Aviseringar
Rensa alla

hetro-, bi- eller homosexuell?


Ämnesstartare

jag vet inte om jag är hetro- bi- eller homosexuell, och jag undrar hur jag tar reda på det och hur ni fick reda på er sexualitet? kan i hjälpa mig?? snälla...


   
Citera
Ämnesstartare

Eh, porrsurfa lite så märker du la vad du går igång på? annars kanske du e asexuell, ingen omöjlighet..

den ensamme:

hur ni fick reda på er sexualitet?

Jag har vetat om det sålänge jag minns.. Det hela började nog när jag som 5/6-åring ofta fick stånd när jag såg på filmer med snygga tjejer/kvinnor i.. Minns att jag var kär i mina förskole-lärare också.. Har fan alltid haft lätt för att bli kär i mina lärare.. [shake] Otur! alla har haft sambos..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är inget man "tar reda på", det vet man. Det är inget du måste veta heller, lev ditt liv och bli kär i den du blir kär i så blir du väl det ena eller det andra. Du behöver inte bestämma dig för något eller sätta nån etikett på dig själv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

I mitt fall så är jag bisexuell. Det vet jag helt enkelt genom att jag finner vissa kvinnor och vissa män attraherande. Både romantiskt och sexuell attraktion då gentemot båda könen. Sen så finns det vissa bisexuella som tex känner enbart romantisk attraktion för det ena könet men enbart sexuell attraktion för det andra och vice versa. Sen så kan du också vara hetero- bi eller homoromantisk om du är asexuell och därav inte har något sexuellt intresse. Precis som att vissa är asexuella så finns det de som är aromantiska som enbart attraheras på ett rent sexuellt plan men inte på ett romantiskt plan.
Sen så finns ju möjligheten att du kan vara pansexuell också vilket dock ofta misstas för att vara bisexualitet. Det innebär att varken biologiskt kön eller en persons könsidentitet (cis, trans, inter, androgyn etc) inte innebär något som helst hinder för dig. Samt att man kan vara panromantisk om du är asexuell men kan tänka dig att ha ett romantiskt förhållande oavsett en persons biologiska kön och könsidentitet. 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

är orka bry sig ha sex med den som gör dig kåt[party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Burrito:

ha sex med den som gör dig kåt

Hahaha. Halvgulligt, halvfördomsfullt. Naw Burger [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ceka92:

Hahaha! Halvgulligt halvfördomsfullt.

?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Burrito:

?

Menade på ett kärvänligt sätt.

Men ja, det handlar ju inte om sex i första hand om man inte vet vad man är, utan kanske andra eller tredje hand.
Handlar ju mest om kärlek och förhållanden. Manade just den sexualiseringen som görs av HBT-folk, att man ser deras förhållanden annorlunda ifrån tjej-kille.
Även om du inte menade så var det kul och det blir tråkigt om jag inte slutar skriva nu.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

den ensamme:

hur jag tar reda på det

testa.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag har inte heller någon aning om vad jag är ..
jobbigt! [sad]


   
SvaraCitera

men behöver inte veta riktigt vad man är. men ja tror att om man tvivlar så är man bi efter som att man inte kan bistämma sig för vilket kön.


   
SvaraCitera