Aviseringar
Rensa alla

Hemlösa personer


Ämnesstartare

"Hemlösa personer" är ju inte någon form av sekt där alla beter sig likadant. Såklart att en inte kan veta något om någon, eller vad en tycker om någon, som en inte vet något om.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nea: "Hemlösa personer" är ju inte någon form av sekt där alla beter sig likadant. Såklart att en inte kan veta något om någon, eller vad en tycker om någon, som en inte vet något om.

Det är individer, men det är generellt människor som jag inte får veta så mkt om.


   
SvaraCitera

draksten:

Det är individer, men det är generellt människor som jag inte får veta så mkt om.

Ta reda på mer om det då? Kanske du ska börja jobba som volontär på ett sopp kök? Eller bara börja med ett enkelt hej, till en hemlös?  


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tangentbord1: Ta reda på mer om det då? Kanske du ska börja jobba som volontär på ett sopp kök? Eller bara börja med ett enkelt hej, till en hemlös?

Mm Glad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Och du lär inte få veta allt om någon. Men börja tala med dessa individer, fråga dem om sina liv och så?

draksten:

Det är individer, men det är generellt människor som jag inte får veta så mkt om.


   
SvaraCitera

Av det jag har fått uttryck av (när jag har varit i Stockholm) är att det förmodligen generellt brukar röra sig om papperslösa. Förstår inte riktigt själv hur man kan bli hemlös i Sverige annat än vid missbruk osv.

tangentbord1: Tycker du att 13 åringar som blir utkastade hemifrån också får skylla sig själva?

Dom tar väl ändå socialen hand om? Det är ju inte USA vi snackar om. Såvida dom inte är papperslösa då.


   
SvaraCitera

Dumbfounded: Dom tar väl ändå socialen hand om? Det är ju inte USA vi snackar om. Såvida dom inte är papperslösa då.

Det är ju inte säkert? Hur vet socialen om man blivit utkastad eller ej? Om någon eller en själv anmäler. Sen är det inte säkert att personen får en bra fosterfamilj och väljer att rymma där ifrån. 


   
SvaraCitera

tangentbord1:

Det är ju inte säkert? Hur vet socialen om man blivit utkastad eller ej? Om någon eller en själv anmäler. Sen är det inte säkert att personen får en bra fosterfamilj och väljer att rymma där ifrån. 

Dom kanske inte kommer till skolan?


   
SvaraCitera

Dumbfounded:

Dom kanske inte kommer till skolan?

Det tar ju ett tag innan skolan anmäler. Om det nu har gått två månader och man vet inte vart ungen är? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dumbfounded: Dom tar väl ändå socialen hand om? Det är ju inte USA vi snackar om. Såvida dom inte är papperslösa då.

Numera äre inte längre solklart att alla som behöver får hjälp utav socialen.. Samhället går mer och mer åt ett sådant de i USA har. Ledsen 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

- Razorblade -:
Hade du haft samma erfarenhet av livet som de har, samma gener o.s.v. så hade du varit exakt likadan, exakt!

"x = y → x = y". jomentack.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nea: Och du lär inte få veta allt om någon. Men börja tala med dessa individer, fråga dem om sina liv och så?

nej, är inte så intresserad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tlaltecuhtli: "x = y → x = y". jomentack.

Ja, men alla förstår inte det. Orsak och verkan. Är orsaken samma är dess verkan likadan i båda fallen. Just därför kan man inte döma människor. Hade man varit i samma sits med samma förutsättningar, då hade det blivit på samma sätt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON: Numera äre inte längre solklart att alla som behöver får hjälp utav socialen.. Samhället går mer och mer åt ett sådant de i USA har.

Rösta med besked i nästa val!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

- Razorblade -:
Rösta med besked i nästa val!

Faktum är att jag inte riktigt vet hur jag ska rösta.. Kanske MP.. Hmm vill se fler partiledardebatter, så jävla sällan de debatterar med varandra.. 🙁


   
SvaraCitera