Aviseringar
Rensa alla

HIV..


tallahasse:

Har man munsår så smittar det väl via hångel?

Saliv är virushämmande så då måste den hivsmittade personen blöda mycket för att det ska smitta. I såna fall hånglar man nog inte med nån som inte har hiv heller.


   
SvaraCitera

honolulu:

ja.. det var ju precis det som hände

[tired]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tack för svaret 🙂
Men jag ska nonetheless testa mig, kan ju lika gärna haft sex med en hiv smittad utan att vederbörande vetat om det, då få människor ens testar sig.

Det är just oron som biter fast i mig, oavsett om folk säger att jag inte ska göra det. 😛


   
SvaraCitera

tallahasse:

Men jag ska nonetheless testa mig, kan ju lika gärna haft sex med en hiv smittad utan att vederbörande vetat om det, då få människor ens testar sig.

ah är bättre å testa sig än att gå runt å va orolig


   
SvaraCitera

framtidstron lever:

Risken att smittas via vaginalt samlag är mindre än en på tusen. Vid delad heroinspruta skulle jag gissa på att den är minst hundra gånger större!

ofta risken är så liten?[surprised]


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

ofta risken är så liten?[surprised]

Panis, kolla [blush]:
https://www.flashback.org/t330657


   
SvaraCitera

framtidstron lever:

Risken att smittas via vaginalt samlag är mindre än en på tusen.

Man får fortfarande ej lämna blod om som man har haft sex med en annan man pga. den höga smittorisken för HIV vid analsex. [party]

Tror dessutom det är större risk att heroinisten har Hepatit C än HIV.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ChickiBull:

ah är bättre å testa sig än att gå runt å va orolig

exakt min tanke.

Jag anser att tråden kan låsas, då jag fått svar på min fråga 🙂 Såvida inte folk vill fortsätta diskutera.


   
SvaraCitera

honolulu:

INTE sant!

Hypokondri kära du [blush]


   
SvaraCitera

ChickiBull:

https://www.flashback.org/t330657

ofta du länkar mig flashback som källa[wink]


   
SvaraCitera

tallahasse:

Vad än svaret blir på denna fråga så ska jag ändå testa mig så fort mottagningen öppnar igen. Åh, jag är så orolig just nu.

Håller tummarna för att du inte är smittad! [smile]


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

ofta du länkar mig flashback som källa[wink]

Syftade på diskussionen [no-no] finns källor där [no-no]


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

ofta risken är så liten?

Jo, den där HIV-mannen som härjade runt för ett tag sedan tror jag inte smittade en enda. Han hade sex med över 100 kvinnor.

Den var betydligt mindre än en på tusen för män, från wikipedia:

"Undersökningar har visat att sannolikheten att hiv överförs vid ett vaginalt samlag är 0,05 procent (fem av tiotusen) för män och 0,1 procent (tio av tiotusen) för kvinnor. Vid oralsex utfört på en hivpositiv man är risken 0,01 procent (en av tiotusen) och omätbar utfört på en hivpositiv kvinna."

Buddah:

Man får fortfarande ej lämna blod om som man har haft sex med en annan man pga. den höga smittorisken för HIV vid analsex.

Ja, det stämmer.
Eftersom det lättare uppstår sprickor i ändtarmen än i slidan är risken att smittas större.


   
SvaraCitera

framtidstron lever:

Jo, den där HIV-mannen som härjade runt för ett tag sedan tror jag inte smittade en enda. Han hade sex med över 100 kvinnor.

msn lär sig ngt nytt varje dag[crazy]
el ah, idag iaf!!


   
SvaraCitera
Arlo
 Arlo

tallahasse:

Har man munsår så smittar det väl via hångel?

det är nog föga troligt. en minimal risk finns kanske.
men vet du att hin har öppna munsår eller spekulerar du bara?
sluta noja


   
SvaraCitera