Aviseringar
Rensa alla

HIV fråga


Ämnesstartare

Hej undrar bara hur stor är risken om man har sex med en tjej vaginalt och om hon bär på sjukdomen Hiv, dvs hur stor är risken att jag som kille kan bli smittad av henne om jag ej använt kondom när vi hade vaginalt sex..??


   
Citera

hahahaha AIDS [bigsmile]


   
SvaraCitera

iosib:

hahahaha AIDS [bigsmile]

förlåt, ville bara vara först [blush]
vad jag vet (iofs inte så mycket) så ska det vara relativt lugnt ifall du använder kondom, då förutsatt att den inte spricker förstås.


   
SvaraCitera

Relativt liten.


   
SvaraCitera

20,4% risk.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

svartarosen:

20,4% risk

Ere så illa, de många procent ju


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mediakatt:

Relativt liten

Är det säkert då, har du frågat en kunnig?


   
SvaraCitera

pancrase:

Är det säkert då, har du frågat en kunnig?

Ja, HIV smittar inte särskilt väl från kvinnor till män genom vaginalt samlag, i synnerhet inte om kvinnan tar bromsmediciner. Men om du funderar på att göra det är du ju bara korkad, och om du är orolig för redan inträffade händelser så bör du testa dig.


   
SvaraCitera

pancrase:

Hej undrar bara hur stor är risken om man har sex med en tjej vaginalt och om hon bär på sjukdomen Hiv

Det finns fall där kvinnor ljugit om deras HIV-smitta och varit gifta i flera år utan att smitta mannen. Jag tror att risken är 0,01% eller något per oskyddat samlag. Om hon tar bromsmediciner så är risken ännu mindre, 0,001% eller något. Har gjort arbete om detta när jag gick i skolan så jag har läst siffrorna från vetenskapliga undersökningar.


   
SvaraCitera

1 på 5 tror jag som ryskroletté typ så det borde tas på allvar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mediakatt:

Ja, HIV

Jaha okej, nee men träffade nån brud någon vecka sen, vi hade sex och hon var runt 21 år och hade aldrig testat sig tidigare och det skrämmde mig efteråt, de va därför jag undra, nu måste jag vänta 11 veckor till så sjukt jobbigt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sikkos:

Det finns fall

Okej låter relativt tryggt då, men måste ändå testa mig. De veckorna som är jobbigt för jag kan ej sluta tänka på mitt misstag som jag aldrig mer kommer att begå igen även om jag är typ full eller nerdrogad


   
SvaraCitera

pancrase:

Jaha okej, nee men träffade nån brud någon vecka sen, vi hade sex och hon var runt 21 år och hade aldrig testat sig tidigare och det skrämmde mig efteråt, de va därför jag undra, nu måste jag vänta 11 veckor till så sjukt jobbigt

Ah.


   
SvaraCitera

pancrase:

Okej låter relativt tryggt då, men måste ändå testa mig. De veckorna som är jobbigt för jag kan ej sluta tänka på mitt misstag som jag aldrig mer kommer att begå igen även om jag är typ full eller nerdrogad

HIV-risken bland unga heterosexuella i Sverige är ytterst liten, såvida personen i fråga inte nyligen kommer från ett annat land. Du har ingen anledning att testa dig egentligen. Sluta vara nojjig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sikkos:

HIV-risken

Hon har bott i sverige i drygt 5 år. Hon flyttade från bulgarien som 15 åring och sedan dess bott i västra götaland i 5-6 år och aldrig testat sig för sjukdommar:s


   
SvaraCitera