Aviseringar
Rensa alla

Hejdå UM, litar ej på er längre


Ämnesstartare

Eftersom att jag ändå varit ganska aktiv så tänkte jag göra en tråd om att jag lämnar. Efter händelsen för någon / några veckor sedan litar jag inte på UM längre. För dom som inte vet. Jag skrev någonting om tabletter och om det skulle döda. Någon timme senare står polisen vid min folkbokförda adress och har fått ett "tips" om att jag skulle svalt 40 st lyrica. Anledningen till att jag tror att det är någon på um som anmält är för att alla jag känner och då menar jag ALLA vet att jag aldrig är på min folkbokförda adress utan att jag bor hos min mamma. Jag litar inte på um längre och kan inte vara öppen här. Detta har förstört alldeles för mycket i min familj och maaaassa med relationer + skola för att jag skulle villja stanna här och "testa" en gång till. 
Aja, det har varit kul um och kommer sakna er men tror inte detta är stället för mig.

Hoppas ni lyckas bättre än jag 

(vet inte vart jag skulle sätta den men snack verkade bäst


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Hur vet folk på um var du bor?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skämta om självmord, alltid lika kul... -.-


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SvenskWithAttitude:
Skämta om självmord, alltid lika kul... -.-

UUURSÄKTA MIG?!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Axelinaaas:

UUURSÄKTA MIG?!

Om du inte hade gjort det hade nog inte snuten kommit, om du ljög så är det fan illa med.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:
Hur vet folk på um var du bor?

IP adress??


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SvenskWithAttitude:

Om du inte hade gjort det hade nog inte snuten kommit, om du ljög så är det fan illa med.

De kommer så fort de fått ett tips. jag ljög inte om någonting. Försökte att inte rikta det som att jag skulle tagit dom men någon horunge trode det ändå och skickade polisen på mig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Synd att det blev såhär, hoppas allt löser sig i livet. Sköt om dig!!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

adaq: IP adress

Den berättar inte vem du är såvida du inte får information från ISP eller kan extrapolera från annan information.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:

Den berättar inte vem du är såvida du inte får information från ISP eller kan extrapolera från annan information.

Troligen har någon UM-admin skickat IP-adressen till Polisen...

Om vi anser att du har begått en olaglig handling av allvarligare slag, eller om vi misstänker att det finns en fara för ditt eller någon annans liv eller hälsa, kan vi komma att skicka dina personuppgifter samt IP-nummer till Polismyndigheten.


   
SvaraCitera

Lär av ditt misstag bara, se framåt och lycka till med allt! 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

adaq: Troligen har någon UM-admin skickat IP-adressen till Polisen...

Så kan vara fallet ja, då hämtar polisen denna info hos ISP.


   
SvaraCitera

Vad tråkitg, önskar att du ville vara kvar. Försök att se det som omtanke om någon som mår dåligt och inte som ett försök att jävlas, för det tror jag verkligen inte att det var. 


   
SvaraCitera
time
 time

Precis som några redan skrivit, så hör det till vår policy att anmäla till polisen om vi ser något som vi uppfattar som en fara för en användares liv och hälsa. Det gäller både när man kan vara en fara för sig själv eller att man är en fara för någon annan.

Det här är absolut inte något vi gör för att skapa fler problem eller för att vara taskiga, utan vi tänker på användarnas säkerhet framför allt, och då ringer vi hellre "i onödan" än att riskera att något går riktigt snett. 

Jag, och mina kollegor med mig, hoppas att det kommer lösa sig och vi skickar massor med värme och omtanke. Kram!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Livet är ett jävla fängelse, alla borde ha rätten att avsluta sina egna liv om de känner för det!  

Fy fan. 

  


   
SvaraCitera