Aviseringar
Rensa alla

HIV utan att någon har det.


Ämnesstartare

Havstomat:

Dagen efter smittotillfället har du inga symptom. Faktum är att du inte har det på flera år, lite beroende på ditt immunförsvar.

Det som oroar mig är just det att hon inte har några symptom eller har varit sjuk på något sätt.

För att HIV sänker immunförsvaret och det händer oftast 2-3 veckor efter. Så får 50% av smittade ont i halsen och så.

Känns ju som att hon har det men bara inte har kännt av det ännu då många inte känner av det förrens det har utvecklats (kan vara flera år frammått) å sen har jag fått det men jag känner av det...

Är skiträdd...

Skulle kunna va oskuld hela livet bara för att slippa det här.. Fyfan vilken känsla..


   
SvaraCitera

TallBall:

Jag blir bara glad av det där 😛
Hellre än "OMFG YOURE DYIIING"

Mm, precis. Som andra har skrivit här så är HIV inte lika snabb som en förkylning etc. yaddayadda~
I vilket fall som helst, bäst att du checkar halsen iaf för det kan vara nasty. Man vet aldrig [no-no]
Försök bara få nån tid på någon vårdcentral eller så, har du aldrig haft en ordentlig undersökning vore det ju bra om du genomgick en sådan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jonesh:

Försök bara få nån tid på någon vårdcentral eller så, har du aldrig haft en ordentlig undersökning vore det ju bra om du genomgick en sådan.

Ska nog göra det..
Hur gör jag dock =/?

Går jag dit eller vad? Vad ska jag säga, ska ja säga direkt ut att jag vill testa mig för STDs eller bara säga att jag vill kolla upp halsen eller hur =/

Vet inte vad jag ska göra... Måste testa mig då halsen kommer gå över HIV eller inte.. det brukar gå över och sedan mår man som vanligt även när man har HIV så enda sättet jag kan veta är att testa mig...

Edit: E rätt säker att det borde vara halsfluss men grejen är att hon inte har varit sjuk på lääänge och timingen när jag fick det är det jobbiga..


   
SvaraCitera
Åtta

TallBall:

Hur gör jag dock =/?

Du ringer och säger: "Hej, jag skulle vilja ha en tid för att kolla min hals. Det känns som att jag har halsfluss." Sedan får du en tid, varpå du infinner dig på den bestämda platsen till den tiden.

Svårare än så är det inte.

TallBall:

testa mig

Alltså, om din partner inte har HIV så har du med 99.9999999% säkerhet inte heller HIV, om du inte haft sex med någon annan, din mamma haft HIV när du fortfarande var en del utav henne, eller om du på annat sätt har fått någons kroppsvätskor i din kropp. Men för att lindra din otroliga hypokondri så kan du ju ändå gå och testa dig på ungdomsmottagningen (om du är i den åldern). Detta går till på samma sätt som när du bokar en tid hos vårdcentralen, bara det att du istället ringer ungdomsmottagningen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Text

Tack så mycket!
[love][love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tänkte bara påpeka till folk, man uppskattar verkligen inte livet förrens man står på kanten till att förlora det (mer symptom har uppkommit btw..).

Det är så med allt, sinnena, livet, vänner allt.

Så säger bara UPPSKATTA LIVET.

Kommer jag ut ur det här kommer jag aldrig ha varit gladare. Alla mina gamla problem är så jävla onödiga och förstår inte hur jag kunde gnälla över det. Känns lite som tough love. Aja ENJOY LIFE!

[love][love]

(Säger inte att jag sitter med en pistol mot huvudet med 50/50 att överleva, vet att det är rätt liten risk att jag har det men hur liten den är kan jag inte sluta darra av panik.. Symptomen sitter perfekt.. Inkubationstiden och allt..)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Man har inte oskyddad sex med folk man inte vet har hiv eller inte, läskigt korkat.


   
SvaraCitera

Nej du har nog inte hiv.
Risken är trotts allt väldigt liten, även vid oskydade samlag.

Angående dina symtom så har du förmodligen
1: Körtelfeber (samma symtom som vid hiv nästan exakt)
2: halsfluss

3 Någon annan infektionssjukdom


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Man har inte oskyddad sex med folk man inte vet har hiv eller inte, läskigt korkat.

Hade inte oskyddat sex heller?

Eller det gick rätt rough till så kondomen va på halvt typ, inte hela vägen ner.


   
SvaraCitera

TallBall:

Hade inte oskyddat sex heller?

Eller det gick rätt rough till så kondomen va på halvt typ, inte hela vägen ner.

Du har inte hiv heller.

Även om det skulle varit helt utan kondom så är fortfarande inte risken stor. Tror det var under långt 0,5% fast kanske kommer ihåg fel.

Även om Hon har hiv och du ligger oskyddat så får du inte garanterat hiv ens. De flesta som har Hiv idag i sverige är gamla sprutnarkomaner.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

TallBall:

Eller det gick rätt rough till så kondomen va på halvt typ, inte hela vägen ner.

Klantigt, men nu har du ju lärt dig att vara försiktigare iaf.
Och ang dina symptom; så gå till en läkare så du slipper sitta hemma och oroa dig kanske helt i onödan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du driver va? Du sitter väl inte och är rädd för hiv när du har symptom på halsfluss? [bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Oväntad:

Du driver va? Du sitter väl inte och är rädd för hiv när du har symptom på halsfluss? [bigsmile]

Symptom till HIV är just halsfluss en vecka efter sexet vilket det är exakt nu?

Feber, Chills, ont i halsen(halsfluss) etc är symptom till primära HIV infektionen.

Suttit och läst nu hela dagen...

Pissrädd.

isola:

Och ang dina symptom; så gå till en läkare så du slipper sitta hemma och oroa dig kanske helt i onödan.

Jo first thing tomorrow ska jag dit men grejen är att man minst måste vänta 4 veckor.. helst 12.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du får halsfluss och genast går dina tankebanor mot HIV? Aja, alla är vi olika.[tard]
Med rätt stor sannolikhet så kan du andas ut.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

Du får halsfluss och genast går dina tankebanor mot HIV? Aja, alla är vi olika.[tard]
Med rätt stor sannolikhet så kan du andas ut.

Som sagt finns det inget närmre symptom än det, den exakta tiden och det exakta symptomen har jag.

Men jo självklart är det lite hypokondriker över det hela men när det gäller en dödlig sjukdom går det inte att hjälpa att bli lite orolig.


   
SvaraCitera