Aviseringar
Rensa alla

Hjäla mig?


jag bestämde mig bara för att sluta helt enkelt. självklart är det svårt. speciellt om du har hållt på med det länge, eftersom det blir som något slags beroende. man utsöndrar som sagt endorfiner och det känns bra att lägga smärtan på någonting annat för en stund. I know.

men typ, skaffa en slagpåse eller något som du kan slå på ist när du blir ledsen eller arg, eller sätt dig ner och försök och fokusera på att bara ta det lungt och att andas ist. vet inte hur det är för dig, men för mig så är det iaf som så att det är som allra värst dom där första 5-10 minuterna. dom är liksom avgörande. men om det inte är så för dig så försök och hitta på andra posetiva saker att lägga din ilska på ist.
jag vet att det är svårt, men det går. bara om man så verkligen försöker och vill. [y]

lycka till iaf!


   
SvaraCitera

Cowboy:

Linda smärta genom att skada sig, makes sense.

Michee:

Lugnet som det ger beror på att betaendorfiner utsöndras i din hjärna.

Endorfinerna verkar på samma sätt som morfin. När du skär dig utsöndras endorfiner i hjärnan.

Cowboy:

Fattar inte varför alla håller på med sån skit nu för tiden,

Nej, det är uppenbart. Men eftersom att alla håller på med det så innefattar det även dig. Och du borde väl åtminstone veta varför du själv gör det?

Cowboy:

har ju blivit typ nåt jävla mode, att tonårsflickor ska gå runt med röda streck på armarna efter skärsår.

Det är synd att så pass många idag är så snabba på att dömma, innan dom egentligen har någon aning om vad som ligger bakom.

"Döm ej den man, vars historia du ej kan."


   
SvaraCitera

Michee:

innefattar det även dig. Och du borde väl åtminstone veta varför du själv gör det?

Michee:

"Döm ej den man, vars historia du ej kan."

[tired]


   
SvaraCitera

Cowboy:

[tired]

Du sa ju: "alla"? [shake][cute]


   
SvaraCitera

Gryphon:

Det var bättre förr.

Matilda1988:

Ja, jag har filosoferat om det påståendet ett tag nu och kommit fram till att det faktiskt stämmer.

Förr är hur långt bak i tiden? [smile]


   
SvaraCitera

Michee:

Du sa ju: "alla"?

Säg inte att du trodde att jag menade precis alla...

Menar såklart "typ alla", eller vad man nu kan skiva. Säger nån polare till dig att kön på Ica var en mil lång, så antar jag att du är så pass begåvad att du drar slutsatsen att den var lång, inte att den var just en mil lång.


   
SvaraCitera

Cowboy:

Säg inte att du trodde att jag menade precis alla...

Jo, precis alla!


   
SvaraCitera

Michee:

Jo, precis alla!

Inte mitt problem att du har klent förstånd...


   
SvaraCitera

Cowboy:

Inte mitt problem att du har klent förstånd...

Oh, lord. Okej, jag ska försöka fatta mig på ett mer förståeligt sätt: Cowboy*sätta mig på huk framför dig* jag var inte seriös. Jag förstod att du gjorde en generalisering eftersom att du uppenbarligen inte kan komma med några egna åsikter än de som du hör runt omkring dig. Det är okej. Jag förstod vad du menade. Se så, ska vi gå ut till dom andra barnen och leka nu?[smile]


   
SvaraCitera

Michee:

du uppenbarligen inte kan komma med några egna åsikter än de som du hör runt omkring dig

Cowboy:

Fattar inte varför alla håller på med sån skit nu för tiden, har ju blivit typ nåt jävla mode, att tonårsflickor ska gå runt med röda streck på armarna efter skärsår.

Så du menar att detta inte är vad jag själv tänker?

Förstår helt ärligt inte varför folk ska skära sig. "Jag är ledsen, så jag skär mig" typ. Det är väl bättre att ta reda på orsaken till att man är nere, och se till att fixa saker iordning. Det är ju som att supa sig full för att glömma problemen, man kan skjuta upp det till morgondagen, men problemen försvinner inte (tro mig här).

Trots att jag var rätt tight med en tjej förut, som skar sig, så förstår jag ingenting. Först försökte jag hjälpa henne, när hon kom och visade armen med ett sår som hon drog isär med fingrarna. Men efter ett tag blev jag bara förbannad när hon gjorde det, för hon berättade aldrig nånting, så det var omöjligt att göra något åt saken.


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera