Aviseringar
Rensa alla

hjälp


Ämnesstartare

hej jag är kille på 15 år jag går i 9an nästa år ska jag välja gymnasium kul men mest jobbigt det som är jobbigt är att jag har alla mina kompisar där men dom slutar ju oxå det är extra jobbigt att lämna min bästa vän oskar man har sedan 0an varit bästa vänner och nu måste man bara lämna varandra om man inte vill välja samma vilket jag inte vill vad ska göra hjälp mig


   
Citera

Välj det du vill gå, du kommer definitivt hitta nya vänner. Det är en hel del som inte känner någon annan när de börjar gymnasiet, precis som du.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tack så jätte mycket svaret betyder mycket för mig


   
SvaraCitera

trointeattduärnågot:

du kommer definitivt hitta nya vänner.

Säg inte det, tycker vi har haft en del trådstartare är på senare tid som har haft problem med just detta. [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vad tråkit och höra


   
SvaraCitera

S3ON:

Säg inte det, tycker vi har haft en del trådstartare är på senare tid som har haft problem med just detta.

Mjo, med den attityden blir det svårt!

Jag tror nog ändå att det är viktigare att du väljer rätt linje och försöker hitta lite nya vänner, i början är det mycket "lära känna varandra"-tid, och är du inte allt för blyg så hittar man andra ganska snabbt.


   
SvaraCitera

trointeattduärnågot:

Mjo, med den attityden blir det svårt!

Jo visst, men oavsett vilken attityd pojken i fråga har så kan det gå lite hur som helst, finns inga garantier..


   
SvaraCitera

S3ON:

Jo visst, men oavsett vilken attityd pojken i fråga har så kan det gå lite hur som helst, finns inga garantier..

Nej, såklart, jag menade nog att han bör ha en positiv inställning, inte attityd. Dessutom spelar ingetdera så mycket roll som sociala färdigheter.


   
SvaraCitera