Aviseringar
Rensa alla

helt sjuka priser..


Ämnesstartare

aristoteles: Håller med. Här i Calgary köper vi även alla grönsaker/frukt på en asiatisk matvaruaffär pga: priserna ligger runt en tredjedel i jämförelse med andra butiker. Grönsaker här är dyrtLedsen

mm basvaror, grönsaker, kryddor och ja egentligen allt de har är oftast kvalitet till mycket lågt pris


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Klart det blev dyrt med massa långväga importerad lyxfrukt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chuz Martinez: mm basvaror, grönsaker, kryddor och ja egentligen allt de har är oftast kvalitet till mycket lågt pris

Brukar köpa "säckar" med torkad chili till helt löjliga priser om man jämför med de små kryddbrukar som finns på andra affärer.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hyfsat, har sett både lägre å högre priser men storleken på matbutiken styr även priserna tyvärr :/

elise999:
Gick för att handla lite idag. Fick lite chock när jag såg Priset som det blev i slutändan.

Jag köpte;

1 pack korv(tio korvar)

1 pack hallon.

1 pack bärmix

2 mango

kiwi

Och ett pack avokado.

Detta gick på 131!) spänn.. Och det för lite frukt,bär och ett pack korv.


Är det bara jag, eller tycker ni också att matvaror börjar bli för dyra?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Wikiboy :
Hyfsat, har sett både lägre å högre priser men storleken på matbutiken styr även priserna tyvärr :/

Jo det är ju klart, ska kolla runt i stan, var de har bäst priser...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

cyborg asshole v. 1.0 : DESTROY!! DESTROY!!:
Klart det blev dyrt med massa långväga importerad lyxfrukt.

Fast saken är ju den att mango är en världens mest sålda frukt.. Vilket betyder att den borde massodlas, vilket leder till lägre priser. . Och avokado odlas ju under vinterhalvåret har jag för mig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det var mycket bättre förr


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

det där är över huvud taget inte dyrt. din matkasse hade kunnat kosta sammanlagt

ett paket korv, 20 kr
frysta hallon, 20 kr
frysta bär, 20 kr
2 mango, 15-30 kr
2 kiwier, 10 kr
ett nät avokado, 30 kr

utan att det är något märkligt med det. vill du betala mindre än så måste tillverkarna spara in på sina slantar på något annat håll för att fortsätta göra vinst på sina produkter, antingen genom billigare och kassare transportvägar sett ut miljösynpunkt, sämre arbetsvillkor för de som producerar din mat, eller genom att fuska med innehållet i det du tänkt stoppa i dig.
betala priset eller börja handla inhemsk frukt och grönt efter säsong. typ kål. kål äger.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

time:

Tack! Ja, jag känner mig Mycket Viktig med den. 

Kunde bara se övre hälften av den på mobilen och trodde det var en t-rex med plommonstop. Rodnar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

svnfpudkA:

det där är över huvud taget inte dyrt. din matkasse hade kunnat kosta sammanlagt

ett paket korv, 20 kr
frysta hallon, 20 kr
frysta bär, 20 kr
2 mango, 15-30 kr
2 kiwier, 10 kr
ett nät avokado, 30 kr

utan att det är något märkligt med det. vill du betala mindre än så måste tillverkarna spara in på sina slantar på något annat håll för att fortsätta göra vinst på sina produkter, antingen genom billigare och kassare transportvägar sett ut miljösynpunkt, sämre arbetsvillkor för de som producerar din mat, eller genom att fuska med innehållet i det du tänkt stoppa i dig.
betala priset eller börja handla inhemsk frukt och grönt efter säsong. typ kål. kål äger.

Så här var priserna;Korv 30 krMango 16 kr per mango5 kr för kiwisarna20 kr bär x226 kr 2 avokado 


   
SvaraCitera

elise999: 1 pack bärmix

men tänk på att det inte bara bär du köper, du får även hepatit på köpet


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

mat är dyrt.
i alla fall för den som inte uppskattar rotfrukter för det är nästan oförskämt billigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

superpojken:

men tänk på att det inte bara bär du köper, du får även hepatit på köpet

Yeay!!!Tumme upp


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

elise999: Så här var priserna;Korv 30 krMango 16 kr per mango5 kr för kiwisarna20 kr bär x226 kr 2 avokado

mango är så jävla dyrt, så där håller jag med dig. fattar inte att jag fortfarande är en sucker för mango. börja köp sådana där halvmogna avokados i nät i stället! de kostar lika mycket som två mogna, men då får du fem-sex stycken som du tar hem och låter ligga på köksbänken i några dar. det är helt oumbärligt om man som jag äter mycket avokado.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NEMI:
mat är dyrt.
i alla fall för den som inte uppskattar rotfrukter för det är nästan oförskämt billigt.

Gillar rotfrukter, sakerna jag köpte är till olika smoothies, då jag ibland.har svårt att få i mig mat, smoothie på morötter, eller palsternackakänns inte som nån hitt...


   
SvaraCitera