Aviseringar
Rensa alla

Hey du!


Ämnesstartare

Glad chey här 😀
Vet inte om det här är rätt tråd för det här.. Men iallafall;
Är 14år, 158cm lång och väger 56,4kg nu (den 1 vägde jag 58) =)
Sen den 1 augusti har jag börjat promenera innan frukosten (druckit vatten) i först en halvtimma (ökat det nu i måndags med 1timma) och gjort olika övningar med ben/lår/rumpa, mage/rygg och armar, efteråt samt kört rocking/hopprep så mycket jag orkat och stretchat Mån-Fre.
Har också skippat allt godis, donken, läsk (dricker bara vatten och mjölk) o sånt skit, försöker äta så nyttigt det går o minskat på mina portioner. Förutom på lördagar då jag sover ut och njuter av nån bit chocklad eller så, men försöker hinna med en promenad på kvällen iallafall. Och på söndagar vilar jag/koncentrerar mig på kroppen och kanske tar en promenad.

Har ju inte gått ner så jättemycket men ser resultat, låren har blivit fastare och smalare, rumpan lite slätare, värsta 6-pack på magen och starkare armar. Har jättelätt för att bygga muskler eftersom att jag är född "krallig", men undrar vad mer jag kan göra för att minska i fett? Kan inte springa, har ganska svår astma "/
Och simma kan jag knappt, typ drunknar eller kör hundsim x)

Såhär kan t.ex min måndag se ut; Vaknar 10.15 (somnat innan 1, det är ju fortfarande lov! :D), sätter på träningskläder och skor, dricker ett stort glas vatten. Snabb promenad i 1timma runt om i stället jag bor (lite backar och trappor här och där) =)
15min övningar ben/mage/armar, känner hur musklerna jobbar varje gång! 10min rockring/hopprep (kan inte hålla igång så länge med hopprepet pga astman och skada på foten just nu"/) och sen 5min stretch och chill så att jag känner att hela kroppen lugnat ner sig.. Efter det dricker jag mer vatten och äter frukost (Sockerfria flingor med mjölk eller omelett på macka eller hårt bröd med skinka). Middag kan jag inte bestämma så mycket över eftersom att mamma lagar mat och vägrar ändra på den "feta" Jamaicanska maten vi äter här hemma. Men tar iaf mindre portioner än vad jag gjorde förr! Sedan försöker jag hålla igång ganska mycket med "vardagsmotion", ta trappor ist för hiss/rulltrappa, gå några busshållplatser om man hinner innan bussen kommer osv.. Har bara hållt på såhär "mycket" i snart 2 veckor.

Men oj vad mycket jag skrivit, ni kanske inte orkat läsa? "/
Och ja jag vet att jag borde lagt mig för länge sen, men kände att jag inte kan lägga mig innan jag skrivit det här.. Vill också säga att jag är ganska nöjd med min kropp ändå (förutom dessa bristningar som smög sig på mig i puberteten när kroppen inte han växa med röven -.-), vill bara se lite "tightare" ut innan skolan börjar den 23:e (tänker dock fortsätta med småpromenaderna, matvanorna och vardagsmotionen efter det). Så, vad tycker ni? Tips på vad mer jag kan göra eller fortsätta som jag gör nu? Tror ni jag kommer nå mitt mål på 55kg? =)
Godnatt!

Så vad tycker du att jag ska göra, fortsätta som jag gör eller annat (isåfall ge tips/förslag)?!


   
Citera
Ämnesetiketter

riode:

vill bara se lite "tightare" ut innan skolan börjar den 23:e

Du är 14. Tills du har växt färdigt kommer du i stort sett ha den kroppen din pubertet låter dig ha. Om du blir undernärd kommer din pubertet inte gå igenom ordentligt.

