Aviseringar
Rensa alla

Heteronormen


Ämnesstartare

Lisa och Pelle 4 år leker tillsammans på dagisets lekhörna. Fröken ser och säger "ååh vad gulligt, ska ni gifta er?". Men om Lisa och Ayla 4 år leker tillsammans så är det INGEN som frågar om dom ska gifta sig när dom blir vuxna. Varför?

När flickan blir 10, är med sina kompisar så frågar dom "Vilken kille vill du skaffa barn med?". Och säger man att man vill adoptera barn med en tjej så säger dom antingen "blää" eller "Men du är ju 10, du kan inte veta sånt nu!". Nej, men hur vet 10-åriga tjejer som vill gifta sig med killar att dom är heteron då? Det är något vi lär oss från början, att heterosexualiten är det rätta och att allt annat är fel.

När hon blir 14 och pratar om sin framtid så frågar alltid någon "Ska du bo ihop med en man också?", när jag pratar med vuxna människor, säger att jag enbart ska ha förhållanden med invandrare så brukar dom fråga "Men svenska killar då?"

Jag stör mig på detta...
Det är helt sjukt egentligen!!!
Vi går runt och förutsätter att alla är heterosexuella?!
MEN SERIÖST, tänk efter..
Det kanske är för att jag är lesbisk som jag blir störd, men denna norm stör mig verkligen!

Säger jag att Britneys bröst är sexiga,
tror folk att jag vill ha samma bröst när jag egentligen vill klämma på dom.
Säger jag att Will Smith är snygg,
tror alla att jag vill bli påsatt av honom när jag egentligen vill se ut som honom.
Alla normer är jävligt sjuka..
Även om vi hade varit homonormativa skulle vi varit sjuka i huvudet, varför gå runt och förutsäga att alla är heterosar?


   
Citera

För den svenska normen är hetrosexuell.

Btw, Kittys röv är jävligt icke-sexig.

Alba eller Augustina är lätt bättre.


   
SvaraCitera

FrökenRakel:

Det kanske är för att jag är lesbisk som jag blir störd

menar du att alla lebbar är störda?[shake]


   
SvaraCitera

Alltså, vad har invandrare med det här och göra?


   
SvaraCitera

voj voj


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kebu12:

menar du att alla lebbar är störda?[shake]

Jag tror dom flesta människor med HBT-läggningar blir störda alias irriterade av denna annoying norm.

foggysunday:

Alltså, vad har invandrare med det här och göra?

FrökenRakel:

säger att jag enbart ska ha förhållanden med invandrare så brukar dom fråga "Men svenska killar då?"

Jag tog ett exempel som hände mig när jag sade till en lite väl heteronormativ person en gång.


   
SvaraCitera

Flytta till Kalifornien då.


   
SvaraCitera

heteronormen är äcklig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

The Weapons Dude:

Flytta till Kalifornien då.

Anser att dom har samma norm där.

Oväntad:

heteronormen är äcklig

ALLA normer är äckliga!


   
SvaraCitera

FrökenRakel:

Säger jag att Will Smith är snygg,tror alla att jag vill bli påsatt av honom när jag egentligen vill se ut som honom.

Lol transa.

FrökenRakel:

När hon blir 14 och pratar om sin framtid så frågar alltid någon "Ska du bo ihop med en man också?", när jag pratar med vuxna människor, säger att jag enbart ska ha förhållanden med invandrare så brukar dom fråga "Men svenska killar då?"

Är det bättre med binormativt eller homonormativt då?


   
SvaraCitera

FrökenRakel:

Anser att dom har samma norm där.

Hur kan de vara det när många av USA:s homosexuella har migrerat dit och strömmar in fler?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Homunculi:

Lol transa.

Skulle heta boychick i mitt fall.

Homunculi:

Är det bättre med binormativt eller homonormativt då?

Nej, INGEN norm!! Skulle vara lika störande med en homonorm. Använd "prson" istället för "tjej" eller "Kille"!


   
SvaraCitera

FrökenRakel:

Jag tog ett exempel som hände mig när jag sade till en lite väl heteronormativ person en gång.

aha! trodde du menade lesbisk med undantag utländska killar. flåt.


   
SvaraCitera

FrökenRakel:

Nej, INGEN norm!! Skulle vara lika störande med en homonorm. Använd "prson" istället för "tjej" eller "Kille"!

Nevah!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Homunculi:

Nevah!

Men om vi skulle använda person skulle vi varken ha homo eller heteronormer.


   
SvaraCitera