Aviseringar
Rensa alla

Hittade en blogg, tjejen e född 96 o är GRAVID


Ämnesstartare

Vad sysslar dagens ungdom med egentligen idag?! Jag vet jag är själv tonåring, men inte faseen kör ja oskyddat. När man VET att de bli barn.... Hittade en blogg, hon är 96:a och gravid. Halva graviditeten har gått för henne..Det blir bara yngre o yngre... Läskigt????[cry]


   
Citera

"Det blir bara yngre och yngre"

På medeltiden giftes man bort som 15-åring och var redan mamma vid 16-åring. Det blir inte yngre och yngre, det håller en jämn nivå genom hela historien.


   
SvaraCitera

anonymus92:

Det blir bara yngre o yngre..

barnet eller bruden? either way makes no sense!!!!!!!!! [blush]


   
SvaraCitera

Tickstart:

barnet eller bruden? either way makes no sense!!!!!!!!!

Benjamin Button.


   
SvaraCitera

Achtung:

Benjamin Button

www.youtube.com/watch?v=NOMZbvURJO8


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

blivandemoder.blogg.se

hon?[rolleyes]


   
SvaraCitera

Achtung:

Benjamin Button.

[love]

On topic: unga mammor har alltid funnits. 15 år är i min mening inte särskilt extremt, däremot är det rätt kontroversiellt.


   
SvaraCitera

Skulle det vara en nyhet att det går utför för mänskligheten eller vad vill du påvisa


   
SvaraCitera

Bloggar exciterar för dom som vill läsa dom, gillar ni det inte så kan ni förstås välja att avstå. Jag personligen skulle definitivt vilja läsa om min mammas funderingar och tankar när hon väntade mig. Bara en sån sak som hennes klädstil, upplevelser med mera från min barndom skulle vara oerhört intressanta att ta del av.

Att sitta och kolla i fotoalbum/se på filmer av sig själv ses av dom flesta som jättetrevligt och kul men att istället spara både bild och text från sitt barns ungdom är av någon anledning helt plötsligt inte alls okej.

Men åldern till den blivande mamman är inte moraliskt försvarbar, barn ska inte ha barn.


   
SvaraCitera

som nittiosexa är man 15 nu. Det har funnits femtonåriga mödrar redan då du och jag var tretton. antagligen innan vi ens var påtänkta också. Den dagen det börjar bli utbrett med tolvåriga gravida flickor, då kan jag hålla med om att det kryper neråt i åldrarna.


   
SvaraCitera

Så går det när man inte ger ungarna tillräckligt med stryk


   
SvaraCitera

Läs denna


   
SvaraCitera
Åtta

anonymus92:

Vad sysslar dagens ungdom med egentligen idag?!

Gissningsvis har de sex.


   
SvaraCitera

x_marty:

barn ska inte ha barn.

håller med!
alla har ju självklart ett val om man vill behålla barnet eller inte, men i vissa fall hinner det ju gå så långt att abort är enda lösningen om man inte vil behåla barnet. Då börjar många istället tjafsa om att abort inte är moraliskt rätt och liknande, men va fan, är det moraliskt rätt att en tonåring, som är långt ifrån vuxen själv, iaf på psykiska planet ska skaffa barn? o vem fan vill bli mamma eller pappa vid, ja men typ 15 års ålder????inte jag iaf!


   
SvaraCitera

stereo total:

Läs denna

Som jag förstått det är Micah i en klass för sig, dock. Har kollat hennes blogg ett par gånger och det tycks bli stor uppståndelse över att hon är en "typiskt" oansvarig tonåring. Rispar sig i armarna, gör slut med barnets pappa var femtonde minut, osv osv.

Tror inte alla unga mammor är sådär (eller så är alla det, men bara hon uttrycker sig som hon gör). Vad tror ni?

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

.... Ang. Micah, igen. Gick in på hennes blogg nu, såg detta i beskrivningen:

"Efter förlossningen började jag må väldigt dåligt på många sätt. Jag har därför gått på en del utredningar för att få reda vad det beror på. I somras fick jag veta att jag har Aspergers Syndrom och Bipolärt Syndrom. Jag har därför flyttat till ett speciellt hem för att få hjälp med att må bättre. Just nu bor Kelly med sin pappa. Kram från Micah. "

Med det kan man väl dra slutsatsen att alla unga mammor inte är som henne.


   
SvaraCitera