Aviseringar
Rensa alla

hemsida


Ämnesstartare

Har ett prodjekt med en hemsida som jag har hållt på med ett tag men vill att den skall bli bättre. Är inte riktigt nöjd med menysystemet och är inte riktigt nöjd med hur upplägget på sidan är. Kan inte någon komma med förslag hur man skall göra den bättre? Skulle gärna vilja veta också vilken som är den snyggaste hemsida enligt er. Kan vara bra att veta för framtiden. Hemsidan är Svinkul.com


   
Citera

rahmberg:

Har ett prodjekt med en hemsida som jag har hållt på med ett tag men vill att den skall bli bättre.

Använd inte frames.


   
SvaraCitera

Usch och fy! Hela designen, till att börja med.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

okej, blir det snyggare utan frames?


   
SvaraCitera

rahmberg:

okej, blir det snyggare utan frames?

Beror ju på hur du designar hemsidan.


   
SvaraCitera

tkr den är ful


   
SvaraCitera
Åtta

Nu har jag visserligen inte tragglat mig igenom alla frames för att få mig en ordentlig titt på hur du byggt upp sidan, men jag misstänker starkt att du inte använder dig av CSS ordentligt. Hur din sida ser ut ska endast bestämmas genom CSS. Uppmärkningen är bara till för att strukturera koden och berätta vilka element som är vad. Visst ser en h1 större ut än en p även om man stänger av CSS, men det beror bara på att de flesta webbläsare automatiskt stylar en del element - egentligen så ska det inte vara någon synlig skillnad.

Sen att själva designen var fullkomligt gräslig är ett problem som du kan tackla i efterhand. Börja med att skriva om din sida från grunden på rätt sätt.


   
SvaraCitera

rahmberg:

Hemsidan är Svinkul.com

Osar 90-tal! tycker att du ska lägga in lite midifiler och ett par dansande bebisar [y]


   
SvaraCitera

Ser fruktansvärd ut. Vet inte var jag ska börja..


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera