Aviseringar
Rensa alla

Hjälp


Ämnesstartare

Hejsan, jag är en kille som är intresserad av en tjej som går på min gamla skola.
jag har aldrig pratat med henne under tiden vi gick på samma skola, men nu i efterhand har jag lagt märke till henne. Jag går gymnasiet och hon går sista året i grundskolan nu, och kommer börja på samma skola som jag nästa år.
jag började prata med henne på bilddagboken, och det kändes som vi fick bra kontakt, och jag frågade efter hennes nummer, som jag också fick.
och jag smsade henne en del, och hon svarar alltid trevligt och så, men om jag inte skriver något som direkt går att svara på, t.ex om jag inte skriver en fråga i sms:et svarar hon inte alltid, och det får mig att tro att hon inte är intresserad, och nu undrar jag alltså, hur ska jag göra för att få henne intresserad? eller har hon märkt att jag är intresserad och spelar svårflörtad? jag har inte skrivit en massa kommentarer om hur snygg hon är och sådant, jag bara har pratat allmänt, borde jag börja ge mer komplimanger, eller är det för genomskinligt eller så? hjälp mig, jag träffar inte henne alls ofta, har mött henne på byn en enda gång sen jag slutade gå på samma skola, och det känns för tidigt att fråga henne om hon vill träffas för att jag vill inte verka för på..


   
Citera
Ämnesetiketter

vadden:

byn

[confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ending Jon:

vadden: byn

ja, jag bor i en by 😉


   
SvaraCitera

vadden:

ja, jag bor i en by 😉

Coolt [cool]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ending Jon:

Coolt

jag vet [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Den här sortens situation har jag samma problem med. Har hittils inte kommit på nån bra lösning, tror det mest bara handlar om tur tyvärr [wink]


   
SvaraCitera

vadden:

det känns för tidigt att fråga henne om hon vill träffas för att jag vill inte verka för på

Jag tycker inte att det är för tidigt. Det är aldrig för tidigt. Vill du verkligen träffa henne så fråga om hon också vill. Vad är det värsta som kan hända? Att hon säger nej? Ja det är det värsta som kan hända, och det är inte så farligt.

Antingen spelar hon svårtflörtad (så typiskt) eller så är hon helt enkelt inte intresserad.

Jag tycker som sagt att du ska fråga.


   
SvaraCitera

vadden:

men om jag inte skriver något som direkt går att svara på, t.ex om jag inte skriver en fråga i sms:et svarar hon inte alltid, och det får mig att tro att hon inte är intresserad

Asså, jag är ledsen för att säga det här jag hatar att höra sanningen själv men när någon ointressant säger något jag inte riktigt kan svara på skiter jag i däremot om je intresserad av personen för jag hela konversationen till något stort.. Så hon är inte itnresserad, du måste visa henne mer av dig!

vadden:

borde jag börja ge mer komplimanger

Ja, men avd du än gör så överdriv inte som alla andra och kommentera inte allt hon lägger upp.. Jag själv uppfattar det som .. Jobbigt och ytligt.

vadden:

och det känns för tidigt att fråga henne om hon vill träffas för att jag vill inte verka för på

eftersom att du är äldre skulle det vara häftigt för henne om du visade dig intresserad, tror jag[smile] men vis inte allt för stort intresse än för då kanske hon tror att du gör så mot alla eftersom att du inte riktigt känner henne. Du får väl börja smsa lite mer skriv typ inte ett "hej:)" utan skriv ett långt sms så hon kan svara på det, sen när ni är inne i en konversation försök att gå djupt så att hn inte tröttnat osv. Lägg ner tid på det så fixar det sig![bigsmile] Lycka till!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tack så mycket, jag tar åt mig av era tips och ska göra mitt bästa!
återigen, tack så väldigt mycket![bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Var inte feg, träffa henen o glo på en skräckfilm i sängen, sen kan de gå hett till[bigcheers]


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera