Aviseringar
Rensa alla

Heltäckande slöja i skolan?


Ämnesstartare

vhfaj:

Nä, allt ska vara fritt (Du röstade på detta alternativ)

vhfaj:

Folk borde lära sig vett och etikett, då skulle det inte finnas emo-offer.

Du gör dig till ett offer.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

Nej.

Varför inte? Om de anser att den hindrar kommunikationen mellan eleverna, vilket burka och niqab faktiskt gör.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

De borde AVslöjas [blush][blush] ne säkert nån annan som kom på före mej, är alltid [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Porrleksak:

hindrar kommunikationen mellen eleverna

Porrleksak:

vilket burka och niqab faktiskt gör

Hur menar du? Och varför skulle sättet burkan förändrar kommunikationen vara negativ?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Tänkte den ursprungliga källan.

Mångfaldsbarometern som gör årliga undersökningar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Myksa:

Hur menar du? Och varför skulle sättet burkan förändrar kommunikationen vara negativ?

Finns väl inget positivt i att kommunikation mellan elever hindras.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Myksa:

Hur menar du? Och varför skulle sättet burkan förändrar kommunikationen vara negativ?

Den förändrar inte, den försämrar.


   
SvaraCitera
smisk

vhfaj:

Nä, allt ska vara fritt (Du röstade på detta alternativ)

Känns inte som att det gör mig något, direkt, hur andra ser ut. Så länge jag slipper det. 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OT: Finns det någon fakta om hur många som faktiskt använder burka/niqab i sverige? Själv har jag aldrig sett någon som har det i verkligheten.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vhfaj:

Den förändrar inte, den försämrar.

Ja, man ser inte vad som är bak och fram på personen [blush] Är som att prata med en lyktstolpe, liksom var ska man stå [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Porrleksak:

Finns väl inget positivt i att kommunikation mellan elever hindras.

Finns många kanaler för kommunikation. Om de kanalerna balanseras om så kan det vara positivt.

vhfaj:

Den förändrar inte, den försämrar.

Du är bara en trångsynt skitunge. Jag är inte intresserad av dina åsikter. Hejdå.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vhfaj:

Men när man befinner i en skola eller på en arbetsplats får man fan ta hänsyn till människorna runt omkring och tänka på vad ens klädval får för effekter. Inte bara tjafsa "jag får bestämma vad jag ska ha på mig blablablabla".

Jag kunde inte bry mig mindre om någon med burqa jobbade med mig.

Antar att du inte hade haft något emot om det kom bestämmelser över hur du skulle klä dig offentligt.

vhfaj:

Folk borde lära sig vett och etikett, då skulle det inte finnas emo-offer.

Eller lära sig att respektera att folk väljer att klä sig hur de vill, eller vad säger du?

Porrleksak:

Varför inte? Om de anser att den hindrar kommunikationen mellen eleverna, vilket burka och niqab faktiskt gör.

Så länge de kan kommunicera så kan de gott skutta runt i vad de vill. Det hörs vad som sägs under burqan så jag ser inget problem, nej.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Redbulls:

OT: Finns det någon fakta om hur många som faktiskt använder burka/niqab i sverige? Själv har jag aldrig sett någon som har det i verkligheten.

Nej, det finns inga siffror, det finns inga staplar och det finns ingen statstik. Däremot finns det en verklighet utanför ytterdörren.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

Så länge de kan kommunicera så kan de gott skutta runt i vad de vill. Det hörs vad som sägs under burqan så jag ser inget problem, nej.

Kommunikation är mer än bara tal. Det är ansiktsuttryck också.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vhfaj:

Nej, det finns inga siffror, det finns inga staplar och det finns ingen statstik. Däremot finns det en verklighet utanför ytterdörren.

lol


   
SvaraCitera