Aviseringar
Rensa alla

Hitta på med pojkvännen?


endagitaget:

Men det kan ju även förstöra relationen.

Jo.. knepigt läge det där, men prova som en kul grej iaf, är det "meningen" att det ska vara ni så klarar ni det[wink]


   
SvaraCitera

endagitaget:

Jag vill få den där "nykära" känslan tillbaka. Jag och min pojkvän har nu varit tillsammans i ett år och två månader, och jag vill inte ha någon annan än honom, men det har börjat bli så tråkigt.

Alltså, jag har aldrig haft ett förhållande själv; men har läst en mycket bra bok av Bob Hansson som heter "Kärlek, hur fan gör man?". Och det handlade då bland annat om hur man skulle hålla "gnistan" vid liv så att säga.

I boken så intervjuade han olika människor som har lång livserfarenhet av kärlek och ett av paren betonade hur viktigt det är att göra sig fina för varandra. Att piffa till det lite. Inte varje dag förstås, men att man ändå försöker hålla det lite mer än vardagligt ibland. Många hamnar i den fällan att när de väl är ett par så orkar de inte klä upp sig eller hitta på nya saker. Det kan vara att man helt enkelt bara klär upp sig, åker iväg någonstans eller vad fasen som helst ;P Bara det blir ett avbrott i rutinerna.

Hoppas någon form av poäng nådde fram ;p


   
SvaraCitera

Det är ju när vardagen kommer in som man verkligen ser om man passar för varandra [smile]
Det ska inte behöva vara "du och jag mot världen" och "rosa moln runt huvet, tingeling och tralala" hela tiden för att det ska fungera.

Tycker ni att det är så jobbigt med lite vardag och rutin så kan ni ju börja att experimentera med lita nya saker i sänghalmen, testa någon ny hobby tillsammans, inte ses så ofta så att ni får sakna varandra lite extra eller varför inte skaffa ett band ihop?

Det finns många olika saker att göra, det är bara fantasin som sätter gränserna [y]


   
SvaraCitera
ziiesh

Nu börjar det bli varmt så åk på picknick, det blir kvalitetstid. Prata och mys 🙂
Gör saker man inte gör varje dag, både större saker och vanliga saker man bara inte gör varje dag. Behöver inte kosta pengar ens. Åk till något nöjesfält eller baka chokladbollar eller träffa några kompisar eller festa tillsammans eller ta en shoppingtur och fixa sommarkläder åt er båda.
Är ni på myshumör så mys till det på riktigt! Fixa stämningen med ljus eller nya kuddar eller något gott kvällsfika i soffan eller ta en lång dusch där ni hinner med både att göra rent er från topp till tå och att hångla massor.
Skaffa nya underkläder och överrraska honom. Eller en sexleksak.
Åk på en resa tillsammans, kanske bara över helgen eller en dag. Kan vara allt från spa-upplevelse till att åka till en annan stad till att åka på kryssning eller till england över helgen.
Lycka till 🙂


   
SvaraCitera

Eller så kanske ni kan börja träna tillsammans? Eller köpa upp en hel tv-serie på dvd som ni börjar följa ihop... laga mat tillsammans, spela tevespel, bygg nånting (ikea-möbel eller vad som), åk till badhuset.. Men jag förstår vad du menar, jag känner detsamma med min pojkvän. Det är lätt att man inte 'orkar' göra nåt som kräver lite energi dessutom.. Men jag tror att sommaren som kommer gör allt mycket lättare när man kan åka till havet och bada och sola och grilla och spela kubb etc... [smile]


   
SvaraCitera

Mer analsex åt mannen din.


   
SvaraCitera

endagitaget:

men jag älskar honom så otroligt mycket att jag inte vill att det ska ta slut nu.

Om du älskar honom så mycket som du säger så uppskattar du varenda sekund du är med honom och då finns det inget som är "tråkigt".


   
SvaraCitera

sikkos:

Om du älskar honom så mycket som du säger så uppskattar du varenda sekund du är med honom och då finns det inget som är "tråkigt".

Saker och ting kan fortfarande bli monotont och tråkigt när man gör samma sak om och om igen. Sen var det deras sexliv det handlade om. Om du exempelvis äter kotlett och potatis varje dag i ett år, kommer du eventuellt att tröttna på det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

När det gäller sexlivet rekommenderar jag:

1) Sexleksaker (är det redan något ni använder tillsammans, så köp fler. Kan aldrig bli för många. [cute])
2) Plöj igenom http://www.sexinfo101.com/sexualpositions.shtml tillsammans. Exempelvis genom att välja en ställning per bokstav, där varannan bokstav är din och varannan är hans. [y]


   
SvaraCitera

endagitaget:

Vi har rest till olika ställen tillsammans, kryssning, sett på film, bio, shoppat, nöjesparker, fester, klubbar, festivaler osv.

Råna banker, som Bonnie & Clyde.


   
SvaraCitera

någon annan än jag som tänker att målet är att bli samma person?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

endagitaget:

När sexlivet börjat dala och allt annat är precis likadant varje gång man träffas

Du e int ensam tjejen... på nåt vis tänker nog vi brudar mer på detta än vad killar gör, som vanligt. Vi vill ej hamna i rutin, vi vill att kärleken e så underbar som på folm, matchimatchi liksom, 1105 romantisk kärlek dygnet runt i flera år tills vi dör. Men så är ju inte livet, tyvärr, och förr oss brudar är det nog svårt att förstå och acceptera.

Jag har funderat massor på vad FAN vi ska hitta på jag å min sambo... vi har ju faktiskt inga direkta gemensama intressen.
Min sambo har en förmåga att ligga å glo i timmar på serier då han kommer hem från jobbet, det e kul och avslappnande, prefekt för han liksom.... men jag då tänker jag, "oss då?",

jag ser fram emot hans hemkomst... att få ligga å gosa med honom, men det blir ju ALDRIG så!! För han vill ej det... han tycker sånt e tråkit, såklart!!

Jag har även sagt några ggr att vår komunikation är rätt trist... vi pratar aldrig direkt. Eller jag pratar, han lyssnar... han har även erkänt sina knep, håller han med mej i allt jag säger så tystnar jag snabbare. Hur kul är det liksom?

Min kille gillar inte att gosa/kela, eller han tycker det e typ tråkit, han blir rastlös å trött.
Min kille gillar ej att diskutera djupgående saker...

När vi e hemma båda två så umgås vi var och en för sej i skilda rum...
Det enda vi gör ihop är att laga mat och äta mat. Och ha sex..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

oerfaren:

vi vill att kärleken e så underbar som på folm

film*

oerfaren:

1105 romantisk kärlek dygnet runt i flera år tills vi dör

110%*


   
SvaraCitera

oerfaren:

Det enda vi gör ihop är att laga mat och äta mat. Och ha sex..

[shake] kul?


   
SvaraCitera

bygg legoborgar.


   
SvaraCitera