Aviseringar
Rensa alla

Hjälp!!!


pimpim:

du kan skicka pm till mig om du vill prata:)

nej du är en äldre man


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rävpojken:

nej du är en äldre man

Är det? är du säker?


   
SvaraCitera

mystery8:

Är det? är du säker?

nä gissar bara [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rävpojken:

nä gissar bara

Okej...


   
SvaraCitera

mystery8:

Okej...

hur gör man när man pimpar?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rävpojken:

hur gör man när man pimpar?

va?


   
SvaraCitera

mystery8:

va?

står på din avatar ju :C


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rävpojken:

hur gör man när man pimpar?

Nu fattar jag men det är typ snygga till sig eller en sak eller vad´man nu ska säga...


   
SvaraCitera

[love]


   
SvaraCitera

mystery8:

jag är rädd att jag kommer ha ärr resten av mitt liv

Ärr har man hela livet, de försvinner aldrig. Däremot bleknar de, ibland så att de nästan inte syns längre. Hur väl de kommer "försvinna" beror på hur djupt du skurit och hur bra det fått läka. Ärren blir värre om du t.ex. pillat upp skorpan eller fått en infektion i såret.

Jag skar mig när jag var 14, idag är jag 20 år och även om ärren är kvar så har de bleknat rejält. De var rödlila rätt länge, men idag är de hudfärgade och är inte iögonfallande.

Oroa dig inte. Det är bra att du ångrar dig, då hoppas jag att du inte gör om det. Inget blir bättre av det.

mystery8:

Det har hänt väldigt mycket i mitt liv!
Min pappa har brutit kontakten med mig men det var ett tag sedan men jag har varit i en svår i en svår deprission i tre år!

Får du någon sorts terapi för detta? Går du till BUP eller skolkurator? Hur är din relation med din mamma och övrig familj? Hur har du det med vänner? Får du något stöd?

mystery8:

Jag är också ovänn med skolans bråkstake och jag är rädd att han kommer slå mig det har han gjort förrut han är mycket starkare än mig för han går i brottning!

Prata med din mamma, dina vänner i skolan och med lärare och rektor på skolan. Skolan kan vara sega på att dra igång en process och konfrontera bråkstakar, man får tjata och ligga på och nästan tvinga dem att ta tag i det, men ge inte upp. Skolan SKA skydda dig när du är i skolan och det är deras ansvar att se till att eleverna inte är våldsamma mot varandra.


   
SvaraCitera