Jag och sambon köppte en en volvo 940 för ett par veckor sedan.
Den har gått bra och inte krånglat.
I går när sambon kört en bit och parkerat ville den inte starta igen.
Det är inte pga batteriet. (provade med startkablar, samma resultat)
Nu är dock batteriet dött efter alla meningslösa försök att starta skrothögen.
Någon som har en idé om vad det kan vara för fel? Vad bör vi kolla först?
Om ingen vet kanske någon kan tippsa om ett bra motor forum?
garaget.org?
Rör på benen fetto.
DeathOrGlory:
garaget.org
Tack. Får ta och kolla det 🙂
Tändstiftet?
Irrelevante:
Tändstiftet?
Dedär avr en bra en 🙂
Jag är en idiot på bilar, hmm... ELr ja, motorer i allmänhet.
hm, nope. Inte tändstiften xD De har dubbarna tydligen kollat redan
tojjo:
Någon som har en idé om vad det kan vara för fel? Vad bör vi kolla först?
Om batteriet är bra men ändå laddas ur så är nog generatorn knas.
Myksa:
Om batteriet är bra men ändå laddas ur så är nog generatorn knas.
Det är klart att det laddas ur om man kör med startmotorn hela tiden utan att bilen startar... Det utesluter inte generatorn helt men det verkar inte alltför troligt att den lägger av bara sådär...
Byt generatorremmen o startmotorn, så funkar den nog....kan ju vara skäl o kolla olja o byta lite diverse filter när du ändå håller på.
_Danne_:
Det är klart att det laddas ur om man kör med startmotorn hela tiden utan att bilen startar... Det utesluter inte generatorn helt men det verkar inte alltför troligt att den lägger av bara sådär...
Det är en 92:a. Tycker det låter väldigt troligt att likriktarna (eller något annat på elektronikbryggan) har pajat...
jag sätter 100spänn på att det är pompa
antagligen det under bilen,lr den i tanken.
ladda batteriet,sen slår du på tändningen.vrid på starten typ en halv sec sen lyssna om du hör nån pump som pumpar.prova detta några gånger!och hör du inget pumpliknande ljud så äre ju pompa
tojjo:
I går när sambon kört en bit och parkerat ville den inte starta igen.
nazgul:
Byt generatorremmen o startmotorn,
Min gjorde så, inte batteriet, var startmotorn som pajjade, efter generatorn pajjade, är generatorn paj så kör du slut på batteriet och det laddas inte upp igen=död.
Chansar också på pumpen.
Batterit tog slut efter alla desperata försök att få igång skrothögen. SÅ de har inte laddat ut sig själv..
Det är ett relä som är paj...