajuhla:

För just hälsans skull har jag faktiskt aldrig hört att det skulle vara negativt. Uppskattar en förklaring.

Har hört att det på något sätt hämmar östrogenproduktionen... så det rekommenderas inte att äta sojaprodukter för ofta. Men om det är sant vet jag inte...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

LemonLime:

Har hört att det på något sätt hämmar östrogenproduktionen... så det rekommenderas inte att äta sojaprodukter för ofta. Men om det är sant vet jag inte...

Jo, det förstås. Fast det ska vara tvärtom.
Östrogen ökar på bekostnad av testosteron. Det är inte särskilt hälsovådligt men det kan teoretiskt sett vara negativt för muskeluppbyggnad.

Det är dock på teoristadiet, det är förmodat en pytte-effekt, för "hälsan" är det tveksamt om det skadar och det gäller som sagt överkonsumtion. [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Varför svarar folk när trådskaparen har avreggat sig?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Maj Lis Lööw:

Varför svarar folk när trådskaparen har avreggat sig?

Det är ett diskussionsforum trots allt. Det låter konstigt att soyamjölk skulle vara "dåligt".

Pakanajuhla:

Det är dock på teoristadiet, det är förmodat en pytte-effekt, för "hälsan" är det tveksamt om det skadar och det gäller som sagt överkonsumtion. [cute]

Jag dricker soyamjölk med goda resultat på muskeluppbyggnadsfronten. [bigcheers]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

A_D_R_E_N_A_L_I_N:

Det är ett diskussionsforum trots allt. Det låter konstigt att soyamjölk skulle vara "dåligt".

Ja, men det finns ju de som svarar på just trådskaparens inlägg.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera