Aviseringar
Rensa alla

Historikern och författaren Herman Lindqvist sågar invandringen


Ämnesstartare

I en krönika i Aftonbladet sågar Herman Lindqvist invandringen totalt. Författaren beskriver i texten hur invandringen i  Europa är ett hot och en så kallad "tickande bomb". Han beskriver hur integrationsproblem skapas när det kommit allt för många invandrare på för kort tid och hur detta är ett hot på Europas trygghet. Han konstaterar också att allt för många invandrare, på grund av detta, inte har den minsta önskan att bli en del av det nya värdlandet utan att många istället föraktar värdlandets kultur. Han avslutar med att ställa sig frågan ifall det finns seriösa politiker som vågar ta itu med problemen som massinvandringen skapat.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/hermanlindqvist/article17811884.ab

Diskussion:

Har Herman Lindqvist rätt eller fel? Är invandringen i Europa en tickande bomb?  Stämmer det att allt för få invandrare integreras och att många till och med föraktar länderna de bor i? Är invandringen ett hot för Europa? Storbritanien, Frankrike, Norge,  Danmark och många fler länder har redan erkänt invandringens misslyckanden - när blir det Sveriges tur?


   
Citera
Ämnesstartare

äntligen, vi behöver mer realism i det här landet. tack för en givande artikel, patriot


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sicilianmind:
äntligen, vi behöver mer realism i det här landet. tack för en givande artikel, patriot

fy fnö på dig jag tänkte vara först att skriva


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sicilianmind:
äntligen, vi behöver mer realism i det här landet. tack för en givande artikel, patriot

Bra skönt att även du börjat förstå.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag tycker rasister som lärt sig skriva är en tickande bombLedsen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NiklasW:

Bra skönt att även du börjat förstå.

jag har bara dig att tacka egentligen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:
Jag tycker rasister som lärt sig skriva är en tickande bombLedsen

Vem är det som skulle vara rasisten i det här fallet och varför?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Herman Lindqvist är inte historiker. Historiker skrattar åt honom. Hans böcker är totalt ovetenskapliga och sågas rakt av när de granskas vetenskapligt av riktiga historiker. Att kalla honom historiker är som om jag skulle kalla mig raketforskare för att jag läste naturvetenskap B i gymnasiet. Rullar ögonen Utöver det är han även högerextremist. Inte den moderna SD typen av det utan den gamla riktigt unkna versionen. Skriver bland annat på öppna nazistsidor. Komiskt att du som ska vara så himla rumsren sverigedemokrat refererar till honom.....


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Palla den där monarkirunkande stroppen. Pensionerna är för höga, välfärden för stark, arbetarna för trygga, fria och lata, tredje världen exploateras inte tillräckligt effektivt...

Man vet ju hur hans idealsamhälle ser ut, och det är fan ingenting för vanligt folk att längta tillbaka till. 


   
SvaraCitera
mynona

Herman Lindqvist är icke historiker utan skönlitterär populärihistoriker har vi fått lära oss på vår historiekurs RodnarRodnarRodnar


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rödingajäveln: Utöver det är han även högerextremist. Inte den moderna SD typen av det utan den gamla riktigt unkna versionen. Skriver bland annat på öppna nazistsidor. Komiskt att du som ska vara så himla rumsren sverigedemokrat refererar till honom.....

Har aldrig läst någonting från honom som ger sken av att han skulle vara högerextrem eller nazist. Att bara vilja minska invandringen räknas inte, att skriva på sidor där det finns nazister håller inte heller. Jag är inte odemokratisk kommunist bara för att jag skriver på samma sida som dig liksom.. Blink


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:
http://www.svd.se/kultur/faktafel-stoppar-lindqvists-bok_7419702.svd

http://www.peterenglund.com/textarkiv/lindqvistbok.htm

osv osv. historieförfalskning är fett tufft yooooo

Fortfarande inga argument eller bevis på att han har fel i sin nuvarande krönika.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NiklasW:

Fortfarande inga argument eller bevis på att han har fel i sin nuvarande krönika.

det är dock ett bevis på att du drar argument, resonemang och allt däremellan ur arslet. dessutom är det rätt svårt att ha tilltro till en person som hållit på med förfalskningar osv. sedan är det komiskt att du försöker att underbygga det hela med att kalla stollen för historiker - men det blir bara pinsamt hur dåligt påläst du är, som vanligt med andra ord. för att inte tala om historielösheten hos dig och dina gelikar. 

pappskalle. 

hej då.  


   
SvaraCitera