Aviseringar
Rensa alla

Hemska utslag av blekningsmedel


Ämnesstartare

Använde blekningsmedel för ansiktet när jag skulle bleka ögonbrynen. Hade på det i mer än 10 minuter fastän det stack i huden redan 1 min efter att jag täckt ögonbrynen med krämen. Hur som helst, märkte hemska utslag därefter... Har tvättat bort krämen och väntat i 10 minuter men det är lika illa... Bör jag oroa mig?

Kommer det gå över?


   
Citera
Ämnesstartare

allvarligt
hjälp


   
SvaraCitera

vill man va fin får man lida pin.

Nä men. L¨åter ej bra, se till att allt säkert är borta och smörj in med aloe. Det är vad jag skulle grjot i alla fall.


   
SvaraCitera

blir det värre elle rinte går bort, ring sjukvårdsrådgivningen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

har bara aloe tvål och hudkräm
det får duga
ty


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Varför bleka? :S Lär ju se helt stört ut.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vad är det för slags utslag?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du använde väl speciell blekning för ögonbryn och inte sådan som är till för huvudhår?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Geigerzähler:

Varför bleka? :S Lär ju se helt stört ut.

Mitt hår är ljusare än ögonbrynen. Man bleker och fyller i efter behov. Att bleka innebär inte att de blir så blonda att de nästan inte syns.

isola:

Du använde väl speciell blekning för ögonbryn och inte sådan som är till för huvudhår?

debepe:

Använde blekningsmedel för ansiktet

Artie:

vad är det för slags utslag?

Bleka prickar, såg svullet ut men var inte svullet :s är liite kvar nu, om man kollar noga... Men det går nog över 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skulle du göra det för halloween eller?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

debepe:

Mitt hår är ljusare än ögonbrynen. Man bleker och fyller i efter behov. Att bleka innebär inte att de blir så blonda att de nästan inte syns.

Om du är den jag tror att du är, är inte du ganska mörk? :S


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Aha läste ej det!
Men du lät det väl inte vara i för länge osv?
Fast det är vanligare än man tror att få allergisk reaktion av väteperoxid, skitstarka grejer det där.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Geigerzähler:

Om du är den jag tror att du är, är inte du ganska mörk? :S

Är detberorpå. Nja, har ganska ljus hy... Är dock inte vitblek.. Mer gulblek.

isola:

Men du lät det väl inte vara i för länge osv?

Jo men brukar ha i det längre än man bör, får aldrig utslag ändå... Första gången
Fast jag tror jag hade i för mkt av det där starka ämnet... Där själva blekningsmedlet finns i


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passarej, det kan hända att du blivit överkänslig mot det, sådana reaktioner kan komma ganska plötsligt

kör allergitest på mindre känsligt område om du efter detta får för dig att färga eller bleka håret eller ögonbrynen igen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Artie:

passarej, det kan hända att du blivit överkänslig mot det, sådana reaktioner kan komma ganska plötsligt

det är en läskig tanke jag ibland tänker trots att jag blekt håret i typ sju år


   
SvaraCitera