Aviseringar
Rensa alla

Hejdå


Ämnesstartare

kukoxo: Ja, säg detta till de 242 000 barn vars familjers inkomster inte täcker de grundliga kostnaderna.

Jag håller inte med henne om att alla har exakt samma förutsättningar, men alla har en chans, vilket man inte har i många andra länder.
Men, vad menar du med "de grundliga kostnaderna?" Vilka kostnader, för vad?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Carolineelisabeth95:

Men i sverige så är det gratis att utbilda sig, och du kan få ta lån just för att alla ska kunna lyckas oberoende på ekonomisk situation.

Och de med handikapp, psykiska problem, andra sjukdomar?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

FruLiten:

Okej nu tar vi det från början Folk tycker dina åsikter stinker, och det finns folk som kastar tårtor på sådana. Vissa kommer hylla, vissa kommer hata. men sen är det helt plötsligt synd om dig, trots att det egentligen är dina åsikter som gjort att folk ratar dig. 

Jag tycker inte att det är okej att folk kastar så mycket skit på mig pga att jag inte är en i mängden här som har starka vänster-åsikter. Sen är det inte bara en som attackerar, utan det är minst 3 åt gången/tråd som är på mig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Visste inte heller att utbildningar var gratis eller får resten av livet att gå ihop sig ekonomiskt 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Trots åsikterna har vi inte rätt att skriva så hemska saker som vi gjort. Personangrepp är sjukt onödigt. Senaste tiden är det vad vi använt oss av i diskussioner med henne. Tycker ni det känns bra? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

FruLiten:

Och de med handikapp, psykiska problem, andra sjukdomar?

Du är välkommen att skriva dina åsikter i tråden "Rika människor" som handlar om det där. Den här tråden handlar om något helt annorlunda.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Carolineelisabeth95: och du kan få ta lån just för att alla ska kunna lyckas oberoende på ekonomisk situation.

Hahah läs den där meningen ett par ggr och fundera över varför du blev kallad för dum och omogen. Lån? Seriöst? Ska en fattig barnfamilj ta lån???????? Vet du vilka konsekvenserna är?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kukoxo:

Hahah läs den där meningen ett par ggr och fundera över varför du blev kallad för dum och omogen. Lån? Seriöst? Ska en fattig barnfamilj ta lån???????? Vet du vilka konsekvenserna är?

Studielån.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Timmmmmmmmmm:

Jag håller inte med henne om att alla har exakt samma förutsättningar, men alla har en chans, vilket man inte har i många andra länder.
Men, vad menar du med "de grundliga kostnaderna?" Vilka kostnader, för vad?

Kan ringa dig nästa gång jag vill diskutera sånt med dig, tim 🙂 kostnader för mat och kläder är de nödvändiga kostnaderna. att över 100 000 barn går runt antingen hungriga eller frusna senaste året i sverige. många barn går även i för små/stora kläder, praktiserar man på 1 dagis några dagar kan man märka att sånt är väldigt tydligt och vanligt. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Carolineelisabeth95:

Jag tycker inte att det är okej att folk kastar så mycket skit på mig pga att jag inte är en i mängden här som har starka vänster-åsikter. Sen är det inte bara en som attackerar, utan det är minst 3 åt gången/tråd som är på mig

Ska man diskutera och argumentera åsikter så får man räkna med att vissa människor säger emot en. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Carolineelisabeth95:

Studielån.

vänta, så en fattig barnfamilj ska ta studielån för att klara sig? okej

när haru tänkt avregga btw?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Carolineelisabeth95: Men i sverige så är det gratis att utbilda sig, och du kan få ta lån just för att alla ska kunna lyckas oberoende på ekonomisk situation.

Nej. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kukoxo: att över 100 000 barn går runt antingen hungriga eller frusna senaste året i sverige. många barn går även i för små/stora kläder, praktiserar man på 1 dagis några dagar kan man märka att sånt är väldigt tydligt och vanligt.

Hur är det relevant för ex. din möjlighet att ta CSN-lån och plugga?
Dessutom togs barnfattigdomen upp i Uppdrag granskning som du säkert vet, där de belyste att den troligtvis inte existerar. Eller ja, det beror vilken definition man har på barnfattigdom. Om man definierar det som att de inte har råd med iPhone, utlandsresor eller dyra kläder så existerar den. Definierar man den utifrån hungersnöd så existerar den inte.Socialtjänsten skulle aldrig tillåta barn i Sverige att svälta, om man har en unge som svälter i sitt hem så är det för att man själv inte kontaktat myndigheterna och bett om hjälp.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kukoxo:

vänta, så en fattig barnfamilj ska ta studielån för att klara sig? okej

när haru tänkt avregga btw?

nej, men jag menar att alla har chansen att utbilda sig och bli framgångsrik, nu så gjorde väl inte föräldrarna till dem barnen det, dem kanske struntade i studierna och då blev det som det blev.
När jag känner för det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gruvan:

Nej. 

jo.


   
SvaraCitera