Aviseringar
Rensa alla

Hjääääääälp fort!!


okokok: Jo men det har ingenting med sommaren att göra. 🙂 Jag tänker inte säga min vikt men har ungefär 10 kg att gå ner.

Du är normal viktig då! Känn ingen press att gå ner i vikt utan du kan ta det lugnt eftersom du är absolut inte tjock!!!!!!!


   
SvaraCitera

shatter: detta är en väldigt gammal bild

Hjärta


   
SvaraCitera
okokok
Ämnesstartare

Cutenessoverload: Du är normal viktig då! Känn ingen press att gå ner i vikt utan du kan ta det lugnt eftersom du är absolut inte tjock!!!!!!!

Men det gör jag ändå, inget självförtroende kvar. 🙂 
Kan någon ge mig ett ungefärt svar eller? 😛 Haha


   
SvaraCitera

Tråden kmr låsas så fort nån mob eller admin ser det jag lovar.


   
SvaraCitera
okokok
Ämnesstartare

shatter: Tråden kmr låsas så fort nån mob eller admin ser det jag lovar.

Yes jag vet, därför jag vill ha svar så fort som möjligt.. 


   
SvaraCitera
PMR
 PMR

Ser du vad du själv skriver? 43 kilo på 170 cm tyckte du var äckligt.. men du ska ändå gå ner till 50 kilo på 175(!)cm, vilket är nästan det motsvarande. Du kommer i stort sett vara lika smal som då du tyckte att du var äcklig..

okokok:

Jo jag vet men jag har alltid stått fast vid att jag ska väga 50. Vägde 43 förut då jag va 170.. Det var bara äckligt, får rysningar då jag tänker på de! Men jag måste dock gå ner nuuuuuununu


   
SvaraCitera

okokok: Men det gör jag ändå, inget självförtroende kvar. 🙂 
Kan någon ge mig ett ungefärt svar eller? 😛 Haha

Dags att skaffa självförtroende då! Det går jag lovar. Bara att börja acceptera sig själv och sluta bry dig om vad andra tycker! 


   
SvaraCitera

PMR:
Ser du vad du själv skriver? 43 kilo på 170 cm tyckte du var äckligt.. men du ska ändå gå ner till 50 kilo på 175(!)cm, vilket är nästan det motsvarande. Du kommer i stort sett vara lika smal som då du tyckte att du var äcklig..

Detta är förjävligt :'( 

okokok:

Du måste skaffa hjälp! prata med dina föräldrar och boka tid med din läkare så att du kan få den hjälp du behöver.


   
SvaraCitera

Cutenessoverload:

Dags att skaffa självförtroende då! Det går jag lovar. Bara att börja acceptera sig själv och sluta bry dig om vad andra tycker! 

Tumme upp


   
SvaraCitera
PMR
 PMR

Du är underviktig redan vid 56-57 kilo till din vikt, dvs ca 7 kilo mer än det du vill väga. Din hjärna och resten av kroppen kommer ta sådan stryk och det kan ge permanenta skador. Jag har skador kvar sedan jag bantade i högstadiet och de kan jag aldrig åtgärda.. så snälla gå inte ner. Dessutom så är vikt bara en siffra. Jag har bekanta som ser betydligt större ut än mig men ändå inte väger mycket mer än mig.


   
SvaraCitera
okokok
Ämnesstartare

PMR: Du är underviktig redan vid 56-57 kilo till din vikt, dvs ca 7 kilo mer än det du vill väga. Din hjärna och resten av kroppen kommer ta sådan stryk och det kan ge permanenta skador. Jag har skador kvar sedan jag bantade i högstadiet och de kan jag aldrig åtgärda.. så snälla gå inte ner. Dessutom så är vikt bara en siffra. Jag har bekanta som ser betydligt större ut än mig men ändå inte väger mycket mer än mig

Okej.. Om vi säger såhär då. Hur mycket är det möjligt att gå ner på en vecka, allmänt bara? 


   
SvaraCitera
PMR
 PMR

okokok:

Okej.. Om vi säger såhär då. Hur mycket är det möjligt att gå ner på en vecka, allmänt bara? 

Ej aktuellt med sådan fakta då du ej ska tillämpa den! Icke! Vill du tappa hår, kanske till och med allt hår? Vill du ständigt frysa även om det är mitt sommaren? Du vill väl inte se ut som crazy cat lady? Vill du ha bestående blåmärken överallt som ändå resulterar i att du inte vågar visa upp en enda cm av din kropp? Vill du riskera att du kan få hängig hud överallt? Vill du alltid se trött och sliten ut trots kilon med smink? Vill du tappa tänder? Vill du försämra din koncentrationsförmåga och sabotera din skolgång(eller vad du nu än har för sysselsättning) Vill du åka in och ut på sjukhus för att något av dina organ kollapsat? Vill du att ev. sexpartner ska avstå från att ha sex med dig för att hen är rädd att ha sönder dig? Vad vinner du på att gå ner?

Du skriver att har haft grov anorexia? Misstänker att det inte stämmer.. i den mening att du nog har det fortfarande så du MÅSTE stanna där du är för du kommer inte kunna sluta vid en vikt för du kommer tänka att du då lika gärna kan gå ner ett kilo till och sedan fortsätter det så. Ju smalare och lättare man blir desto tjockare tycker man oftast att man är när man är där(om man har ätstörningar). Äter du lite och går ner, så kommer kroppen göra allt den kan för att behålla varenda gram vilket resulterar att din kropp så småningom kommer kollapsa och stänga av. Se till att ta kontakt med ev. tidigare behandlare, psykolog eller dylikt. Om du inte har haft någon tidigare så gå till din vårdcentral så de skickar remiss. 

Jag må låta något brutal. Men som du utan tvekan redan vet, så krävs det ofta sådana metoder för att komma någon vart. 


   
SvaraCitera
okokok
Ämnesstartare

PMR: Du skriver att har haft grov anorexia? Misstänker att det inte stämmer.. i den mening att du nog har det fortfarande så du MÅSTE stanna där du är för du kommer inte kunna sluta vid en vikt för du kommer tänka att du då lika gärna kan gå ner ett kilo till och sedan fortsätter det så. Ju smalare och lättare man blir desto tjockare tycker man oftast att man är när man är där(om man har ätstörningar). Äter du lite och går ner, så kommer kroppen göra allt den kan för att behålla varenda gram vilket resulterar att din kropp så småningom kommer kollapsa och stänga av. Se till att ta kontakt med ev. tidigare behandlare, psykolog eller dylikt. Om du inte har haft någon tidigare så gå till din vårdcentral så de skickar remiss.

Ja dedär med blåmärken och allt vet jag om, och jag har fortfarande lätt att frysa speciellt om fötterna. Dom har alltid varit värst för mig. Och benen xD 


   
SvaraCitera
PMR
 PMR

okokok:

Ja dedär med blåmärken och allt vet jag om, och jag har fortfarande lätt att frysa speciellt om fötterna. Dom har alltid varit värst för mig. Och benen xD 

Hur hade du det med hårväxten när du vägde 43 kilo? Om du fryser lätt så kommer du garanterat frysa ännu mer. Vad är det som blir så bra med att gå ner? Är det "fel" på magen, låren, ansiktet, rumpan eller vad är det som är för stort enligt dig?


   
SvaraCitera

du borde satsa på att äta regelbundna mindre måltider och försöka få in fett, protein och kolhydrater + frukt och grönsaker(vitaminer och mineraler, fiber)

öka måltiderna stegvis och hitta någon som stöttar dig


   
SvaraCitera