Men det är jättebra att du låter bli skräpmat och rör på dig. Det är bara hälsosamt. Förutsatt att du i övrigt har en hälsosam relation till mat. Jag menar, mat är ju asnice. Ät nyttigt tills du är mätt och rör på dig så att du svettas ett par gånger i veckan så kommer allt det där ordna sig av sig självt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du bygger lite muskler lät dt som iallafall? [shake] Muskler väger mer än fet [wink][love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

katamari:

Du är 14. Tills du har växt färdigt kommer du i stort sett ha den kroppen din pubertet låter dig ha. Om du blir undernärd kommer din pubertet inte gå igenom ordentligt.

Mjo, alltså.. Jag hamnade i puberteten när jag var 9, tror den är typ över, bara tuttarna och benen som kommer växa lite och har varit 158 lång i nästan 2 år nu =)
Tror inte att jag kommer växa så jävla mycket mer.. Bara på bredden :c
Men jaja, jag fortsätter att hålla igång och jag håller med, mat är bäst <3

Cooco:

Du bygger lite muskler lät dt som iallafall? Muskler väger mer än fet

Jaa det gör jag ju, men det känns som om musklerna har fått allting att bli fastare 😀
Har ju inte fått nån storleksskillnad på låren, utan fettet typ ersätts med muskler.. Så kanske inte borde satsa på 55kg när det är så att muskler väger mer än fett? 😮


   
SvaraCitera

riode:

Mjo, alltså.. Jag hamnade i puberteten när jag var 9, tror den är typ över, bara tuttarna och benen som kommer växa lite och har varit 158 lång i nästan 2 år nu =)

Haha men nej, du ser ju knappast ut nu som du kommer göra när du är 26. Du är inte fullvuxen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

katamari:

Haha men nej, du ser ju knappast ut nu som du kommer göra när du är 26. Du är inte fullvuxen.

Du ska se min mamma, hon ser precis likadan ut nu som hon gjorde när hon var 16.
Och idag är hon 29, hon har bara blivit lite längre och mulligare ^^

Men eeeh, ja. Får väl bara chilla med livet då antar jag [bigcheers]


   
SvaraCitera

riode:

Men eeeh, ja. Får väl bara chilla med livet då antar jag

Ja, det är jättebra att du tränar och äter nyttigt men se till att du är glad och mår bra samtidigt bara. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

riode:

Så kanske inte borde satsa på 55kg när det är så att muskler väger mer än fett? 😮

nje, skulle inte jag gjort ialla fall [cute]

riode:

29

ung mamma [surprised] va hon 15 när hon blv gravid?! [surprised]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Cooco:

nje, skulle inte jag gjort ialla fall

Hm, okey då. Får väl nöja mig som det är =)

Cooco:

ung mamma va hon 15 när hon blv gravid?!

Mmyes, 15 när hon var gravid, 16 när jag föddes! Jag var född typ 2månader tidigt och vägde inte så mycket/var inte så lång. Hamnade i puberteten när jag var runt 9, nog därför min kropp är så här? x)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

riode:

Hamnade i puberteten när jag var runt 9

haha jag med x)

även om min mamma va 20-30 någonting när jag föddes[surprised] [crazy][wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Cooco:

haha jag med x)

även om min mamma va 20-30 någonting när jag föddes

Hon kanske hamnade i puberteten tidigt också..? =)


   
SvaraCitera

Men sluta. Du är ett litet barn.


   
SvaraCitera

isola:

Men sluta. Du är ett litet barn.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Men sluta. Du är ett litet barn.

Nej inte alls [no-no]
Varken inombords eller utseendemässigt om man nu säger så.
Barn är jag ju, enligt lag. Men icke liten eller korkad på något sätt, tack =)


   
SvaraCitera

riode:

Nej inte alls [no-no]
Varken inombords eller utseendemässigt om man nu säger så.

Lol jo. Varenda fjortonåring ser sig som vuxen och allvetande. Gå ut och lek eller nåt. Du blir stor tids nog.
Du har med denna tråden bevisat att du absolut inte är mer vuxen än random sjundeklassare.


   
SvaraCitera