Aviseringar
Rensa alla

Hjälp...


Ämnesstartare

Jag försöker att träffa en tjej som jag har vart intresserad av i ungefär 2 år och är 1 år äldre än mig. Det hela tog ''slut'' efter att jag var tvungen att byta skola. Efter det så har vi aldrig setts och väldigt knappt haft nån kontakt alls, utom dom ca. 2 gångerna jag träffade på henne på väg till min kompis i min ex-skola hösten 2007. Grejjen är att jag kan inte komma över henne, det vill jag inte heller just nu, jag har liksom alltid vart intresserad av henne i dessa 2 år. Så igår så skickade jag ett meddelande på bdb, det blev ungefär såhär:

''Tjena ^^ bla bla bla, bla bla''
''WOAH! long time no see! blabla? bla? blablabla?''
''Blablablablabla *rätt långt meddelande som jag ursäktar med att vi ju knappt har snackat på ett jävligt långt tag*'', det här svaret var inte emotionellt eller ''åhvadjagsaknardig'', det var bara rätt långt.

Inget svar hittils. Jag vet definitivt att hon gillade mig mycket när vi fortfarande gick i samma skola och hade kontakt.

Idag skrev jag ''Gott nytt år imorn ;D'', som alla bör fatta vill jag att hon ska fråga om jag är ensam då, om jag vill va med henne eller nåt sånt. Jag skulle kunna frågat om hon ville ses imorn eller nåt sånt, men det känns för på, vi har ju inte setts alls på över ett år... håller ni med?

Nån gång innan jag skrev det så tankade hon upp en bild där det stog ''...vissa säger att det var bättre förr'', och ja. Det är ju lite suspekt tycker jag, eller varför fan skulle man ladda upp en sån bild/text bara sådär? så ja, jag säger ''det var det, men framtiden ser ju lovande ut'' och hon svarar med ''det vet vi dock ingenting om.''

Mitt mål är att träffa henne. Hur fan gör jag, nån som har nåt bra, seriöst förslag? Tack.


   
Citera

salem1:

som alla bör fatta vill jag att hon ska fråga om jag är ensam då, om jag vill va med henne eller nåt sånt.

Det kommer nog inte att hända.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fruitpunch:

Det kommer nog inte att hända.

Det tror inte jag heller, just därför gjorde jag tråden [y]


   
SvaraCitera

salem1:

[y]

Du är ung, var sak har sin tid.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fruitpunch:

Du är ung, var sak har sin tid.

[tired]


   
SvaraCitera

tat lugnt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ahaDRUGS:

tat lugnt

Jaada, det gör jag. Men jag vet inte hur jag ska fortsätta, det är det som är problemet. [smile] Ifall du menar att jag är för ung, tack, jag har hört det nu.


   
SvaraCitera

Fixa någon mellanhand som frågar henne lite diskret vad hon ska göra imorgon då [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

salem1:

Idag skrev jag ''Gott nytt år imorn ;D'', som alla bör fatta vill jag att hon ska fråga om jag är ensam då, om jag vill va med henne eller nåt sånt.

Ja, fast det torde väl inte vara den spontana tanken på ett sådant meddelande? Ett mer troligt svar enligt mig skulle vara något i stil med "Detsamma!".

salem1:

Det är ju lite suspekt tycker jag, eller varför fan skulle man ladda upp en sån bild/text bara sådär? så ja, jag säger ''det var det, men framtiden ser ju lovande ut'' och hon svarar med ''det vet vi dock ingenting om.''

Nja, överanalysera inte bilden eller texten. Det kan betyda i princip vad som helst.

salem1:

Mitt mål är att träffa henne. Hur fan gör jag, nån som har nåt bra, seriöst förslag? Tack.

Första steget är att se om hon fortfarande är intresserad av att ha kontakt med dig. Vill hon det kan du ju föreslå en "neutral" aktivitet någon dag, bowling eller något.

Lycka till!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Observator:

Ja, fast det torde väl inte vara den spontana tanken på ett sådant meddelande? Ett mer troligt svar enligt mig skulle vara något i stil med "Detsamma!".

Ja, jag håller med i eftertanke.

Observator:

Nja, överanalysera inte bilden eller texten. Det kan betyda i princip vad som helst.

Okej 😉

Observator:

Första steget är att se om hon fortfarande är intresserad av att ha kontakt med dig. Vill hon det kan du ju föreslå en "neutral" aktivitet någon dag, bowling eller något.

Jag ska försöka, tack för hjälpen [y]


   
SvaraCitera

äsch, ta en bärs och vänta in henne.


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera