Aviseringar
Rensa alla

hejßan, undrar en sak angående frimärken


Ämnesstartare

vilka frimärken behöver man om man ska skicka ett brev från kanada till sverige? både kanadensiska och svenska? kan man växla svenska kronor till CAD i kanada?


   
Citera
Åtta

Det räcker med svenska frimärken. Fråga på posten hur många du behöver, eller kolla på www.posten.se.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

man kan aldrig växla pengar, de har lsutat me de nu pga börskrisen tvärr


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Det räcker med svenska frimärken. Fråga på posten hur många du behöver, eller kolla på http://www.posten.se.

tack :]

btw, om man ska skicka till kanada kan man göra det med svenska frimärken då också? 😛


   
SvaraCitera
Tyrael

soimpolite:

btw, om man ska skicka till kanada kan man göra det med svenska frimärken då också? 😛

Nej, det måste vara afrikanska.


   
SvaraCitera
Åtta

soimpolite:

om man ska skicka till kanada kan man göra det med svenska frimärken då också? 😛

Eh, det var ju precis det jag sade. [confused]

Edit: Oj, jaha. Du tänkte på om man skulle skicka från Kanada till Sverige. I så fall så räcker det med kanadensiska frimärken.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Edit: Oj, jaha. Du tänkte på om man skulle skicka från Kanada till Sverige. I så fall så räcker det med kanadensiska frimärken.

ah därför jag skrev för det kändes som att du hade fel...

och det gick inte att växla kr till CAD kanada?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Från Kanada till Sverige -> kanadensiska frimärken.
Från Sverige till Kanada -> svenska frimärken.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

soimpolite:

och det gick inte att växla kr till CAD kanada?

Jo. Du kan växla vad som helst vart som helst, i stort sett.

Om du går in på en bank eller forex det vill säga

Kanada är för övrigt ett asfett land om du har tänkt åka dit, jag önskar att jag bodde där. De har mjölk i påsar där.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mawns:

De har mjölk i påsar där.

jag har aldrig gillat mjölk :p

Mawns:

Kanada är för övrigt ett asfett land om du har tänkt åka dit, jag önskar att jag bodde där.

ja hade också velat bli i kanada. vill flytta utomlands efter gymnasiet men måste få financial aid osv då

Mawns:

Jo. Du kan växla vad som helst vart som helst, i stort sett.

så hur många frimärken tror du det behövs för att skicka ngt från kanada till sverige? hur mkt skulle det kosta i svenska kr uppskattningsvis? och vice versa? [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

soimpolite:

så hur många frimärken tror du det behövs för att skicka ngt från kanada till sverige? hur mkt skulle det kosta i svenska kr uppskattningsvis? och vice versa? [crazy]

beror på. enklast är att gå till posten och köpa ett kuvert där, då vet de hur mycket det kostar. om du ska posta något i storlek med en dvd-film så kan du få ett sånt där grönt postbrev för åtminstone under hundra kronor om du ska skicka det utomlands, om du ska skicka det i vanligt kuvert så räcker det nog med frimärken för under 20 spänn.

Gå till posten och fråga!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mawns:

Gå till posten och fråga!

jag får nog göra det 😛 men 1 more question ahah hur mkt CAD kostar det att köpa frimärken så att man kan skicka brev till sverige och hur mkt kostar det att växla typ? :$


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera