Aviseringar
Rensa alla

Hittade schysst utbildning, trodde framtiden var säkrad.


Ämnesstartare

Funderade på vad jag skulle göra av med mitt liv. Sedan tänkte jag: Hmm, varför inte kolla nån cool utbildning?!

Sagt och gjort, hittade den här.

- "sweet, då får man csn och 8 veckors praktik samt en yrkesutbildning :D"

http://www.medieskolan.se/yrkesutb.asp?id=3&typid=2

Sedan läste jag det finstilta.
Pris: Utbildningen kostar 40.000 kr/termin (momsbefriad), studiemedel från CSN samt förmånligt banklån kan sökas.
Du kan finansiera stora delar av avgiften med ett merkostnadslån på totalt 72.900 kr (ca 24.300 kr/termin) från CSN.

Total avgift 120.000 kr

Hur är det meningen att vanliga människor ska få råd till detta? Måste man ta lån? Hur går man tillväga?


   
Citera
Ämnesstartare

Sebbenen:

Måste man ta lån?

om du inte är fett rik ja.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sebbenen:

Måste man ta lån?

Ööh yes, självklart?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nu läste jag att minimumåldern är 20 år, så går i vilket fall som helst inte 🙂


   
SvaraCitera

Sebbenen:

Hur är det meningen att vanliga människor ska få råd till detta? Måste man ta lån? Hur går man tillväga?

1. Se 2
2. Ja (sålänge du inte har sparat en del pengar innan)
3. Copypaste: "Du kan finansiera stora delar av avgiften med ett merkostnadslån på totalt 72.900 kr (ca 24.300 kr/termin) från CSN.".

Frågan är hur bra de där utbildningarna är? Jag har ingen aning.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

k1337oris:

Frågan är hur bra de där utbildningarna är? Jag har ingen aning.

Först och främst måste man ta reda på det ja. Om man går en utbildning som inte leder någonstans så är det ju inte värt alla pengar. Men som sagt, om lite mer än ett år så kan jag börja tänka den tanken 🙂


   
SvaraCitera

Är väl bra mycket klokare att gå en gratis universitetsutbildning som är minst lika bra om inte bättre än en utbildning som kostar över 200 000 kronor.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera