Aviseringar
Rensa alla

Historiens Största Misstag


Ämnesstartare

Vad anser ni är Historiens Största Misstag?
Nämn vad som helst!


   
Citera

Min pappas knullande av min mamma, sent 80-talet [zzz]


   
SvaraCitera

Ending Jon:

Min pappas knullande av min mamma, sent 80-talet [zzz]

[sad]

ont: hmmm typ halvfabrikat


   
SvaraCitera

det stora språnget tror jag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Religion.


   
SvaraCitera

UM skapades


   
SvaraCitera

någon idiot kom på att man kan odla mat genom att lägga frön i marken. fy på den!


   
SvaraCitera

Assisnationen av Adolf Hitler. Jag menar med de resurserna de hade, är det bara totalt epic fail att misslyckas.


   
SvaraCitera

Klassamarbete och samförstånd av olika slag är det genomgående historiska misstaget i alla samhällen, som i alla fall lett till stagnation och konservatism. Att försöka få två parter med direkt motstående intressen att samarbeta och kompromissa med varandra är total idioti.


   
SvaraCitera
Flash

Det största misstaget är att USA och sina västallierade inte körde över sovjetunuionen när de verkligen hade chansen 1945.


   
SvaraCitera
Flash

Motborgare:

Blablabla, en massa idiotiskt skitsnack.

Du kommer på andra plats inom kategorin historiens största misstag..


   
SvaraCitera

Flash:

Det största misstaget är att USA och sina västallierade inte körde över sovjetunuionen när de verkligen hade chansen 1945.

Du är rätt okunnig på historia ifall du tror att de hade den största chansen vid efterkrigstiden.


   
SvaraCitera
Flash

Jonnybravo91:

Du är rätt okunnig på historia ifall du tror att de hade den största chansen vid efterkrigstiden.

Så du tror att det slutkörda sovjet skulle ha stått emot de västallierade som dessutom precis fått tillgång till atombomber 1945?

Den enda som är okunnig är du.


   
SvaraCitera

Flash:

Så du tror att det slutkörda sovjet skulle ha stått emot de västallierade som dessutom precis fått tillgång till atombomber 1945?

Så du tror att sovjet som avslutade kriget med en belägring av huvudfiendernas huvudstad, inte skulle ha tillräckligt stor moral för att stå emot anfall från västvärlden? Då dessutom västvärldens resurser var minst lika låga som hos sovjet.

Vet du hur stort Ryssland är? Vet du hur många atombomber det skulle behövas för att att besegra ryssarna med enbart atombomber? Vet du hur mycket som skulle krävas för att rättfärdiga att dels fortsätta kriget mot föredetta allierade och dels använda atombomber till den graden?


   
SvaraCitera
Flash

USA gick på högvarv och producerade mer en hälften av världens alla industrivaror 1945, sovjet producerade ingenting, de var helt utarmade efter kriget..

De västallierade skulle dessutom haft ett gigantiskt övertag vad gäller luftherravälde.

1945 hade Sovjet f.ö. redan börjad demobilisera sin armé
eftersom man inte kunde ersätta sina enorma förluster
(både vid fronten och "hemma" p.g.a. Stalins terror och massmord)
och samtidigt hålla krigsindustrin igång.

Vidare så var USA:s armé 1945 väl så stor som den Sovjetiska,
man hade bättre utrustning, man stred effektivare, man hade ett större
och tekniskt mycket överlägset flygvapen.

Därtill så kunde man till skillnad från Sovjet ersätta förluster
OCH ersätta förlorad materiel OCH föra fram underhåll till fronten


   
SvaraCitera