Aviseringar
Rensa alla

Hennafärg


Ämnesstartare

Jag funderar väldigt starkt på att färga mitt hår rött, jag är feg då hela jag skriker söt blond flicka, och har hört att hennafärg ska tom var bra för håret? Är det sant? Och är det svårt om jag vill bli blond igen? Tvättas det ur lätt osv. Vad tycker ni om henna?


   
Citera
Ämnesetiketter

DET KOMMER SLITA MYCKET OM DU SKA BLI BLOND FRÅN RÖD IGEN, MEN AH RÖD ÄR FINT, HENNA VET JAG EJ NÅGOT OM HAR EN ANNAN FIN RÖD FÄRG. TJINGELING


   
SvaraCitera

Jag tror att alla dina vita kläder, om du äger några vita kläder, och dina lakan osv kommer att bli rött eller rosa. Inte bra.

Jag blonderade mig från intensivröd till så blond som jag är nu på mindre än en vecka. Håret sitter kvar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

batterseabardot:

Jag tror att alla dina vita kläder, om du äger några vita kläder, och dina lakan osv kommer att bli rött eller rosa. Inte bra.

nehe? :c

batterseabardot:

Jag blonderade mig från intensivröd till så blond som jag är nu på mindre än en vecka. Håret sitter kvar.

jao, men är väldigt rädd att mitt hår blir ännu mer slitet än vad det är nu.


   
SvaraCitera

Har också hört att henna är bra för håret om det är äkta henna, men så har jag också hört att man får cancer av det.

Det kan vara svårt att få exakt den färg du vill ha med henna, det är olika mellan olika märken vilket resultat man får. En del blir mer orange, och andra lite mer brunröda. Henna är alltså inte lika med knallrött hår.

Du kommer inte kunna tvätta ur det, utan det växer ur. Vet inte om du kan bleka bort hennan, jag har för mig att frisörer inte brukar vilja färga och bleka hennafärgat hår med vanlig hårfärg, för det kan bli något konstigt då.

Jag gillar henna, det är billigt och ger fint resultat.

batterseabardot:

Jag tror att alla dina vita kläder, om du äger några vita kläder, och dina lakan osv kommer att bli rött eller rosa. Inte bra.

Haha? 😛


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Oväntad:

Du kommer inte kunna tvätta ur det, utan det växer ur. Vet inte om du kan bleka bort hennan, jag har för mig att frisörer inte brukar vilja färga och bleka hennafärgat hår med vanlig hårfärg, för det kan bli något konstigt då.

Det är mitt enda problem. Och det är ett ganska allvarligt problem. 🙁


   
SvaraCitera

BLODÅDRA:

och har hört att hennafärg ska tom var bra för håret? Är det sant? Och är det svårt om jag vill bli blond igen? Tvättas det ur lätt osv. Vad tycker ni om henna?

Det ÄR bra för håret, elr ja - många tycker att dom fått en bättre hårkvalité/starkare hår av det, men är du bara ute efter rött hår för tillfället så använd inte henna! Det tvättas inte ur, eftersom det förenar sig med något protein inuti hårstråna och man får alltså låta det växa bort. Att bleka bort färgen är nästan värdelöst eftersom den sitter så bra, det förstör bara håret och ger ett slitet resultat. Jag tycker du ska använda vanlig hårfärg, för det går ju iaf att bleka bort om du vill ha blont hår igen.
Förutom att resultatet är permanent är henna också ett helvete att färga håret med, det är geggigt & krångligt!


   
SvaraCitera

färga lila i stället det är min favoritfärg


   
SvaraCitera

BLODÅDRA:

har hört att hennafärg ska tom var bra för håret? Är det sant?

man hör så mycket olika om henna. ena stunden att det ska vara bra och sedan hör man cancervarningar som tidigare nämts i tråden. men jag betvivlar att kemiska hårfärger skulle vara bättre, verkligen inte.

BLODÅDRA:

är det svårt om jag vill bli blond igen?

ja

BLODÅDRA:

Tvättas det ur lätt osv.

nej. det är det som är så bra med henna. ju fler gånger du färgar ju finare blir färgen och ju djupare sätter den sig. den bleks inte över huvud taget (lite i solen dock men det gör ju även naturliga hårfärger).

BLODÅDRA:

Vad tycker ni om henna?

skitbra! färgade med röd henna i drygt 10 år och det är verkligen en snygg färg. snyggast är förståss om man är blond då man får riktigt rött hår. (kopparröd henna då)
om man itne har så långt eller tjockt hår så behöver man ju inte använda hela paketet heller utan kan spara vilket itne går med vanliga hårfärger som man måste slänga eventuella rester av.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Postlapsaria:

skitbra! färgade med röd henna i drygt 10 år och det är verkligen en snygg färg.

har du färgat håret sen du var sju år? :s


   
SvaraCitera

Raka!


   
SvaraCitera

BLODÅDRA:

har du färgat håret sen du var sju år? :s

började när jag var 5, slutade i åttan


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Postlapsaria:

började när jag var 5, slutade i åttan

HAHAH WHY


   
SvaraCitera

BLODÅDRA:

HAHAH WHY

venne [tard]
min mamma färgade med henna och jag var väl ett tjatigt barn som ville göra som hon. och hon var skum och färgade håret på mig och min syster. [party]


   
SvaraCitera

men sen ser man ju hur det gick. jag har itne haft min naturliga färg sedan dess.[ops]

men nu har jag färgat till brunt sedan ett år tillbaka snart från mitt dåvarande svarta hår. och jag har väl typ brunt egentligen så ja [smile]


   
SvaraCitera