Aviseringar
Rensa alla

Hejsan! jag är under 18 ... Visa eller Mastercard


Ämnesstartare

Hejsan jag är under 18 men skulle vilja göra en hemsida med annonser och allt, funkar det med Maestro ? Om det inte funkar, kan jag skaffa Visa eller Mastercard eller något annat som funkar även fast jag är under 18.

Om jag t.ex skulle vilja att någon gjorde en hemsida åt mig kan jag väll inte betala med Meastro?


   
Citera

Zippo123:

Om det inte funkar, kan jag skaffa Visa eller Mastercard eller något annat som funkar även fast jag är under 18.

Har du Handelsbanken kan du byta till ett VISA-kort när du fyllt sexton.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Om du skulle vilja att nån gjorde en hemsida åt tid så kan du betala med kontanter i ett kuvert.

Skämt åt sido, om du ska betala någon att göra en hemsida åt dig kan du väl göra en överföring till den personens konto? O: Och det kan du göra själv även om du är <18.


   
SvaraCitera

maestro är helt jävla värdelöst.
Mastercard is the shit för såna här saker


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Maestro är inget bra val.

Själv har jag VISA, och är arton år.


   
SvaraCitera

Det sägs att VISA är bättre om man reser i Asien, medan Mastercard är bättre i Nordamerika. Men det är ingenting som jag kan bekräfta. Mer ett rykte.

Maestro är ju... ja... ingen höjdare kanske... Kan man ens åka taxi med Maestro?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

pojkenmedguldbyxorna:

Maestro är ju... ja... ingen höjdare kanske... Kan man ens åka taxi med Maestro?

Nej, det kan man inte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zippo123:

Om jag t.ex skulle vilja att någon gjorde en hemsida åt mig kan jag väll inte betala med Meastro?

VISA är bättre än Mastercard i Sverige eftersom Mastercard inte fungerar över allt.

Men Mastercard är dock bättre i USA eftersom där är Mastercard störst. Alltså beror det helt på vart du tänker använda ditt kort någonstans 🙂


   
SvaraCitera

pojkenmedguldbyxorna:

Maestro är ju... ja... ingen höjdare kanske... Kan man ens åka taxi med Maestro?

iddqd:

Nej, det kan man inte.

Rättelse, jo det kan man med vissa taxibolag.


   
SvaraCitera

har mastercard har aldrig haft problem. inte i sverige i alla fall, hade problem en gång i indonesien med att hitta bankomat, fast det löste sig ganska snabbt.


   
SvaraCitera

Havstomat:

Och det kan du göra själv även om du är <18.

Inte med Handelsbanken.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

VISA ska det va!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Smörgåsmannen:

Inte med Handelsbanken.

Varför kan jag det då? [shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

VISA.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tack för att du påminner mig, jag skall ta och byta kort! [crazy]


   
SvaraCitera