Aviseringar
Rensa alla

Hejdå UM, litar ej på er längre


S3ON:
Livet är ett jävla fängelse, alla borde ha rätten att avsluta sina egna liv om de känner för det!  

Fy fan. 

  

Att skriva om det är väl ändå ett väldigt stort rop på hjälp. Sedan är hon typ 14-15 också.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vonKissekatt:

Att skriva om det är väl ändå ett väldigt stort rop på hjälp. Sedan är hon typ 14-15 också.

Då erbjuder man hjälp, och om vederbörande ej vill ha någon hjälp så accepterar man det. Att göra polissak utav det hjälper inte i sammanhanget. Tumme ned

Anser ej att rätten över sin egen kropp är begränsad till åldern. 


   
SvaraCitera

S3ON:

Då erbjuder man hjälp, och om vederbörande ej vill ha någon hjälp så accepterar man det. Att göra polissak utav det hjälper inte i sammanhanget. Tumme ned

Anser ej att rätten över sin egen kropp är begränsad till åldern. 

Är personen så pass ung så är det behövligt. Speciellt om inga andra insatser finns. 


   
SvaraCitera
Kudhos

S3ON:

Då erbjuder man hjälp, och om vederbörande ej vill ha någon hjälp så accepterar man det. Att göra polissak utav det hjälper inte i sammanhanget. Tumme ned

Anser ej att rätten över sin egen kropp är begränsad till åldern. 

admins vill väl inte ha ett till självmord a la flashback. Rätt förståeligt.


   
SvaraCitera
Lounge

S3ON:

Då erbjuder man hjälp, och om vederbörande ej vill ha någon hjälp så accepterar man det. Att göra polissak utav det hjälper inte i sammanhanget. Tumme ned

Anser ej att rätten över sin egen kropp är begränsad till åldern. 

Typ alla självmord och självmordsförsök sker till följd av psykisk ohälsa, särskilt depression. Tycker du att man ska acceptera att någon vill ta sitt liv när detta sker till följd av en psykisk sjukdom? Där rationalliteten kanske gått förlorad.

Kudhos:

admins vill väl inte ha ett till självmord a la flashback. Rätt förståeligt.

Precis!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kudhos:

admins vill väl inte ha ett till självmord a la flashback. Rätt förståeligt.

Hade räckt att radera tråden.. Flashback bär väl ej på det ansvaret heller. 

vonKissekatt: Är personen så pass ung så är det behövligt.

NEJ.

Lounge: Tycker du att man ska acceptera att någon vill ta sitt liv när detta sker till följd av en psykisk sjukdom?

Ja, det är en självklarhet enligt mig. Individen har alltid rätt att besluta över sin egen kropp hur sjuk individen än upplevs av betraktaren. 


   
SvaraCitera

S3ON:

Hade räckt att radera tråden.. Flashback bär väl ej på det ansvaret heller. 

NEJ.

Ja, det är en självklarhet enligt mig. Individen har alltid rätt att besluta över sin egen kropp hur sjuk individen än upplevs av betraktaren. 

Vi kan inte ha ett samhälle som sviker människor som behöver hjälp. Sålänge man inte blir bevakad 24/7 har man för det mesta möjligheten att ta livet av sig.  Det finns ofta så mycket man kan göra för att må bättre. Funkar ingenting och man försökt i alla år kan man väl ta livet av sig när man är 80 då. Mående och situationer är föränderliga så att avsluta allt när man är 14 är extremt onödigt. 


   
SvaraCitera

Det är ju också en indikation att någon bryr sig om en. Hade jag skrivit att jag mådde skit och tänkte ta livet av mig hade jag nog mått sämre om ingen brydde sig nog för att försöka hjälpa mig utan ba "jaha mm vill du det så".


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vonKissekatt: Vi kan inte ha ett samhälle som sviker människor som behöver hjälp.

"Tvångshjälp" i form av polisinsats för att hålla individen vid liv bör inte kännetecknas som nödvändig hjälp. Ingen annan än människan det gäller beslutar över hur vida hen vill motta hjälp eller ej. Man kan som sagt erbjuda "hjälp", men skall acceptera individens egna önskan!

vonKissekatt: Funkar ingenting och man försökt i alla år kan man väl ta livet av sig när man är 80 då. Mående och situationer är föränderliga så att avsluta allt när man är 14 är extremt onödigt.

Resonerar du likadant var det gäller abort? Nej? Varför inte? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vonKissekatt:
Det är ju också en indikation att någon bryr sig om en. Hade jag skrivit att jag mådde skit och tänkte ta livet av mig hade jag nog mått sämre om ingen brydde sig nog för att försöka hjälpa mig utan ba "jaha mm vill du det så".

Det är som sagt stor skillnad på att erbjuda hjälp genom att samtala med personen och att skicka polisen på hen..  


   
SvaraCitera

S3ON:

"Tvångshjälp" i form av polisinsats för att hålla individen vid liv bör inte kännetecknas som nödvändig hjälp. Ingen annan än människan det gäller beslutar över hur vida hen vill motta hjälp eller ej. Man kan som sagt erbjuda "hjälp", men skall acceptera individens egna önskan!

Resonerar du likadant var det gäller abort? Nej? Varför inte? 

Polisen skjutsar dem till akutpsyk då självmordsförsök inte längre ett brott. 

Du vet mycket väl att aborter inte är jämförbara med självmord.


   
SvaraCitera
Lounge

S3ON: Ja, det är en självklarhet enligt mig. Individen har alltid rätt att besluta över sin egen kropp hur sjuk individen än upplevs av betraktaren.

Fast det är ju inte bara i betraktarens ögon jag talar om, utan att det kanske faktiskt är så att en person är sjuk i depression? Vilket har symptom som självmordstankar och hopplöshet. Att man då erbjuder den här personen hjälp och den nekar beror ju till stor del på dess symptom. Om personen inte var sjuk skulle den förmodligen inte neka eller för den skull ens vara självmordsbenägen. Jag tycker du har en alldeles för liberal syn på det där.


   
SvaraCitera

S3ON:

Det är som sagt stor skillnad på att erbjuda hjälp genom att samtala med personen och att skicka polisen på hen..  

det krävs professionell hjälp. även om stöttande från vänner och bekanta såklart väger tungt.


   
SvaraCitera
Lounge

S3ON: Resonerar du likadant var det gäller abort? Nej? Varför inte?

En person ska genomföra en abort är rationell och klar i sitt tänk.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:
Livet är ett jävla fängelse, alla borde ha rätten att avsluta sina egna liv om de känner för det!  

Fy fan. 

  

Det är inte olagligt att ta självord.
Eller?

S3ON:

Hade räckt att radera tråden.. Flashback bär väl ej på det ansvaret heller. 

NEJ.

Ja, det är en självklarhet enligt mig. Individen har alltid rätt att besluta över sin egen kropp hur sjuk individen än upplevs av betraktaren. 

Håller med.


   
SvaraCitera