Aviseringar
Rensa alla

Heteronormen


Tror du skulle trivts i San Francisco... Ingen annanstans.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jonnybravo91:

Tror du skulle trivts i San Francisco... Ingen annanstans.

Om du menar att dom är homonormativa, NEJ.. Inget ställe med normer alls! En normlös värld!!


   
SvaraCitera

FrökenRakel:

En normlös värld!!

Är du 12 eller något? Öppna ögonen och förstå hur det mänskliga psyket funkar!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jonnybravo91:

Är du 12 eller något? Öppna ögonen och förstå hur det mänskliga psyket funkar!

Tyvärr har vi normer... kan inte alla bara få vara människa? [confused]


   
SvaraCitera

FrökenRakel:

kan inte alla bara få vara människa? [confused]

Jodå, men i att vara människa får du räkna med alla dess konsekvenser som medföljer. Acceptans är en lyx endast betingat till somliga!


   
SvaraCitera

Icke att förglömma är att det också finns en homonorm. Vi hade en föreläsning om hbt-personer av två som var homosexuella och det märktes ju att de inte var så jätte förtjusta i bisexuella..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

GHurt:

Icke att förglömma är att det också finns en homonorm. Vi hade en föreläsning om hbt-personer av två som var homosexuella och det märktes ju att de inte var så jätte förtjusta i bisexuella..

Usch, dom är minst lika jobbiga som homofober.
Jag brukar säga "person" eller "den personen" när jag pratar om kärlek med mina vänner, även fast jag vet att dom är heterosexuella.


   
SvaraCitera

FrökenRakel:

Usch, dom är minst lika jobbiga som homofober.
Jag brukar säga "person" eller "den personen" när jag pratar om kärlek med mina vänner, även fast jag vet att dom är heterosexuella.

Mm blir väldigt mycket dubbelmoral.


   
SvaraCitera

heteronormen kan slänga sig i väggen! jag avskyr att homos förutsätts vara hetero i alla lägen, att vi måste "komma ut" hit och dit, att en aldrig får frågan om det finns någon samkönad för ens intresse, att så många unga och äldre hbt-personer lider så mycket världen över, av rädsla för att inte bli accepterade. jag avskyr normer i största allmänhet, men just heteronormen är något som ligger extra långt ifrån hjärtat 😛 utplåna!


   
SvaraCitera

Det är sant, hade önskat att jag inte själv var så heteronormativ som jag är.


   
SvaraCitera

Ja, det suger, har en tjejkompis som är flata och folk har trott att jag är hennes pojkvän, alla är hetero och umgås man med någon av det motsatta könet så är det definitivt ens partner.

Förstår att det är sjukt irriterande och ser på folk som är homosexuella hur de reagerar när de hamnar i sådanna situationer.

Så ja jo det suger.

+

God Konsument:

Det är sant, hade önskat att jag inte själv var så heteronormativ som jag är.


   
SvaraCitera

Fast jag bryr mig helt enkelt inte. Visst är det förjävligt, men om man verkligen inte vill särbehandlas borde man egentligen inte reagera.

Om någon skulle springa runt och diskriminera folk för att de var brunhåriga skulle nog folk bara höja ett ögonbryn.

Behandla allt det här gapandet kring hbt och heteronormer likadant.

Sen, jag har ju egentligen inte så mycket emot det då folk börjat bli mer och mer toleranta mot hbt, och att det faktiskt ÄR normen att vara hetero i dagens samhälle.


   
SvaraCitera

FrökenRakel:

Lisa och Pelle 4 år leker tillsammans på dagisets lekhörna. Fröken ser och säger "ååh vad gulligt, ska ni gifta er?". Men om Lisa och Ayla 4 år leker tillsammans så är det INGEN som frågar om dom ska gifta sig när dom blir vuxna. Varför?

För att det förefaller mer naturligt att killar gifter sig med tjejer. Det svaret krävde ingen betänketid.


   
SvaraCitera

FrökenRakel:

Jag stör mig på detta...
Det är helt sjukt egentligen!!!
Vi går runt och förutsätter att alla är heterosexuella?!
MEN SERIÖST, tänk efter..
Det kanske är för att jag är lesbisk som jag blir störd, men denna norm stör mig verkligen!

Jag håller helt med dig.

Alla frågar:
"Visst var hon snygg?"
"Vad tänder du på hos tjejer?"
"Har du skaffat nån brud ännu?"

Det är väldigt jobbigt att samhället är så heteronormativa.


   
SvaraCitera

Jovisst är det trist att alla människor inte förutsätter att man kan vara något annat än heterosexuell, men samtidigt är det inget jag bryr mig direkt mycket om.

Frågar någon om jag har pojkvän säger jag nej, eftersom jag just inte har någon. Frågar någon ytterligare varför, säger jag helt sonika att jag är lesbisk. Ingenting konstigt med det.


   
SvaraCitera