Aviseringar
Rensa alla

Hes röst?


Jonnybravo91:

Där ser man. Logisk, men samtidigt lite konstig regel kan jag tycka...

Tycker att det är bra, väldigt enkelt att dricka för mycket sprit om man inte är van, medans öl och cider är lättare att dricka lagom av.

Jonnybravo91:

Undra hur väl det efterföljs.

Ingen aning, flyttade tillbaka till Sverige innan jag började med sådant men jag kan tänka mig att dom inte bryr sig särskilt mycket.

Jonnybravo91:

Coolt! Kunde inte hålla med mer. Sveriges alkohollagar är rätt åt helvete. Både med åldersgränser, skatt och monopolet.

Ja verkligen, det är ju fan löjligt. Jag tycker att dom borde sänka åldersgränsen på systemet till 18, och helst avskaffa systemet helt och hållet.

Jonnybravo91:

Att det nu också på senare tid har införts lokala 18-årsgränser på energidryck är minst lika löjligt.

Förstår inte det där, vad är vitsen? Ungar som dricker för mycket energidryck? Kommer sluta med att dom sätter en åldersgräns på kaffe.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Speltidning:

Tycker att det är bra, väldigt enkelt att dricka för mycket sprit om man inte är van, medans öl och cider är lättare att dricka lagom av.

Du har en poäng.

Speltidning:

Ja verkligen, det är ju fan löjligt. Jag tycker att dom borde sänka åldersgränsen på systemet till 18, och helst avskaffa systemet helt och hållet.

Indeed. Och jag har inget emot om dem tar bort skatten på det heller. Förstår inte varför alkohol ska vara en klass-sak. De om något borde ju inte vara det.

Speltidning:

Förstår inte det där, vad är vitsen? Ungar som dricker för mycket energidryck? Kommer sluta med att dom sätter en åldersgräns på kaffe.

Allt blommade upp efter att någon unge hade kollapsat efter att ha lirat wow i 24 timmar i sträck utan att äta och efter ha druckit en massa energidryck. (Mes att bara klara ett dygn..)

Men jag menar kom igen. Visst fan är det inte nyttigt, men det är inte speciellt farligt heller. Du kan inte utveckla ett beroende. Och är föräldrar så hemskt oroade över sina barns vanor, så är det så svårt att bara prata om saken istället för att överlåta den saken till något regelvärk?

Kaffe kommer nog bli reglerat inom dem närmsta åren, hade inte förvånat mig det minsta. Ser däremot fram mot godisskatten samt godisåldersgränsen.


   
SvaraCitera

Jonnybravo91:

Allt blommade upp efter att någon unge hade kollapsat efter att ha lirat wow i 24 timmar i sträck utan att äta och efter ha druckit en massa energidryck. (Mes att bara klara ett dygn..)

Men man käkar väl fan när man dygnar, vilken idiot. Det berodde ju tydligen på att han inte sov och inte åt, inte på grund av energidrycken.

Jonnybravo91:

Kaffe kommer nog bli reglerat inom dem närmsta åren, hade inte förvånat mig det minsta

Förhoppningsvis så kommer det inte hända förens jag har fyllt 18.

Jonnybravo91:

Ser däremot fram mot godisskatten samt godisåldersgränsen.

Kommer säkert bli så, men antagligen inte än på några år.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Speltidning:

Kommer säkert bli så, men antagligen inte än på några år.

Godisskatt är dock redan uppe i debatt, så den kan bli aktuell tidigare än kafferestriktioner.


   
SvaraCitera

Jonnybravo91:

Godisskatt är dock redan uppe i debatt, så den kan bli aktuell tidigare än kafferestriktioner.

Fan vad sjukt. Glad att jag inte äter så mycket godis då...


   
SvaraCitera