Aviseringar
Rensa alla

hjälp..


Ämnesstartare

hejsvej..

Någon som känner igen sej i att inte bry sej ett skit om något längre? Den enda jag vill vara med är min pojkvän för jag ogillar mina kompisar.. det gjorde jag inte innan. Jag undviker social kontakt med folk i skolan. det gjorde jag inte heller innan. Jag skolkar. Sedan gråter jag för att jag känner mej misslyckad och som att jag har tappat bort mej själv.. Jag var inte personen som inte har några vänner innan, det har jag aldrig varit förutom nu. Och jag vet inte hur jag ska ta mej ut ur det. Min pojkvän säger att jag ska börja umgås med mina vänner mer innnan det blir värre, men det e inte så enkelt. Dom har börjat vänja sej vid att jag drar mej undan och.. skiter i dom. Tjejer är så himla komplicerade och svåra att hantera. jag stör mej på allt dom säger typ. Jag har aldrig varit den - eeeeeew jag spyr av att se skolmaten! elelr fan vad lik han är killen i gossipgirl vi måste starta ett look alike album på facebook!!!! Klarar. Inte. Av. Det. Och det är liksom redan givna grupper i klassen, skulle bli weird om jag bara trängde mej in i en helt ny grupp. Vet inte vad jag vill ha för svar.. men en rektion elelr tips eller nått.. kanske. hejdå.


   
Citera
Ämnesstartare

Jo. Det blir så. Det kommer tillbaka när du blir dumpad.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Harpyja:

Jo. Det blir så. Det kommer tillbaka när du blir dumpad.

Men jag vill inte bli dumpad, gillar min pojkvän. Man kan väl ha både och? vänner och pojkvän? jag är 18 år. borde klara av det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

cigarettejob:

Men jag vill inte bli dumpad, gillar min pojkvän. Man kan väl ha både och? vänner och pojkvän? jag är 18 år. borde klara av det.

Ja det borde du.


   
SvaraCitera

[smile]

Kanske ska du ha lite mer vettigt folk i ditt liv?
Dedär som du gav som exempel låter rätt dumt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Klarade faktiskt inte av att läsa texten.

Tre tips när du skapar en tråd:
1. Skriv en meningsfull titel.
2. Styckeindela. En vägg av text är svår att läsa, lagom styckelängd är typ 4-8 rader.
3. Försök skriva på hyffsad svenska. Har du svårt för språket så kontrolläs så att allt ser okej ut innan du postar. Skiljetecken (aldrig fler än ett, undantag trippelpunkter) och stor bokstav i början av meningar gör texten mycket mer lättläslig.

Följer du detta hyffsat kommer många fler orka läsa texten och du kommer få fler meningsfulla svar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stringburka:

Följer du detta hyffsat kommer många fler orka läsa texten och du kommer få fler meningsfulla svar.

Okej, låter vettigt. Men jag såg det inte direkt som ett skolarbete som jag skulle skicka in till någon för rättning. Antar att mitt datorspråk kanske inte är det språkriktigaste.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Stringburka:

1. Skriv en meningsfull titel.

Det förvånar mig att någon som använder titeln "jag är bajsnödig" i sina trådar klagar på språket i min tråd.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stringburka:

En vägg av text är svår att läsa

Jag skulle inte kalla det där för "en vägg av text". Att UM:are generellt sett har låg tolerans för stycken längre än två meningar är jag dock medveten om.

Stringburka:

Försök skriva på hyffsad svenska.

Hon skriver ju helt okej? Inte bra, inte dåligt. Inget som är i direkt behov av klagan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Värdelösa trådar är värdelösa....


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stringburka:

Klarade faktiskt inte av att läsa texten.

Konstigt, måste ha o göra med dig, inte om hur hon skrev.

cigarettejob:

men en rektion elelr tips eller nått.. kanske. hejdå.

Du kanske behöver skaffa nya vänner om du känner att du inte gillar dem du har nu. De är inte bra att strunta i att ha ett social-liv för att man har sin pojkvän, även om det känns bra nu så borde du tänka långsikt.. När ni (OM) ni gör slut, vem kommer du ha då som du kan ringa och prata med, umgås med för att inte tänka på honom osv.. asså att bara ha vänner överhuvudtaget är bra för de finns alltid där när man behöver dem. Så underskatta inte vänner. [smile]
De med skolk, du kanske bara är skoltrött? vila en helg. andas. och få tillbaka motivationen. .....? lr [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

cigarettejob:

Vet inte vad jag vill ha för svar.. men en rektion elelr tips eller nått.. kanske. hejdå.

ett bra tips är att göra kundalini yoga. Det gjorde jag när saker inte gick rätt till.

Här är en lista med legitemerade lärare i Sverige.
http://www.kundaliniyoga.com/clients/IKYTA/Members.nsf/Members+View+Navigator?Op...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera