Aviseringar
Rensa alla

Historikern och författaren Herman Lindqvist sågar invandringen


mynona

Herrschaftsfreiheit: Palla den där monarkirunkande stroppen.

Han är allt genant rojalistiskt lagd Rodnar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Även om jag också tycker att invandringen är skev så är Herman sannerligen inte rätt person att ta upp i dessa sammanhang som någon slags förtroendeingivande källa.

http://www.newsmill.se/artikel/2013/03/11/sverige-klarar-inte-s-stor-invandring

Det där är mer förtroendeingivande individer.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gillar inte Herman Lindqvist. Men visst Sveriges invandringspolitik är helt åt helvete.  


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Glad

Och vad har vi då fått lära oss av den här och andra liknande trådar?

När en invandringskritisk artikel skrivs av en med tvivelaktig bakgrund så går anti-sd mobben stenhårt på och attackerar källan istället för dennes sakpåståenden.

När en artikel å andra sidan skrivs av en person som man bara_inte_kan bortförklara (som assar lindbeck nyligen) så uteblir istället kritik, kommenterande och diskussion av samma anti-sd mobb.

Slutsats: anti-sd muppar vill inte bara slippa ta tag i debatten, man saboterar den fullständigt också. Hoppas ni, goda antiintellektuella drönare åt etablissemanget sover gott om nätterna i varje fall.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

herman lindqvist ser ingen skillnad på en tomat o en potatis


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vehnk: När en artikel å andra sidan skrivs av en person som man bara_inte_kan bortförklara (som assar lindbeck nyligen) så uteblir istället kritik, kommenterande och diskussion av samma anti-sd mobb.

Det var jag som startade tråden med A. Lindbeck, och jag vill inflika att den visst fick debattrespons, dock en tämligen naiv sådan. Det var mest skattecentrerat och grundpoängen var att alla skulle ha exakt lika mycket, ungefär. Så tjänar du 150k när du är partiordförande så skall du beskattas ned till en nettoinkomstnivå där låginkomsttagarna ligger.

Jag tror att de flesta vänsternissar, i alla fall de som inte tillhör den autonoma vänstern, vill väl egentligen, de är s.k. känslomänniskor. Problemet är när man följer känslorna för mycket så är det svårt att ta verkligheten i beaktande. Vi har en begränsad ekonomi i Sverige och vi har en begränsad möjlighet till att ta emot individer hit såvida vi inte drastiskt vill sänka vår egen levnadsstandard för att bekosta detta.

Dock vill jag poängtera att även många SD-are är känslomänniskor som resonerar så som de gör utifrån en rädsla för invandrare, islam o.s.v. Jag anser att man behöver fokusera mer på ekonomin och hur den påverkas av invandringen, både SD:are och anti-SD:are.

En annan respons jag fick var att vänsterns egoistiska behov att vilja ha så mycket som möjligt ifrån de rika var mer legitim än de rikas behov till att köpa fler prylar eller åka utomlands mer. I Sverige anser jag att alla individer skall ha rätt till gratis sjukvård, mat på bordet samt tak över huvudet. Situationen som sådan idag är att detta är en verklighet, ingen tvingas leva på gatan om den inte vill detta.
Vänstermänniskors behov av statusprylar och utomlandsresor är inte mer legitim än de rikas behov av statusprylar.

Mvh,
Borgaren-som-är-sur-på-borgarnas-invandringspolitik-och-lönedumpning


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NiklasW: Har Herman Lindqvist rätt eller fel?

Han har fel. Vidare så är han dessutom efterbliven.

aristoteles: Jag tycker rasister som lärt sig skriva är en tickande bomb

Sad but true.

Rödingajäveln: Herman Lindqvist är inte historiker.

passaro: osv osv. historieförfalskning är fett tufft yooooo

NiklasW kommer med någon skitkälla. Någon som ens är förvånad?Sover

passaro: du drar argument, resonemang och allt däremellan ur arslet.

.

Hjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NiklasW:

Har aldrig läst någonting från honom som ger sken av att han skulle vara högerextrem eller nazist. Att bara vilja minska invandringen räknas inte, att skriva på sidor där det finns nazister håller inte heller. Jag är inte odemokratisk kommunist bara för att jag skriver på samma sida som dig liksom.. Blink

Vehnk:
Glad
Och vad har vi då fått lära oss av den här och andra liknande trådar?

Jag lär mig snarare om era dubbla måttstockar. Glad När Henrik Arnstad skrev sin artikel Sverigedemokraterna är ett fascistiskt parti och släppte sin bok som är korrekt vetenskapligt utförd så gick ni SD-orcher bananas över att han inte doktorerat som historiker. Inte ett ord om innehållet i det han skrev utan helt och hållet fokuserade på hans person. Nu gråter ni ut när en högerextremist (långt längre ut på högerkanten än ert parti dessutom) som inte kan någonting om historia och vars verk är totalt ovetenskapligt utförda blir kritiserad för det. Arnstad som är utbildad i historia, faktiskt hade rätt i sitt innehåll och vars verk klarar vetenskaplig granskning är alltså inte något man kan lyssna på, men en tokstolle som ingen riktig historiker tar på allvar och kan mindre om historia än random högstadieelev ska man minsann lyssna på.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rödingajäveln:

Jag lär mig snarare om era dubbla måttstockar. Glad När Henrik Arnstad skrev sin artikel Sverigedemokraterna är ett fascistiskt parti och släppte sin bok som är korrekt vetenskapligt utförd så gick ni SD-orcher bananas över att han inte doktorerat som historiker. Inte ett ord om innehållet i det han skrev utan helt och hållet fokuserade på hans person. Nu gråter ni ut när en högerextremist (långt längre ut på högerkanten än ert parti dessutom) som inte kan någonting om historia och vars verk är totalt ovetenskapligt utförda blir kritiserad för det. Arnstad som är utbildad i historia, faktiskt hade rätt i sitt innehåll och vars verk klarar vetenskaplig granskning är alltså inte något man kan lyssna på, men en tokstolle som ingen riktig historiker tar på allvar och kan mindre om historia än random högstadieelev ska man minsann lyssna på.

Jag förstår din poäng men dock skulle jag säga att det är skillnad mellan att kritisera invandringen och att själv börja sätta påhittade etticketer och ideologier på partier. Diskutera och kritisera invandringen behöver man knappast vara akademiker för att kunna göra utan man kan bara använda sina egna erfarenheter som medborgare. Till skillnad från börjar hävda att ett parti är fascistiskt utifrån en egen påhittad modell när man inte ens är utbildad historiker. 


   
SvaraCitera
time
 time

Vehnk: Slutsats: anti-sd muppar vill inte bara slippa ta tag i debatten, man saboterar den fullständigt också. Hoppas ni, goda antiintellektuella drönare åt etablissemanget sover gott om nätterna i varje fall.

Jag vill jättegärna ta tag i debatten, men jag tycker det blir skevt att debattera med någon vars inställning är att den skeva integrationspolitiken är invandrarnas fel. Att det är de som kollektivt ska bestraffas för något de inte kunnat hjälpa.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

time:

Jag vill jättegärna ta tag i debatten, men jag tycker det blir skevt att debattera med någon vars inställning är att den skeva integrationspolitiken är invandrarnas fel. Att det är de som kollektivt ska bestraffas för något de inte kunnat hjälpa.

Tror det är väldigt få som anser att den misslyckade invandringspolitiken skulle vara enskilda invandrares fel. Som så många invandringskritiker sagt tidigare så skyller vi på politikerna som styr och inte på invandrare i sig. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Timmmmmmmmmm:
Jag tror att de flesta vänsternissar, i alla fall de som inte tillhör den autonoma vänstern, vill väl egentligen, de är s.k. känslomänniskor. Problemet är när man följer känslorna för mycket så är det svårt att ta verkligheten i beaktande. Vi har en begränsad ekonomi i Sverige och vi har en begränsad möjlighet till att ta emot individer hit såvida vi inte drastiskt vill sänka vår egen levnadsstandard för att bekosta detta.

Dock vill jag poängtera att även många SD-are är känslomänniskor som resonerar så som de gör utifrån en rädsla för invandrare, islam o.s.v. Jag anser att man behöver fokusera mer på ekonomin och hur den påverkas av invandringen, både SD:are och anti-SD:are.

Bra skrivet och du har helt rätt naturligtvis, iallafall i det första stycket. All politik handlar om att prioritera, pengar växer inte på träd och i nuläget prioriterar politikerna att hjälpa ett fåtal invandrare i Sverige framför en riktig och ordentlig välfärd för det egna folket, vilket jag menar är fel. Vänsternissar styrs av känslor och är i sin jakt på godhet blinda för verkligheten. Även många av oss SDare drivs av känslor, dock inte i första hand av någon rädsla för invandrare utan istället en rädsla över vad det här landet håller på att bli. Jag blir på riktigt otroligt ledsen och upprörd när jag hör hur pensionärer, sjuka och andra utsatta i samhället gång på gång får det sämre i takt med att mer pengar läggs på invandringspolitiken. Jag är på riktigt orolig över hur antalet brott, främst våldsbrott som våldtäkter och mord, ökar i samhället och hur Sverige gått från att vara ett av världens tryggaste länder till att vara ett av världens otryggaste. Jag är på riktigt orolig för hur det här landet kommer sluta ifall massinvandringen som skapar så otroligt mycket problem i samhället fortsätter.


   
SvaraCitera
time
 time

NiklasW:

Tror det är väldigt få som anser att den misslyckade invandringspolitiken skulle vara enskilda invandrares fel. Som så många invandringskritiker sagt tidigare så skyller vi på politikerna som styr och inte på invandrare i sig. 

Jag tycker inte jag sett så många sverigedemokrater kunna debattera invandringspolitiken utan att på något hörn smyga in något nedvärderande om invandrare. Allt från att, istället för att tala om hur vi kan förbättra situationen tala om "det muslimska hotet", till mer grova uttalanden om att någon som öppet är vänster kan "gå och leva i sin lilla gullgull-värld tills hen blir gängvåldtagen av ett pack somalier" (äkta citat). Om Sverigedemokraterna faktiskt värnade om att jobba på integrationen tycker jag inte det skulle bli så många slips där sådana uttalanden förekom.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

time:

Jag tycker inte jag sett så många sverigedemokrater kunna debattera invandringspolitiken utan att på något hörn smyga in något nedvärderande om invandrare. Allt från att, istället för att tala om hur vi kan förbättra situationen tala om "det muslimska hotet", till mer grova uttalanden om att någon som öppet är vänster kan "gå och leva i sin lilla gullgull-värld tills hen blir gängvåldtagen av ett pack somalier" (äkta citat). Om Sverigedemokraterna faktiskt värnade om att jobba på integrationen tycker jag inte det skulle bli så många slips där sådana uttalanden förekom.

Naturligtvis finns det idioter i alla partier och idioter som är anhängare till alla partier. Övertramp och liknande saker har kommit fram om alla partier och det är inget som kan sammanfatta ett helt parti. När det gäller de exempel du kommer med har jag aldrig hört talas om dem, så du får gärna komma med några länkar eller liknande som bygger upp påståendena. Jag själv har aldrig hört sådana uttryck utan upplever att sverigedemokrater väldigt tydligt beskriver hur man inte skyller på invandrare utan enbart på politiker. Och tro mig, som aktiv Sverigedemokrat läser jag i princip allt som sägs och skrivs från Sverigedemokrater och om Sverigedemokraterna. 


   
SvaraCitera
time
 time

NiklasW: Och tro mig, som aktiv Sverigedemokrat läser jag i princip allt som sägs och skrivs från Sverigedemokrater och om Sverigedemokraterna.

Hur kommenterar du incidenter där SDare, även toppolitiker, betett sig på ett tvivelaktigt sätt? 


   
SvaraCitera