Aviseringar
Rensa alla

Hjälp!


Ämnesstartare

Mina klasskompisar röker hasch på rasterna, hur ska jag hantera det? [sad]


   
Citera
Ämnesstartare

Säg till fröken [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

soimpolite:

Säg till fröken

Kommer dom inte slå mig då? [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Wanking BC:

Kommer dom inte slå mig då?

Säg till 1 fröken till då!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Wanking BC:

Kommer dom inte slå mig då? [sad]

Det är smällar (haha) man får ta.

Nej men säga till verkar väl det enda rimliga. Och får du skit för det så säg till igen, får du mer skit, polisanmäl skiten ur dem.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SheDevil:

Det är smällar (haha) man får ta.

Nej men säga till verkar väl det enda rimliga. Och får du skit för det så säg till igen, får du mer skit, polisanmäl skiten ur dem.

Varför skulle man säga till?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Wanking BC:

Varför skulle man säga till?

1. det är olagligt.
2. det är dumt.
3. Man får absolut inte göra det under skoltid.

Du kan ju antingen säga till, ignorera det eller stå med dem och röka du med. Väljer du det sistnämnda så är du bara korkad. Röka i all sin ära, men att göra det under skoltid är dumt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SheDevil:

1. det är olagligt.
2. det är dumt.
3. Man får absolut inte göra det under skoltid.

Sen när fan ska man bry sig om vad samhället har satt upp för regler? Själv anser jag att varje individ ska ta sitt eget ansvar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SheDevil:

1. det är olagligt.

Jaha? Ingen "skadas" av det utom rökarna själva

SheDevil:

2. det är dumt.

tycker du, fortfarande upp till dem

SheDevil:

3. Man får absolut inte göra det under skoltid.

Man får absolut aldrig göra det. [crazy]

SheDevil:

Du kan ju antingen säga till, ignorera det eller stå med dem och röka du med. Väljer du det sistnämnda så är du bara korkad. Röka i all sin ära, men att göra det under skoltid är dumt.

Ja, vill inte heller röka i skolan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Wanking BC:

Ja, vill inte heller röka i skolan.

men vad är egentligen problemet då?

Harpyja:

Sen när fan ska man bry sig om vad samhället har satt upp för regler? Själv anser jag att varje individ ska ta sitt eget ansvar.

Det gör jag med, men så länge man har lagar så får man antingen följa dem eller göra revolution. Att bryta mot smålagar då och då är kanske inte det vettigaste sättet till avkriminalisering.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SheDevil:

Det gör jag med, men så länge man har lagar så får man antingen följa dem eller göra revolution.

Nej, anser att man ska fortsätta att strunta i dem och göra som man vill då det kapitalistiska, ordningssamma Sverige finner det roligt med en text som säger åt en vad man får och inte får göra. Kommer ett gäng poliser får man väl göra revolution på plats och kasta sten.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Harpyja:

Nej, anser att man ska fortsätta att strunta i dem och göra som man vill då det kapitalistiska, ordningssamma Sverige finner det roligt med en text som säger åt en vad man får och inte får göra. Kommer ett gäng poliser får man väl göra revolution på plats och kasta sten.

Sant.

Men jag vet inte om röka på under skoltid kan räknas som vare sig smart eller nödvändigt. Vi vet dessutom inte hur gamla ts klasskamrater är, så det kan lika gärna innebära att dem är 14 år. Personligen tycker jag inte att barn ska röka på. Människor har rätt att göra som dem vill, men man måste ha vissa hållhakar på barn, faktiskt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SheDevil:

Vi vet dessutom inte hur gamla ts klasskamrater är

Om han inte har gått om två gånger, plus hans sabbatår, är de nog lite äldre.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Harpyja:

Om han inte har gått om två gånger, plus hans sabbatår, är de nog lite äldre.

Troligtvis ja. Och jag har faktiskt ingen aning hur gamla dem är, då den informationen inte ges. Men visst, rent moraliskt sett får de röka på om dem vill. Finner det dock fortfarande dumt att göra under skoltid^_^, ser inte poängen med det bara. Pårökning (för mig) är mer något man gör till festligheter.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kan inte fatta att ingen sagt det här än; rök med dem, ofc. [y]


   
SvaraCitera