Aviseringar
Rensa alla

Help me 🙁


Ämnesstartare

What would Optimus Prime do..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Oväntad:

Eller skriv av dig. Tänk efter vad det är som gör dig arg, och skriv ned det.

Har gjort det [y] det hjälpte faktiskt. Fick mig också att inse hur patetisk jag egentligen är.
Läs min blogg, om du vill vill säga ^^
Det är i alla fall ganska illa, eller vad säger du?

Erkowich:

Dra dig bara igenom det, fast kanske beror på vilken sorts människa du är om du klarar det. Får jag fråga om det är första gången du känner så här överhuvudtaget?

Jag är depprimerad ganska ofta, jag blir påverkad av småsaker. Missar jag ett matteprov så kan det vända upp och ner på precis allting, även om den dagen tidigare varit den bästa jag upplevt.

Så som jag är just nu är jag ett par gånger i månaden, förra gången var jag nära på att hoppa av gymnasiet för att jag inbillade mig att mitt liv skulle gå åt helvete i vilket fall.

Fast nu börjar jag gnälla för mycket.
Hur som helst så klarar jag mig, men visst bryter det ner mig en bit i taget varje gång det är såhär.


   
SvaraCitera

Jag känner så där varje natt, hela nätterna, och kan inte sova. För frustrerande, och man slår sig själv, och vill slå sönder saker, och vet inte vad man ska göra eller vart man ska ta vägen. Det e dumt. [sad]

Majkiie:

Utöver detta så känner jag mig också väldigt ensam. Jag saknar kärlek såpass mycket att jag tror att mitt hjärta börjar överväga att ta livet av sig.

Jag med. 🙁

Majkiie:

Jag vill gärna må en aning bättre och slippa känna mig som ett empatilöst psykfall [sad]
Tips?

Håll ut tills du svimmar av trötthet. 🙁


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Majkiie:

Läs min blogg, om du vill vill säga ^^

ska göra det snart [y]


   
SvaraCitera

Majkiie:

Fast nu börjar jag gnälla för mycket.
Hur som helst så klarar jag mig, men visst bryter det ner mig en bit i taget varje gång det är såhär.

Men det måste väl finnas en grund som depressionen bygger på, nånting stort som triggade det. Tror knappast att det var att du faila på ett matteprov. Om du har tur kanske det som orsakade din nedstämdhet är nånting som går över, då kommer du kanske vara gladare efteråt 😀
Fast det är väldigt svårt att se nånting roligt längre fram när man känner sig nere. Du tycker bara alla andra är dumma i huvudet, att du själv suger pung, kanske tycker du att livet ändå inte har en mening och då tänker mycket på självmord, vad vet jag. Men hitta orsaken till varför du mår dåligt och ta itu med den.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Erkowich:

Men hitta orsaken till varför du mår dåligt och ta itu med den.

Orsaken är att jag lider av undervärdeskomplex och anser att jag måste prestera.
Det enda som kan motverka är en flickvän ^^
Eller att allting helt enkelt går bra för mig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kasta glas i golvet. Brukar jag göra. [y] Funkar lika bra med typ den fula gamla vasen som stått orörd på fönsterbrädan i tre år.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Majkiie:

Utöver detta så känner jag mig också väldigt ensam. Jag saknar kärlek såpass mycket att jag tror att mitt hjärta börjar överväga att ta livet av sig.

Fint skrivet [love]
Förstår vad du menar :(.

Kittieh:

Kasta glas i golvet. Brukar jag göra. Funkar lika bra med typ den fula gamla vasen som stått orörd på fönsterbrädan i tre år.

Varför kasta glas (som går sönder) när man kan kasta kuddar istället? [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pepparkaksgubbe:

Varför kasta glas (som går sönder) när man kan kasta kuddar istället?

Jag vet inte, jag gillar känslan bara. Det är typ som att kasta ner en ful glasfigur från balkongen och höra hur den går sönder i tusen bitar på marken. Det är en annan sak att kasta kudde, det är väl liksom något man gör ofta. Kanske är det för att man inte brukar kasta glas, tallrikar och sånt som det känns extra bra att göra det. [smile] Eller så är det jag som är konstig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kittieh:

Eller så är det jag som är konstig.

Nej det är du inte[smile], jag skulle också kasta glas om jag kunde [cute], men jag pallar inte städa undan det, och att köpa nytt hela tiden, därför är kuddar bättre alternativ, för mig iaf.[rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Titta på en film.

Eller så går du ut med kompisar o skiter i allt...


   
SvaraCitera

boka en tid med en psy.log


   
SvaraCitera

Du låter som en tjej.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Majkiie:

För tillfället hatar jag alla människor, även mig själv.
Det känns som att om någon kommer fram och säger något jag finner irriterande så kommer jag att ha ihjäl den personen på ett brutalt och hänsynslöst sätt.

mhmm. känner ofta precis likadant. det gäller att bara försöka tillräckligt hårt att stänga ute det som trilskar igång ilskan. det kommer inte att gå över på en gång, men efter ett tag mattas vreden ut, tills det bara känns rätt diffust. så var det åtminstonde för mig. självklart har alla människor dåliga dagar, då vad som helst kan få en upprörd, men om man får kontroll över sin oprovocerade ilska mår man naturligtvis bättre generellt.

Majkiie:

Utöver detta så känner jag mig också väldigt ensam. Jag saknar kärlek såpass mycket att jag tror att mitt hjärta börjar överväga att ta livet av sig.

tänk såhär: om du skulle få för dig att ta livet av dig nu har alla stunder du känt dig ensam och ledsen varit helt till ingen nytta (om man kan uttrycka sig så).
om du har lust kan du skicka ett pm, så vi kan samtala.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

planetaryvision:

om du har lust kan du skicka ett pm, så vi kan samtala.

Thank you for your concern men, jag mår mycket bättre nu [smile]
Fast, vi kan ju såklart samtala ändå!


   
SvaraCitera