Aviseringar
Rensa alla

Hip Hop, negativ inverkan?


Ämnesstartare

emilsh:

Varför tycker du det är så dåligt?

för att det oftast bara består av stöddigt flaxande om alfahanneskap och primitiva våldsfantasier. gärna med ett dåligt ihophafsat fruityloopsbeat på repeat i bakgrunden för att ha en ursäkt att kunna kalla det musik.


   
SvaraCitera

nej


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendos BFF:

för att det oftast bara består av stöddigt flaxande om alfahanneskap och primitiva våldsfantasier. gärna med ett dåligt ihophafsat fruityloopsbeat på repeat i bakgrunden för att ha en ursäkt att kunna kalla det musik.

Det mesta handlar faktiskt inte om våld och alfahanneskap. Om du kollar på MTV kan jag tänka mig att det är så dock. Orsaken att mycket hiphop handlar om våld och droger är att sådan är också verkligheten på många ställen.

Btw så är de flesta hiphop-låtar inte gjorda i fruityloops. Och fruityloops kan göra det mesta som andra program kan. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Japp. Sök på en kändare random artist i den stilen som t.ex. Eminem och läs vad han håller på med för dumheter. Finns inte många kloka hip hoppare/rappare, kan minst sagt höra det i texterna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

emilsh:

Det mesta handlar faktiskt inte om våld och alfahanneskap. Om du kollar på MTV kan jag tänka mig att det är så dock. Orsaken att mycket hiphop handlar om våld och droger är att sådan är också verkligheten på många ställen.

Tycker inte att det handlar så mycket om vad som faktiskt sägs i texterna, utan mer om att det är de idealen som finns inom hiphopkulturen. och framförallt så är hiphop oftast väldigt aggressiv och "stöddig" musik, och drar därför generellt till sig stöddiga och aggressiva människor ='>


   
SvaraCitera

näe det tror jag inte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

emilsh:

Jag gillar bland annat hiphop men jag har ofta fått höra att det är sämsta musiken och att det har dålig inverkan (eller vad det nu än heter) på ungdomar. Vad tycker du om hiphop och tror du att det har dålig inverkan på unga?

jag hoppas du skämtar. lyssnat på hip hop hela livet

varför skulle det vara dåligt? hip hop är precis som vilken musik som helst. det har ingen dålig inverkan på nån. folk som blir för påverkade av musik är idioter från början, inte musiken som gör det

teensoundman:

Japp. Sök på en kändare random artist i den stilen som t.ex. Eminem och läs vad han håller på med för dumheter. Finns inte många kloka hip hoppare/rappare, kan minst sagt höra det i texterna.

vad gör han för fel då? skänker miljoner dollar till välgörenhet och gör musik som miljoner människor älskar

idiot


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

patrick bateman:

ag hoppas du skämtar. lyssnat på hip hop hela livet

varför skulle det vara dåligt? hip hop är precis som vilken musik som helst. det har ingen dålig inverkan på nån. folk som blir för påverkade av musik är idioter från början, inte musiken som gör det

Nej jag skämtar inte. Jag sa inte att hiphop är dåligt utan att att jag har träffat många människor som tycker det är dåligt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

patrick bateman:

idiot

Hade förväntat mig liknande kommentarer. Och dessutom har du och jag haft precis likadan diskussion förrut.

Knark, misshandel, hot, olaga vapeninnehav, ej trevlig mot alla andra artister, tittade på när hustrun skulle ta självmord, hat mot kvinnor, homosexuella, sjunger om att döda sin fru. etc. etc.

Alltså jag vet inte, men bara det här säger vad det är för slags person. Kalla mig dum i huvudet om du vill. Kommer inte leda någon vart...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

emilsh:

Nej jag skämtar inte. Jag sa inte att hiphop är dåligt utan att att jag har träffat många människor som tycker det är dåligt.

fyfan för såna. de måste de leva i det förflutna när folk tänkte på hiphop som gangstermusik som är farlig. hiphop är inte farlig för en, samma sak som när idioter säger att våldsamma filmer och spel är farliga. det beror ju helt på hur en person är, inte på musiken. det är inte i hophop tex som alla som blir 27 ska ta livet av sig med droger. som amy winhouse sist

teensoundman:

Alltså jag vet inte, men bara det här säger vad det är för slags person. Kalla mig dum i huvudet om du vill. Kommer inte leda någon vart...

asså jag hatar dig. du är så löjligt jävla dum i huvudet så det inte finns. vilken idiot tror på all bullshit man läser i en tidning va? fattar du inte att tidningar skriver skit för att sälja? du är så trög så jag blir arg och ledsen

knark sysslar alla artister med och även vanligt folk, amy winhouse tex, var hon en rappare? sen är eminem ren sedan 2008 ditt nöt

sedan har alla i usa vapen, inte bara eminem, inte så han skjutit nån ditt nöt

sedan skojar han med andra artister. du är säkert en sån som tycker ricky gervais är en tönt. såg du för 2 år sen hur bruno landade på eminems face med sin röv, då var det tvärtom. ett skämt. men sånt fattar inte idioter som du

haha tittade på. lär dig nåt. eminem var live när hans fru skar handlederna av sig framför deras dotter, samtidigt var hon hög. men du vet ju allt din idiot

haha hat mot kvinnor, han slår inte sönder rihanna som chris brown gjorde.

sen kan man ju avsluta med som han själv sa för "i might talk aobut killing people, but that dosent mean I do it" asså hur trög får du vara? du är en sån jävla idiot asså

fyfan. sluta läs skittidningar och lär dig vad som är sanningen

svin


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

patrick bateman:

svin

Behöver jag säga något mer? Bara sättet du skriver säger ju vad dom är för person... Från och med nu kommer jag dissa dig i denne tråd [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

teensoundman:

Behöver jag säga något mer? Bara sättet du skriver säger ju vad dom är för person... Från och med nu kommer jag dissa dig i denne tråd

gör vad du vill. du är blind och trög och du har helt förstört min kväll/natt. jag kommer antagligen inte kunna sova nu, jag kommer att fundera på hur nån som du faktiskt kan vara seriös, att di faktiskt sitter och tror på din bullshit. jag förstår inte hur en människa kan vara så jävla blind. vidrigt

och ja du borde säga mer. du borde förklara vad du bygger dina helt idiotiska fördomar på för det du sa förut är som sagt fel, det stämmer inte. lika fel som att jorden är platt. det är fel helt enkelt. det stämmer inte

jag hatar dig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Men orka förstöra min tråd med massa tjafs!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Den dåliga sortens hiphop kanske har en viss inverkan på sinnessvaga personer ja, precis som vadsomhelst kan ha.


   
SvaraCitera